2008-07-14, 14:17
Medlem
S_o_Ns avatar
Tjo.
Det här har säkerligen varit uppe förut, men som bekant så fungerar sökfunktionen lite som den gör..
Har ni planerat att förbättra den på något sätt eller är det lika bra att fortsätta undvika den eftersom den, enligt mig, ofta bara förvillar mer än hjälper?

Mvh//S_o_N
Citera
2008-07-14, 14:54
Medlem
xobs avatar
Kod:
site:flashback.info sökord
på google
Citera
2008-07-14, 15:33
Medlem
S_o_Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xob
Kod:
site:flashback.info sökord
på google

Åfan.. Thx
Citera
2008-07-14, 15:38
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Tjo.
Det här har säkerligen varit uppe förut, men som bekant så fungerar sökfunktionen lite som den gör..
Har ni planerat att förbättra den på något sätt eller är det lika bra att fortsätta undvika den eftersom den, enligt mig, ofta bara förvillar mer än hjälper?

Mvh//S_o_N

Kan du beskriva vad det är som fungerar dåligt så kan vi vidarebefodra det till teknikerna. Mycket är gjort men det är säkert enskilda saker som behövehöver fixas.
Citera
2008-07-14, 23:23
Medlem
S_o_Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Kan du beskriva vad det är som fungerar dåligt så kan vi vidarebefodra det till teknikerna. Mycket är gjort men det är säkert enskilda saker som behövehöver fixas.

Det jag tycker är jobbigast är att filtret är alldeles för öppet..
D.v.s att ifall man söker på ordet "katt" (dåligt exempel, jag vet) så tar den med varenda tråd som någonsin haft ordet "katt" i sig.. Alltså får man 3000 trådar som inte har någonting att göra med själva sökordet i sig, utan som endast har ordet "katt" i ett inlägg på sidan 153.
Det blir då väldigt svårt att hitta de trådarna som faktiskt handlar om katter i myllret av andra trådar..
Så ifall det skulle gå att på något sätt smalna av sökandet så man mer får fram trådarna ur Djur-forat än nån vapen och militär-tråd som har ordet katt på sidan 153..
Hoppas jag förklarat mig konstruktivt
Citera
2008-07-14, 23:46
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Det jag tycker är jobbigast är att filtret är alldeles för öppet..
D.v.s att ifall man söker på ordet "katt" (dåligt exempel, jag vet) så tar den med varenda tråd som någonsin haft ordet "katt" i sig.. Alltså får man 3000 trådar som inte har någonting att göra med själva sökordet i sig, utan som endast har ordet "katt" i ett inlägg på sidan 153.
Det blir då väldigt svårt att hitta de trådarna som faktiskt handlar om katter i myllret av andra trådar..
Så ifall det skulle gå att på något sätt smalna av sökandet så man mer får fram trådarna ur Djur-forat än nån vapen och militär-tråd som har ordet katt på sidan 153..
Hoppas jag förklarat mig konstruktivt

Testa att trycka på "avancerad sökning" så får du upp fler alternativ bl.a. de som du eftersöker.
Citera
2008-07-19, 07:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Hade kanske varit bra med, innehåller inte "ORD", alltså ett/flera valfritt ord.
Citera
2008-07-19, 10:44
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Hade kanske varit bra med, innehåller inte "ORD", alltså ett/flera valfritt ord.

Google:
Kod:
ja -nej+site:flashback.info

Då söker du på ordet "ja" men exkluderar resultat som innehåller ordet "nej".

Google Help: Cheat Sheet
Citera
2008-07-19, 22:15
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Google:
Kod:
ja -nej+site:flashback.info

Då söker du på ordet "ja" men exkluderar resultat som innehåller ordet "nej".

Google Help: Cheat Sheet

Tack, men jag tror det är smidigare direkt genom FB. Här finns väl fler alternativ att kryssa in. Men kanske en för liten sak för att ordna.
Citera
2008-07-21, 17:45
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Lånar tråden lite, det skulle underlätta om det skulle gå att använda wildcards i sökfunktionen tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in