Nja vet inte riktigt vad man ska säga om FYBODA, kändes lite som en medioker Graffiti-rulle som man redan har sett. Trodde den skulle ge mer, med tanke på all hype kring den. Orkade inte ens kolla i genom alla scener, full ut utan satt och snabbspolade mig förbi tills man såg något som verkade sevärt, och det var inte speciellt många minuter om man säger så. Scenen med Krösatåget som målades inuti en uppställningshall var väl det mest spännande. Om man har råd att investera i såpass många Ultra Wide burkar kan man tänka sig att kapital borde finnas till en kamera som filmar dugligt, men i det här fallet kanske det inte hjälper med en bättre kamera utan det hänger på personen som håller i den. Ihopklippningen med olika bildformat är något man hoppades skulle slippa, otroligt störigt. Denna gång håller jag inte med formuleringen "kul att det körs".
Jävligt hypad, och röjjigt vare ju allafall! kanske inte 100 burners men vad gör det? det är ju röjjet och kärleken för graffen. Filmen hade allafall den typiska fy känslan 100% rööj!
Fyboda. Jag tyckte filmen levde upp till all hype den fått, och jag var verkligen en som hypade. Den har verkligen en egen känsla och stil i hur den är klippt (även humor. Jag skrattade till flera gånger.) . Det är bland det viktigaste i en graffrulle enligt mig. Hellre en personlig film som är bra och intressant redigerad, än en Ultra-hd-60fps burner efter burner hiphop/dubstep-soundtrack där det inte händer så mycket annat eller oväntat. Sen tycker jag att pjäserna är riktigt snygga också, men det avgör man ju själv vad man tycker.