Eftersom jag inte anser rersonemanget vara en semantisk fråga blir din kommentar:
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
...Om det inte är det råder jag dig till att argumentera utefter frågeställningen med rådande definition...
Detta är i själva verket betecknande för ditt sätt att resonera. Eftersom din agenda ligger på nivån "homosex är syndigt", tillämpar du alla semantiska, religiöst dogmatiska påstående för att stödja din uppfattning. Den som utgår från vetenskapliga fakta, bryter den förklaringsmodellen - alltså fel enligt din åsikt. Av vilken anledning skulle en naturvetare mot sin kunskap börja argumentera med religiöst, dogmatiska medel?
Citat:
...se det hela som att människans hvudsyfte är att få barn, sprida gener och få artet att överleva. I detta har homosexuella inget syfta och då kan dom skuldbeläggas för att de inte utför sitt hvudsyfte.
Men vad har detta med homosexualiteten att göra - fortfarande rör det sig om en naturlig variation i populationen, som inga dogmer kan göra något åt.
Citat:
Att du inte kan säga att homosexualitet inte är fel ur en naturvetenskaplig vinkel. Den saknar sån etik.
Hur kan en egenskap sägas ha etik? Där är du dock inne på tveksam sematik.
Citat:
...Ja och vad var då verkligheten. Kom inte o säg att homosexuella gör någon nytta för arten.
Svårt att säga - det finns vissa forskare som resonerar i termer att de homosexuella kunde haft positiv betydelse för artens utveckling under evolutionens gång.
Citat:
Religionens mål är ju att ge en livsåskådning och vad du personligen tycker om det är ju ganska irrelevant.
Det har jag inte yttrat mig negativt om - i fallet homosexualitet har jag bara påpekat religionen ha fel.