Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Antingen använder man flashscriptet elller så quotar man inläggen och kopierar quoten till notepad och skriver inlägget där och sedan kopierar in det färdiga inlägget.

Det senare har varit att föredra om det varit strul med forumet och man blir utloggad.
Så vitt jag förstår funkar tredjepartsflashscriptet bara i firefox.
Det är alltså inte optimalt, utan fruktansvärt omständigt.

Tur att du inte är webmaster här.
2008-07-25, 21:41
Medlem
En grej i anslutning till detta önskar jag mig.

Nämligen en länk till originalinlägget i anslutning till en quote.

Det är jobbigt när någon quotar delar av ett inlägg som finns flera sidor tillbaka i en tråd.

Vore nice att enkelt kunna gå tillbaka och läsa hela det quotade inlägget och även diskussionen runt omkring det inlägget.
2008-07-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebaot
En grej i anslutning till detta önskar jag mig.

Nämligen en länk till originalinlägget i anslutning till en quote.

Det är jobbigt när någon quotar delar av ett inlägg som finns flera sidor tillbaka i en tråd.

Vore nice att enkelt kunna gå tillbaka och läsa hela det quotade inlägget och även diskussionen runt omkring det inlägget.
Tror att detta blir svårt eftersom quote-taggen inte innehåller ett ID till exakt rätt inlägg.
2008-07-25, 22:10
Medlem
Herregud. Kan du inte bara lösa problemet genom att skaffa Firefox med tillhörande addon och script?
Annars rekommenderar jag att du själv sätter dig ner och funderar ut en lösning som passar dig.
2008-07-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Herregud. Kan du inte bara lösa problemet genom att skaffa Firefox med tillhörande addon och script?
Annars rekommenderar jag att du själv sätter dig ner och funderar ut en lösning som passar dig.
Om man ska kunna citera, ska man väl ändå kunna multicitera också?
Vad är vitsen med att visa alla inlägg under den rutan man skriver inläggen? (där jag är nu)

Ifall man glömt bort nåt? Knappast
2008-07-25, 22:55
Medlem
Att få med ID skulle ju förstås vara en del av programmeringsuppgiften, dvs det som händer när man klickar på knappen "citera"

Ex:

[post]12139983[/post]
[quote=ybx]Tror att detta blir svårt eftersom quote-taggen inte innehåller ett ID till exakt rätt inlägg.[/quote]

Vilket blir såhär

[post]12139983[/post]

Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Tror att detta blir svårt eftersom quote-taggen inte innehåller ett ID till exakt rätt inlägg.

Edit: post taggen fungerar inte av någon anledning. Bugg?

Nåja, hela funktionen kanske är något fö vBulletin-gänget och inte Flashback
2008-07-25, 23:03
Medlem
Citat:
Att få med ID skulle ju förstås vara en del av programmeringsuppgiften, dvs det som händer när man klickar på knappen "citera"

Ex:

[post]12139983[/post]

Vilket blir såhär

[post]12139983[/post]

Edit: post taggen fungerar inte av någon anledning. Bugg?

Nåja, hela funktionen kanske är något fö vBulletin-gänget och inte Flashback
Det verkar som någon på FB har hackat forumet redan.

Jag skulle kunna ta mig an uppgiften med multiquote om de skickar mig deras newreply.php (vilken verkar vara modifierad av FB redan)
2008-07-25, 23:28
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Så vitt jag förstår funkar tredjepartsflashscriptet bara i firefox.
Det är alltså inte optimalt, utan fruktansvärt omständigt.

Tur att du inte är webmaster här.

Jag har aldrig påstått jag är webmaster här eller att jag vill vara det, jag passade på att lägga in dom tips jag har angående att quota flera stycken.
2008-07-26, 00:01
Medlem
Både multiquote och det jag efterfrågade finns ju version 3.6 av vBulletin.

http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=186809&highlight=link+quoted
2008-07-26, 00:08
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Det tas upp i en annan tråd här, men problematiken var att när man mergar trådar så stämmer det inte.
2008-07-26, 00:10
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Både multiquote och det jag efterfrågade finns ju version 3.6 av vBulletin.

http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=186809&highlight=link+quoted

FB kör ju "eget" forum, så alla funktioner måste programmerarna sköta själva. Det är inte vB eller phpBB helt och hållet, utan massa ändringar på.
2008-07-26, 08:33
Medlem
Zwerchstands avatar
Multiquote vore praktisk, men bör inte göras default. Det räcker med alla som citerar i stället för att bara svara, exempelvis omedelbart efter TS.
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det tas upp i en annan tråd här, men problematiken var att när man mergar trådar så stämmer det inte.
Nja, kruxet var att frågeställningen där avsåg ordningsnummer i tråd, vilken kan ändras. (Detta inlägg är #24 i tråden.) Om man i stället går på ID finns inte det problemet. (Detta inlägg har post-ID 12144084.) Men det är OT här och hör till Inläggs nummer i citatet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in