2008-07-25, 15:16
Medlem
callons avatar
Jävligt idiotisk som man var så kryssade jag båda rutorna som man kunde välja när jag skulle ta bort foobar. I min enfald trodde jag att det som skulle tas bort var temporära filer, sådant som brukas spara tills dess att man installerar programmet nästa gång.

Ack så fel jag hade - Hela mitt musik och filmbibliotek är FAN borta. Klart att man får skylla sig själv när man inte läser vad det står när man väljer att kryssa i något, men fan va dum man känner sig nu.

Som rubriken säger - Finns det något sätt att få tillbaka datan som är borta?
Elller är det dags att ladda ner allt igen? (Knappast möjligt).
Citera
2008-07-25, 15:53
Medlem
927s avatar
hade du sparat dina filer i foobar mappar?
det som tas bort är ju programmets mapp och en mapp under application data
Citera
2008-07-25, 15:54
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
hade du sparat dina filer i foobar mappar?
det som tas bort är ju programmets mapp och en mapp under application data

Nix, allt låg i fint sorterade separata mappar.
Citera
2008-07-25, 16:02
Medlem
Finns inte filerna i Papperskorgen då?
Citera
2008-07-25, 16:17
Medlem
t0rsks avatar
Varör avinstallerade du foobar :O.

Det finns väl vissa program som kan fixa tillbaka en del av det man tagit bort, men långt ifrån allt. Är inte alltför kunnig och har aldrig testat...
Citera
2008-07-25, 17:34
Medlem
datajesuss avatar
easy recovery blaha nånting fixxar återskapandet enkelt tror jag.... kräver dock en extern disk. att skriva ut "återskapad" data till..

sen funderar jag va i hela friden du avinstallerar foobar för? de de ju inte mer än rätt åt winamp-miffos att bliav med sin kära download mapp för sånna övertramp!
Citera
2008-07-25, 17:46
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Nix, allt låg i fint sorterade separata mappar.

foobar tar inte bort nåt annat det jag skrev, typ som vilken annan avinstalltion som helst

det finns massor av recovery program, googla på recover data files
Citera
2008-07-25, 20:32
Medlem
Frågade i #foobar2000 kanalen (freenode), om det här ens var möjligt då jag tyckte det lät väldigt märkligt, svaren var:

"I guess it is possible by having all music stored in foobar directory or in %appdata%\foobar2000. Or mount music partition as a subdirectory inside foobar dir or that appdata dir"

"another possibility is that he copied uninstaller to music dir, and ran it from there"

Sanslöst trist måste det vara iaf
Av all data jag har lagrad är det nog musik filerna jag är mest rädd om, vid sidan av personliga dokument osv.
Citera
2008-07-26, 00:45
Medlem
callons avatar
Kör något recovery program sedan ett par timmar tillbaka, får jag tillbaka något så är jag nöjd med det.

Fö var tanken att jag skulle göra en ren installation av foobar eftersom programmet stängdes var 30e minuts eller så av en "Bad Allocation".
Inte för att jag har några större tankar att köra foobar igen () men är det någon som vet om det finns något att göra åt det felet?

Edit: Avinstallerade genom kontrollpanelen. (Vista om någon undrar.)
Citera
2008-07-26, 01:06
Medlem
k0das avatar
http://www.pcinspector.de/Sites/file...htm?language=1

gratis, enkelt, funkar.
Citera
2008-07-26, 03:10
Medlem
callons avatar
Återskapade runt 245GB, så jag är rätt nöjd, klart mer än förväntningarna iallafall.

Har stött på ett nytt problem, det går inte att lägga in Snabbstart i verktygsfältet alls. Försöker jag bocka i Snabbstart så händer inget alls. Samma sak om jag högerklickar på Aktivitetsfältet -> egenskaper ->visa snabbstartsfältet + verkställ. Inget händer, går jag tillbaka dit så är bocken i "visa snabbstartsfältet" borta.

Det är fan en funktion jag inte kan vara utan, är det någon som har en aning om vad som är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in