2008-07-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1991_
Kanske bara skitsnack men är det inte så (i USA iallafall) att om man är handikappad, och inte kan röra sina armar (eller liknande) att man får ha en apa hemma då....

Eller så är det bara jag som är lätttlurad

Haha, du har fått det där från Simpsons?
Citera
2008-07-31, 00:42
Medlem
Samuelelels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinken
Haha, du har fått det där från Simpsons?

Family Guy kanske.. en "evil monkey" i garderoben, håller på och pekar hela tiden också, verkar vara en jävligt jobbig typ.
Citera
2008-07-31, 03:21
Bannlyst
Jag tror inte att apan vill bo hemma hos dig. Om du inte bor på något väldigt extra ordinärtställe förståss. Tänk på vad apan vill

Måste hoppa in i family guy snacket. Det är Chriss, sonen, som har en arg apa i sin gaderob som Chriss är livrädd för, ingen tror på honom om apan. Men då och då kliver den ut med sin gröna kavaj och rosa slips och pekar på honom. Ibland så följer han med och kan lika gärna komma fram och peka på Chriss när de är i affären.

Så strunta i apa du.
Citera
2008-08-17, 17:00
Medlem
Dr. Hydes avatar
Är det någon som vet hur det är i USA?

Visst finns det väl några delstater som tillåter en att ha apor o andra vilda djur som husdjur?

Såg ett klipp på AFV där det var några som hade en chimpans vid bordet...
Citera
2008-08-17, 17:54
Medlem
Eftersom det (enligt animal planet) är stora problem i USA med husdjur som tigrar och lejon t.ex så är det säkert tillåtet med apor också.
Citera
2008-08-17, 21:28
Medlem
Dr. Hydes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krickelina
Eftersom det (enligt animal planet) är stora problem i USA med husdjur som tigrar och lejon t.ex så är det säkert tillåtet med apor också.

jojo, men VART, alltså vilka delstater?
Citera
2008-08-17, 21:34
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Hyde
jojo, men VART, alltså vilka delstater?
Garanterat Kalifornien i alla fall, ni kommer väl ihåg Bubbles?
http://www.mjsite.com/images/mjbubbles.jpg
(apan till vänster)
Citera
2008-08-17, 22:14
Medlem
Vore grymmt att ha en gorilla som livvakt när man ska ut å göra stan. Hade jag en skulle jag döpa den till Bruno. Det skulle vara grymmt men icke möjligt. Skulle någon ha attityd i baren skulle man bara säga skulle man bara säga: "buss på Bruno, plocka glappkäften åt husse nu
Citera
2008-08-17, 22:22
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Jag har varit i kontakt med natur och jordbruks tjohejsan om det här. Minns inte exakt vad eller vilka just nu men nåt sånt. Parlamentet eller nåt?

Min bror hade en Apa han skulle ta hem från Afrika för några år sen. Ett par polare försvann in i djungeln 2 dagar och kom tillbaka med en apa, nyfödd och fortfarande kletig typ.
Hursom. Dom sa i enkla drag att det går importera som privatperson men det hade typ aldrig hänt. Så tydligen jävligt svårt men det ska gå på nåt sätt.

Ja jordbruksverket var det kanske. Tack apotek.

Borde ju annars gå den illegala vägen? Om man har deg dvs

Måste varit länge sedan. det är sedan 1991 förbjudet att köpa, få som gåva eller ens inneha apa som privatperson.
Citera
2008-08-17, 22:28
Medlem
H0nkens avatar
Nej, som privatperson får man tyvärr inte ha apor som husdjur i Sverige.
Vad gäller kvinnan som hade en apa som hemhjälp har jag också sett det någonstans. Det var någon artikel om detta i aftonbladet tror jag men tyvärr hittar jag den inte.
Citera
2008-08-17, 22:32
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Garanterat Kalifornien i alla fall, ni kommer väl ihåg Bubbles?
http://www.mjsite.com/images/mjbubbles.jpg
(apan till vänster)

Eller herr Nilsson.
Citera
2008-08-17, 22:37
Medlem
H0nkens avatar
Eller Leif Pagrotsky. http://www.af.lu.se/~lindblad/k2006/LeifPagrotsky_W5J3407.jpg höhöhö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in