2008-07-12, 19:07
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Ni kan rätta mig om jag har fel, men är inte en elpistol mkt effektivare än tex en kniv eller mindre batong om du möter en motståndare som är större och starkare.

Men en elpistol borde det räcka att bara träffa motståndaren lite lätt. Med en kniv måste du däremot träffa ordentligt, och då kanske han inte ens blir utslagen direkt. Desamma med en batong. Men en elpistol däremot är han nere direkt.

En kniv eller batong verkar dessutom mkt lättare att ta ifrån någon.

Men, teleskopbatong och en såndär liten revolver är nog att föredra
Nej det är det absolut inte!

Du måste träffa enligt instruktionerna 4-5 sek för en stor chock som då "ska" du fälla din motsåndare men det är väldigt svårt att göra under en attack,kanske om man redan håller fast han och chockar han i nacken i 5 sekunder funkar det.

Och en kniv är mycket svårare att avväpna eftersom du kan bli bra skadad när du försöker även en batong eftersom den ger dig ett övertag i räckvidd
Citera
2008-07-12, 23:01
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharpknivesloud
Nej det är det absolut inte!

Du måste träffa enligt instruktionerna 4-5 sek för en stor chock som då "ska" du fälla din motsåndare men det är väldigt svårt att göra under en attack,kanske om man redan håller fast han och chockar han i nacken i 5 sekunder funkar det.

Och en kniv är mycket svårare att avväpna eftersom du kan bli bra skadad när du försöker även en batong eftersom den ger dig ett övertag i räckvidd
5 sekunder är helt sjukt lång tid, är du säker på den siffran?!
Inte ens min klena elpistol går att hålla emot sig i 5 hela sekunder, då luktar huden bränd skinka o blir helt gråsvart...
Citera
2008-07-13, 06:33
Medlem
mulisha_troopers avatar
Det går att beställa tazers via nätet som är smidiga och definitivt sänker vem som helst,har gett mina systrar en som ser ut som en mobiltelefon och garanterat ger muhammed en smärtsam kramp i nån minut när han ska bjuda på lite "överaskningssex".
Citera
2008-07-13, 06:43
Medlem
Foams avatar
På Ebay finns det båda Tazers och Stunguns.
Citera
2008-07-13, 14:04
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
5 sekunder är helt sjukt lång tid, är du säker på den siffran?!
Inte ens min klena elpistol går att hålla emot sig i 5 hela sekunder, då luktar huden bränd skinka o blir helt gråsvart...

Jo då det är riktigt! från sidan som länkats till tidigare:How to use a stun gun?
0,5 Sec ...small shock
The attacker get a muscle cramp and will be scared
1-3 Sec ...middle shock
The attacker falls down and leads a psychological percussion. After a short moment he will be able to move again
4-5 Sec ...big shock
Causes the attacker to fall down, become disoriented for a few minutes
http://www.security-discount.com/index.php/cat/c4_Stun-guns.html
Och det står även i instruktionerna man får med. Och jo det är en jävligt lång tid (för lång) och det brukar bli lite svedd hud då men mer är det inte än lite brännmärken även med dom på 750.000.
Citat:
mulisha_trooper Det går att beställa tazers via nätet som är smidiga och definitivt sänker vem som helst,har gett mina systrar en som ser ut som en mobiltelefon och garanterat ger muhammed en smärtsam kramp i nån minut när han ska bjuda på lite "överaskningssex".

Helt fel. men jag hoppas inte dina systrar förlitar sig så som du gör för du kommer dom bli helt överkörda.
Citera
2008-07-13, 18:10
Medlem
GreenStuffs avatar
Det här är vad jag har lärt mig blandat med de erfarenheter jag har av olika elpistoler, den vanliga typen av elpistol som inte skjuter ut hullingar fästa i metalltrådar utan måste hållas tryckt mot kroppsdelen hela tiden är:
ett övertalningsvapen... dvs, det gör ont som fan (har testat från 200k till 950k på mig själv & vänner) men det är oxå allt ! Det blir med andra ord inte den effekten av muskel sammandragningar man vill ha utan används vid situationer som ex;

¤ Händerna bakom ryggen!

# Dra åt helvete jävla snutjävel !

¤ som du vill....

# Ajjjj aj aj AJJJ ajjjjj sluta!! snälla!!! Ajjjj

--- Handfängsel på.

För att uppnå målet med okontrollerade muskel sammandragningar så krävs det att avståndet mellan elektroderna (eller vad fan de nu kallas) är betydligt längre än vad de är på vanliga elpistoler.... Men, när Tasern skjuter ut sina hullingar & när de väl träffar målet så sitter hullingarna (oftast) en såpass bra bit ifrån varandra att det framkallar ovan önskade effekt & detta är varför Tasern är så populär inom olika polismyndigheter.

Volt antalet är inte så viktigt.... det enda det egentligen innebär är att urladdningen av ström töms in i kroppen desto snabbare. Det gör naturligtvis ondare som fan men har i sig ingen betydelse annat än detta.

Det är väldigt få av de siter som säljer vanliga elpistoler som avslöjar det faktum att man INTE får motståndaren till att falla till marken ryckandes & flaxandes som på TV.

