2008-07-27, 01:20
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Är den tyst då?
För om den är det så är det kanske något man bör kolla in för du har verkligen rätt, dammsugare låter förjävligt.

Av det jag hört så är den riktigt tyst.
Dammsugare är faktiskt inte svåra att göra tysta, men marknadsundersökningar har visat at folk vill att dammsugaren ska dåna, som ett bevis på dess duglighet eller nåt.
Citera
2008-07-27, 01:29
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Har nu kört slut på min gamle trotjänare och skulle vilja ha tips på en ny damsugare. Min fd. damsugare är en Hugin från mitten av -90talet. Den har fungerat hur bra som helst tills idag när den sög upp sina sista dammråttor..

Så, vilken damsugare rekomenderar ni att köpa?
HTML-kod:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48962?opendocument

En sån. Det finns f.n. inga bättre på marknaden och billiga är de också.
Det du ska titta på är sugkraften och denna modell har 500watts sug. Den jag köpte var lite billigare fast med 450watt i sugkraft.
Det finns inga andra modeller som suger lika bra och du kan lätt vrida ner suget till hälften och ändå suga mer damm än din gamla sugare.
Citera
2008-07-27, 06:35
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
HTML-kod:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48962?opendocument

En sån. Det finns f.n. inga bättre på marknaden och billiga är de också.
Det du ska titta på är sugkraften och denna modell har 500watts sug. Den jag köpte var lite billigare fast med 450watt i sugkraft.
Det finns inga andra modeller som suger lika bra och du kan lätt vrida ner suget till hälften och ändå suga mer damm än din gamla sugare.

Philips har gjort som Bosch/Siemens, en bra dammsugare med usel kvalitet. Räkna med att killarna som sköter reklamationer där du köpt den skickar julkort till dig
Citera
2008-07-27, 11:50
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag har en påslös dammsugare som jag köpte på netonett för ynka 500-lappen. Fungerar över all förväntan faktiskt, och jäkligt skönt att slippa påse.

Jag väntar bara på en dammsugare som skickar iväg skiten via bluetooth nu

Den fungerar bra men värt att nämna att den låter som en jävla jetmotor. Dessutom vet jag inte hur noga man måste vara med att byta filter? Men bor man i en studentkorridor är det bra med den genomskinliga behållaren. Då förstår folk faktiskt ibland att det är dags att tömma till skillnad från den gamla som gick med en påse i ett år
Citera
2008-07-27, 23:00
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Av det jag hört så är den riktigt tyst.
Dammsugare är faktiskt inte svåra att göra tysta, men marknadsundersökningar har visat at folk vill att dammsugaren ska dåna, som ett bevis på dess duglighet eller nåt.
Ja jag såg ett inslag om det på plus för längesen, då hade konsumentverket eller vilka det nu var fixat nån ljuddämpning till motorn så dammsugaren knappt lät något alls.
Citera
2008-07-28, 11:17
Medlem
KjellBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Ja jag såg ett inslag om det på plus för längesen, då hade konsumentverket eller vilka det nu var fixat nån ljuddämpning till motorn så dammsugaren knappt lät något alls.

Det är inte ljudet från motorn som är problemet. Problemet ligger i att när man transporterar luft genom en slang så låter det mer än motorn. Därav är det inga större ljudskillnader på modellerna idag. Tester där man mäter ljudvolym på dammsugare är ganska meningslösa eftersom de bara mäter ljudet från motorn.
Citera
2008-07-28, 23:07
Medlem
Jocos avatar
iRobot

Självfallet så måste jag rekommendera Roomba om du går i dammsugartankar.. Jag har en "Discovery" som betar av golven, ett rum i taget (ett om dagen, jag startar den när jag går hemifrån)... Detta kompletteras med en Scooba som får åka dagen efter och tvätta golvet

http://www.yourobot.se/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in