2008-08-14, 18:25
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Har varken sett nått om ett erkännande eller att föräldrar skulle ha gått ut med info...då kan du ange källa och länk med

Han har inte erkännt att han misshandlat Johanna, utan hotat en liten tjej i Trollhättan,när han bodde där.
http://www.gt.se/nyheter/1.1246582/hotade-skara-halsen-av-mig

citat från GT/Expressen

Hotade igen
Dagen efter hotade han kvinnan igen genom att säga att det var henne han borde ha skurit på det sättet. Han sa även att det var hennes fel att han skurit sig själv och hamnat på akuten.
I förhör erkänner 25-åringen hotet.

I Aftonbladet gick föräldrarna ut med hennes namn och bekräftade att det var han hon skulle träffa på onsdagen. Hittade ingen länk till det på nätet. Utan läste det själv i tidningen.
Citera
2008-08-14, 18:30
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Han har inte erkännt att han misshandlat Johanna, utan hotat en liten tjej i Trollhättan,när han bodde där.
http://www.gt.se/nyheter/1.1246582/hotade-skara-halsen-av-mig

citat från GT/Expressen

Hotade igen
Dagen efter hotade han kvinnan igen genom att säga att det var henne han borde ha skurit på det sättet. Han sa även att det var hennes fel att han skurit sig själv och hamnat på akuten.

I Aftonbladet gick föräldrarna ut med hennes namn och bekräftade att det var han hon skulle träffa på onsdagen. Hittade ingen länk till det på nätet. Utan läste det själv i tidningen.

Det där är ett ex till han som sagt: Hotade igen
Citera
2008-08-15, 03:37
Medlem
Vittrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vad menar du med harmlös? Och den sista människan du trodde skulle kunna drabbas av något sånt här? Vill absolut inte vara förnärmande på något sätt eftersom du kände offret.

Harmlös i det att hon hade en timid och vänlig framtoning. Inte den typen av människa som man tror skulle reta upp någon direkt.
Citera
2008-08-15, 04:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ja men herregud.. Erkänner man brott behövs ingen rättegång.
Sen kan man ju dömas till straff,,men nackepa menar på att eftersom han inte är dömd än ska han behandlas som en oskyldig..

Jag tycker han har misshandlat tjejen om han erkänner att han har.
Thats it

Jag ställde en fråga om han är dömd i Trollhätteincidenten? Du kommer med felaktigt svar och kallar mig pinsam för att jag inte kan historien.
Du påstår att han erkänt misshandel när han har erkänt hot.
Skitsamma, livet går vidare och tråden likaså.
Men jag står fast vid att man ska bli dömd skyldig. Herregud, det finns folk som erkänt alla möjliga brott, t.o.m. mord fast man är helt oskyldig. Det är klart att det måste styrkas rättsligt först.
Citera
2008-08-15, 09:17
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Jag ställde en fråga om han är dömd i Trollhätteincidenten? Du kommer med felaktigt svar och kallar mig pinsam för att jag inte kan historien.
Du påstår att han erkänt misshandel när han har erkänt hot.
Skitsamma, livet går vidare och tråden likaså.
Men jag står fast vid att man ska bli dömd skyldig. Herregud, det finns folk som erkänt alla möjliga brott, t.o.m. mord fast man är helt oskyldig. Det är klart att det måste styrkas rättsligt först.

Men orka människa..

Jag ville bevisa att han inte verkade främmande för att ta till våld innan mot tjejer, det var det vesäntliga.!

Du började tjafsa är han dömd är han dömd??

Har han erkännt ett brott,tycker jag fortfarande inte att han måste vara dömd för att vara skyldig..

Men det kanske du tycker och ja jag hade fel att det inte var misshandel, utan olaga hot..
Med andra ord psykisk misshandel..

Tycker det är jävligt illa eftersom han har haft en kniv och viftat med framför tjejen,,och inte bara utalat ett dödshot.
Sen talat om för henne igen, att han skulle skurit henne istället för sig själv, dagen efter.

Det sätter sina spår i sådana unga tjejer.
Citera
2008-08-15, 09:29
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:

Varför ska det styrkas rättsligt när det var Vargen som var på platsen och höll i kniven??? Hon sa vad han gjorde och han erkänner..

Det e ju ingen okänd gärningsman som vill ha publicitet.

Eller Thomas Quick som erkänner mord som inte kan styrkas.
Senast redigerad av Fortunae 2008-08-15 kl. 09:34.
Citera
2008-08-15, 16:20
Medlem
runkeballes avatar
Undra varför det e så tyst om detta fall nu...
Citera
2008-08-15, 16:29
Medlem
Hur kunde han logga in på helgon tidigare idag?

I och för sig la hans kompis ut en bild på bilddagboken där hon berättade att han svarat på hennes brev. Jag antar att han bad henne logga in på hans sida och ändra det som dom använt mot honom i tidningar osv. För han kan väl inte göra något sådant själv när han sitter häktad?
Citera
2008-08-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Undra varför det e så tyst om detta fall nu...

Fallet belades med yppandeförbud efter häktesförhandlingarna så sedan dess har tidningarna inte haft något material till artiklar och antagligen har intresset svalnat, det börjar ju bli längesen nu och är därför inte så aktuellt.

Dock undrar jag varför artikeln som publicerades om tjejen togs bort så kvickt igen. Är det ingen som läste den som minns ungefär vad som stod i den? Jag hann aldrig läsa själv.
Citera
2008-08-15, 17:37
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiorina
Fallet belades med yppandeförbud efter häktesförhandlingarna så sedan dess har tidningarna inte haft något material till artiklar och antagligen har intresset svalnat, det börjar ju bli längesen nu och är därför inte så aktuellt.

Dock undrar jag varför artikeln som publicerades om tjejen togs bort så kvickt igen. Är det ingen som läste den som minns ungefär vad som stod i den? Jag hann aldrig läsa själv.

Vilken artikel menar du?? Den i Aftonbladet 9 augusti?
Citera
2008-08-15, 18:31
Medlem
Citat:
Vilken artikel menar du?? Den i Aftonbladet 9 augusti?

Ja, det är nog den jag menar. Då familjen lät publicera hennes namn och bild(?) och talade om att de visste att det var honom hon skulle träffa, eller något sådant? Har som sagt inte läst den själv eftersom de tog bort den så snabbt igen.
Citera
2008-08-15, 19:06
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiorina
Ja, det är nog den jag menar. Då familjen lät publicera hennes namn och bild(?) och talade om att de visste att det var honom hon skulle träffa, eller något sådant? Har som sagt inte läst den själv eftersom de tog bort den så snabbt igen.

Det stod mest om dottern, att den lilla antagligen hade kunnat ta vatten och mat själv.. Men att hon var hungrig och åt mycket på fredagen när de hade hittat henne.

Att hon frågar efter mamma hela tiden, och pratar med henne i en leksakstelefon, som den lilla kallar för himlatelefonen.

Hur ledsen Pappan till Johanna var att han hade förlorat sin dotter som han trodde han kunde skydda från allt ont och hur fin Johanna var som människa.

Hur de hade hittat henne på sovrumsgolvet och hon hade varit helt sönderslagen.

Artikeln var på två sidor...Är det något speciellt du undrar,så kan du pm:a mig. Jag får tyvärr minnas,då jag inte har tidningen kvar.

Men jag tror att man kan gå till bibloteket och läsa gamla tidningar.. men det är jag inte säker på.. Kanske finns någon annan här som har tidningen kvar.?
Senast redigerad av Fortunae 2008-08-15 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in