Därmed inte sagt att en "vanlig" elpistol inte har ett syfte.. det har den. Men, personligen skulle jag INTE förlita mig på den som ett primärt försvars vapen utan då är det teleskop batongen som gäller (elpistolen kan man "demonstrera" EFTER att hotet ligger på marken
Citera
2008-07-14, 00:22
Medlem
mulisha_troopers avatar
Citat:
Helt fel. men jag hoppas inte dina systrar förlitar sig så som du gör för du kommer dom bli helt överkörda.

Du,som så många andra svenskar som lever i total censur har uppenbarligen ingen aning om hur vissa tazers fungerar,eller hur många ampere man kan ha/ordna i dom,du har bevisligen inte sett någon som fått en rejäl stöt av en stark stungun eller tazer heller...men det är väl 30cm FB-kuken som håller dig på benen och orörd av en stöt antar jag....

Och nej,tazers är inget för mig,jag föredrar en liten smidig revolver cal22 till självförsvar.
Senast redigerad av mulisha_trooper 2008-07-14 kl. 01:21.
Citera
2008-07-14, 03:38
Medlem
Musss avatar
Citat:
Någon som vet hur många amp eller milli amp som behövs för att döda eller bara stoppa en människa?

0,5A kan ge hjärtflimmer o massa krångel med hjärtat, och ja du kan alltså dö utav 0,5A.
Citera
2008-07-14, 13:43
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulisha_trooper
Du,som så många andra svenskar som lever i total censur har uppenbarligen ingen aning om hur vissa tazers fungerar,eller hur många ampere man kan ha/ordna i dom,du har bevisligen inte sett någon som fått en rejäl stöt av en stark stungun eller tazer heller...men det är väl 30cm FB-kuken som håller dig på benen och orörd av en stöt antar jag....

Och nej,tazers är inget för mig,jag föredrar en liten smidig revolver cal22 till självförsvar.

Du vet inte hur fel du har men det är inte jag som kommer få lida för det.
Och vilka Tazers är det jag inte fattar hur dom fungerar? Och vad ska en stark stungun/tazer vara? Sen sa du att den var liten som en mobiltelefon vilken tazer är det,ingen. så det måste ju vara en stungun du köpt till systrarna eller?
Och förklara gärna hur du brukar göra då för att höja ampen i dina tazers?
Men tänk bara på att Tazer är den som skjuter pilar och stungun den som inte gör det, stor skillnad men det måste ju du vetat innan med din kuskap. Och det du skriver om att jag som många andra svenskar lever i total censur vissar ju bara hur förvirrad du är som människa.
Citera
2008-07-14, 13:46
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Det här är vad jag har lärt mig blandat med de erfarenheter jag har av olika elpistoler, den vanliga typen av elpistol som inte skjuter ut hullingar fästa i metalltrådar utan måste hållas tryckt mot kroppsdelen hela tiden är:
ett övertalningsvapen... dvs, det gör ont som fan (har testat från 200k till 950k på mig själv & vänner) men det är oxå allt ! Det blir med andra ord inte den effekten av muskel sammandragningar man vill ha utan används vid situationer som ex;

¤ Händerna bakom ryggen!

# Dra åt helvete jävla snutjävel !

¤ som du vill....

# Ajjjj aj aj AJJJ ajjjjj sluta!! snälla!!! Ajjjj

--- Handfängsel på.

För att uppnå målet med okontrollerade muskel sammandragningar så krävs det att avståndet mellan elektroderna (eller vad fan de nu kallas) är betydligt längre än vad de är på vanliga elpistoler.... Men, när Tasern skjuter ut sina hullingar & när de väl träffar målet så sitter hullingarna (oftast) en såpass bra bit ifrån varandra att det framkallar ovan önskade effekt & detta är varför Tasern är så populär inom olika polismyndigheter.

Volt antalet är inte så viktigt.... det enda det egentligen innebär är att urladdningen av ström töms in i kroppen desto snabbare. Det gör naturligtvis ondare som fan men har i sig ingen betydelse annat än detta.

Det är väldigt få av de siter som säljer vanliga elpistoler som avslöjar det faktum att man INTE får motståndaren till att falla till marken ryckandes & flaxandes som på TV.

Därmed inte sagt att en "vanlig" elpistol inte har ett syfte.. det har den. Men, personligen skulle jag INTE förlita mig på den som ett primärt försvars vapen utan då är det teleskop batongen som gäller (elpistolen kan man "demonstrera" EFTER att hotet ligger på marken
Helt riktigt kan inte mer än hålla med.

Citat:
0,5A kan ge hjärtflimmer o massa krångel med hjärtat, och ja du kan alltså dö utav 0,5A.
Ok men du har ingen anning vad 1,2 milliamp kan orsaka?
Citera
2008-07-14, 17:27
Medlem
zala's avatar
Fınns enklast att fa tag ı pa ınternet.
Citera
2008-07-14, 18:31
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Fınns enklast att fa tag ı pa ınternet.
jasså, jag trodde att hobbex sålde dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in