2008-07-19, 12:18
Medlem
CenkAslans avatar
Yo, jag känner mig inte så haj på Windows längre eftersom jag inte använt det på några år, men på jobbet är det det vi använder. Datorn är nån Packard Bell-paketlösning som vi beffat in XP på själva. Så nu får jag inget ljud ur den. Jag har försökt med varenda drivrutin jag kunnat hitta på PBs hemsida men inget har funkat, så jag har gett upp. Självklart har jag (försökt) avinstallera varenda spår av drivrutinerna också men...

Problemet är att varenda jävla gång Win startar säger en liten ballong att jag har ny maskinvara som måste installeras, sen smäcker den upp wizarden för det vare sig jag vill eller inte... och självklart misslyckas installationen. Jag har försökt Avinstallera den felande PCI-enheten som har en gul ! vid sig i den där maskinvaruenhetermojjen men den är tillbaka nästa omstart. Hjälp!
Citera
2008-07-19, 12:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ljudkort?

Vad heter produkten?
Citera
2008-07-19, 12:23
Medlem
CenkAslans avatar
Inte en aning, jag skiter i ljudet nu, jag vill bara få bort alla jobbiga pop-ups.

Det är en Packard Bell iMedia men jag minns inte modellnumret i huvudet. Det går ju att skriva in ens serienummer på deras hemsida så får man rätt drivisar men de är bara för Vista så där är man körd.
Citera
2008-07-19, 12:46
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Om du följer guiden framåt, tror det är när den misslyckas hitta någon giltig drivare, får du en kryssruta om att inte starta guiden för denna maskinvara igen.

Går eventuellt också att inaktivera enheten från Enhetshanteraren.
Citera
2008-07-19, 17:31
Medlem
CenkAslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Om du följer guiden framåt, tror det är när den misslyckas hitta någon giltig drivare, får du en kryssruta om att inte starta guiden för denna maskinvara igen.

Går eventuellt också att inaktivera enheten från Enhetshanteraren.

Jag har för mig att jag testat det, men jag kan pröva igen på måndag.

Enhetshanteraren, så hette den ja. Där har jag både inaktiverat och avinstallerat och kreverat utan resultat. Den är tillbaka vid nästa start.

Vad beror det på? Det måste ju vara nån fisig drivrutin-rest som ligger och spökar nånstans, men varför bryr sig Win om det? Maskinvara är väl just det... maskinvara. Hårdvara.
Citera
2008-07-21, 07:54
Medlem
CenkAslans avatar
Heh, om jag klickar i (eller snarare: låter den vara ikryssad) att den inte ska fråga igen frågar den DIREKT igen så fort jag trycker slutför. Ahhhh, användarvänlighet.
Citera
2008-07-21, 12:31
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Nej, det är inte normalt. Maskinvaran kanske inte fungerar alls och därför får du dessa symptom.

Se om du kan inaktivera ljudkortet i BIOS, för jag antar att det är intergrerat på moderkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in