2013-01-30, 19:50
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Yo! Det var ett tag sen man såg dig i tråden. Helvete, kommer just från en episk wPvP på alderaan. Impsen tog vår space port, typ 40 pers. Så vi körde ut dom och gick för deras. När vi kom dit så var tamejfan hela imperiet där. Vi blev smutsigt våldtagna. Men det e kul o va med.

Hehe, hopar in da och da, inte lika mycket aktiv diskussion langre.

Jag var sjalv med i ett WPvP for ett par dagar sedan. Det borjade som en guild 3vs3 arenaturnering i Outlaws Den - som aldrig blev av pa grund av att vi blev stormade av imps. Det blev istallet att kalla dit hela guilden plus sa manga allies fran andra guilds som mojligt; och darmed forvandlades arenaturneringen till WPvP!
Citera
2013-01-30, 19:57
Medlem
Vafan är det för fel på detta jävla spel? Först fastnade jag på loading screen hela tiden och det verkade inte finnas någon fix till det så jag formaterade datorn idag (hade ändå massa skit på den). Installerade med skivor och hållar nu på att patcha. Då fastnar skiten på "Installing English Assets 103". Varför kan det inte bara funka för???
Citera
2013-01-30, 22:23
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biljetten
låter kul!, vilken server?
Fantastiskt trevligt faktiskt. Jag är ingen PvPare, men sånna här saker vill man ju inte missa.

Citat:
Ursprungligen postat av bengtboxare
Vafan är det för fel på detta jävla spel? Först fastnade jag på loading screen hela tiden och det verkade inte finnas någon fix till det så jag formaterade datorn idag (hade ändå massa skit på den). Installerade med skivor och hållar nu på att patcha. Då fastnar skiten på "Installing English Assets 103". Varför kan det inte bara funka för???

Jag vet faktiskt inte. Har hört om flera som har liknande problem, tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Fungerar felfritt för mig. Ring customer service. Hoppas det löser sig.
Citera
2013-01-31, 14:32
Medlem
Babben87s avatar
Jedi Guardian med Defense Tree !
Citera
2013-01-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Fantastiskt trevligt faktiskt. Jag är ingen PvPare, men sånna här saker vill man ju inte missa.

Jag vet faktiskt inte. Har hört om flera som har liknande problem, tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Fungerar felfritt för mig. Ring customer service. Hoppas det löser sig.

Testar att tanka spelet från deras sida först, tar dock skitlång tid. Är inte speciellt sugen på att ringa, gjorde det ett tag efter release och fick betala ca 100 spänn för samtalet. Antar att det det fortfarande kostar pengar att ringa..
Citera
2013-01-31, 17:04
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Testar att tanka spelet från deras sida först, tar dock skitlång tid. Är inte speciellt sugen på att ringa, gjorde det ett tag efter release och fick betala ca 100 spänn för samtalet. Antar att det det fortfarande kostar pengar att ringa..

De har väl mailsupport också? Tar visserligen längre tid att få ett svar men det är ju gratis.
Citera
2013-01-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discoband
De har väl mailsupport också? Tar visserligen längre tid att få ett svar men det är ju gratis.

Mailsupport är kass, har testat flera gånger men de säger bara att jag ska ringa.

Nu när jag tankar spelet från deras hemsida istället för att installera med skivor så rör det på sig vid English Assets 103 iaf Förhoppningsvis så funkar det.
Citera
2013-01-31, 17:45
Medlem
Citat:

Har också blivit tvungen att ringa dem ett par gånger och på supportsidan är de verkligen inga höjdare. Ja, det kostar en större summa att ringa dem iom att man oftast är tvungen att vänta en timme för att komma fram vilket kan bli rätt dyrt när man ringer utomlands. Samtidigt känns det förbaskat orättvist att spelare i vissa länder slipper denna kostnad. Jag tänker på Britter, Tyskar, fransmän mm, som bara behöver betala ett lokalsamtal. Har betalat in lite pengar på Skype för att kunna ringa genom dem istället vilket gör det hela billigare men det kostar naturligtvis ändå.
Nu senast fick jag inga Cartel coins och skrev till deras support men fick ett standardsvar att de ville att jag skulle ringa dem istället men det kändes som om jag inte ville betala mer utan jag avvaktade istället och vips, tre veckor för sent kom mina cartel coins.
Citera
2013-01-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babben87
Jedi Guardian med Defense Tree !

Vigilance/Defence hybrid är bättre för tanking, du gör högre DPS samt har en mycket högre threat generation än vad du har i full defence, vilker hjälper dig något enormt under opening/pull/tankswaps.
Citera
2013-01-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Har också blivit tvungen att ringa dem ett par gånger och på supportsidan är de verkligen inga höjdare. Ja, det kostar en större summa att ringa dem iom att man oftast är tvungen att vänta en timme för att komma fram vilket kan bli rätt dyrt när man ringer utomlands. Samtidigt känns det förbaskat orättvist att spelare i vissa länder slipper denna kostnad. Jag tänker på Britter, Tyskar, fransmän mm, som bara behöver betala ett lokalsamtal. Har betalat in lite pengar på Skype för att kunna ringa genom dem istället vilket gör det hela billigare men det kostar naturligtvis ändå.
Nu senast fick jag inga Cartel coins och skrev till deras support men fick ett standardsvar att de ville att jag skulle ringa dem istället men det kändes som om jag inte ville betala mer utan jag avvaktade istället och vips, tre veckor för sent kom mina cartel coins.

Ja deras Customer Support verkar inte vara någon höjdare. Sen förstår jag inte hur jävla svårt det kan vara att fixa ett gratisnummer, speciellt för ett så stort företag som BioWare.

Nu funkar spelet för mig dock, vilken server huserar alla ni på? Tänkte bara köra lite f2p nu men kanske blir att subscribe:a senare och då vill man ju vara på samma ställe som er
Citera
2013-02-02, 07:08
Medlem
Babben87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake
Vigilance/Defence hybrid är bättre för tanking, du gör högre DPS samt har en mycket högre threat generation än vad du har i full defence, vilker hjälper dig något enormt under opening/pull/tankswaps.
Lirar bara PvP, och fullspeccad i defense tree i Huttball är riktigt najs.
Citera
2013-02-02, 21:54
Medlem
Deon Limes avatar
Tänkte höra lite med er.

Jag kör en trooper vanguard och hitills bara byggt i shield trädet. Är lite av en tank och använder Elara som följeslagare som healar mig.

Som jag fattat saken är aim "primary attributes" för både mig och följeslagaren och satsar själv en hel del på endurance för strytålighet - samt absorption Rating då jag bygg på sköld trädet. Rätt så långt?

Vad mer bör jag satsa på? Vad för nytta har jag av t ex power, critical hit och willpower? Är precense värt att investera i då jag förstått saken som att det ökar min kompanjons healande?

Och sist, bör jag satsa på tech power eller force power?
Senast redigerad av Deon Lime 2013-02-02 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in