2021-07-22, 10:52
Avstängd
Merwinnas avatar
Det här var ju en positiv nyhet i alla fall, att svinen får vad de förtjänar! Så GRÄSLIGT fult att lura gamla människor! Jag blir även illamående av hela deras fräcka, övermodiga överklassframtoning. Blä! De kommer nog inte att få det så lätt i fängelset. (Eller kanske sätter man ekonomiska brottslingar separat från våldsbrottslingar i Sverige?)

Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag måste säga att GM-personerna är korkade som dök upp hos hovrätten.
Varför drog de inte utomlands?

5-6 års fängelsestraff och betala tillbaka 270 miljoner ..

Inte bättre att gömma sig och vänta ut tills preskriberingen..

Jag fattar inte heller det. De flesta infödda svenskar (till skillnad från sådana som har släkt kvar i länder som inte har utlämningsavtal med Sverige) har inga réella möjligheter att hålla sig gömda utomlands i flera år. Men det hade ju dessa, de lär ha massor undanstoppat - även på utländska banker.
Citera
2021-07-22, 10:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Så jävla smarta som tidigare påpekat..

Jag hoppas de förberedde alla sina affärer innan de begav sig till hovrätten... för att bli häktade..
Så dumt att dyka upp.

De trodde nog att hovrätten skulle gå på tingsrättens linje.
Citera
2021-07-22, 10:57
Medlem
Är du orolig Alexander?

Jag ser med tillförsikt fram emot rättegången. Det har jag sagt från första början. ,

Du har suttit häktad, det har pågått en förundersökning under lång tid med många förhör och åtskilliga rubriker sedan kraschen. Men det är först nu den 15 oktober som det blir skarpt läge med rättegången.

– Jag ser fram emot att tillrättalägga de felaktigheter som jag under de nästan tre år dagligen jobbat med att bemöta. För första gången ska det prövas i domstol där båda parter ska höras. Det är ingen hemlighet att jag tycker att den mediala rapporteringen om Allra varit ensidig.

Intressant - Alexander VILLE ha rättegång - han ville således inte att åtalet skulle läggas ner.

Ni som är pålästa - hur mycket pengar har turkmannen - o vilket straff o vilka skadestånd kunde han
förväntas ha dömts till - nu lär han ju aldrig komma hem - men han har rätt svårt att resa runt i världen också o samtidigt må bra.

Återstår att se om synagogornas män kommer att ha några pengar kvar (rothman låter goga)
Citera
2021-07-22, 11:00
Medlem
Pojkfan har varit en följetong i media och främst i DN har han bjudits spaltmeter i utrymme att förklara sin oskuld även sedan lerhuset sjönk ihop när spotlightens hetta riktades mot det, och man kan ha sina funderingar över det...

Inte ett ord om de som förlorat på bedrägerierna, alltså de blivande och pågående pensionärerna.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-07-22 kl. 11:16.
Citera
2021-07-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De trodde nog att hovrätten skulle gå på tingsrättens linje.

Hehe det tror jag säkert.
De glömde att vi bor i Sverige, här gör domstolarna vad de vill, inte vad lagen säger.

Även om dessa gjort fel och ska dömas så handlar det om i slutet av dagen vad som har kunnat bevisats och bilden av hovrättens uttalande var att hovrätten ansåg att alla varit "involverade och medvetna om de kriminella handlingarna" ett sådant uttalande tyder på att det inte riktigt funnits tydlig bevisning utan att hovrätten nog ansett det utifrån egen personlig åsikt.

Men det är klassiskt Sverige. Här tar vi lagen bokstavligt, vilken man bör, men det gör inte domstolarna.
Citera
2021-07-22, 11:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här var ju en positiv nyhet i alla fall, att svinen får vad de förtjänar! Så GRÄSLIGT fult att lura gamla människor! Jag blir även illamående av hela deras fräcka, övermodiga överklassframtoning. Blä! De kommer nog inte att få det så lätt i fängelset. (Eller kanske sätter man ekonomiska brottslingar separat från våldsbrottslingar i Sverige?)

Med så långa fängelsestraff kopplat till flyktrisk lär det bli sluten anstalt. Ernstberger & Co kan se fram emot att sortera muttrar och sy postsäckar de närmaste åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag fattar inte heller det. De flesta infödda svenskar (till skillnad från sådana som har släkt kvar i länder som inte har utlämningsavtal med Sverige) har inga réella möjligheter att hålla sig gömda utomlands i flera år. Men det hade ju dessa, de lär ha massor undanstoppat - även på utländska banker.

Ja, högmod går före fall. En annan skojare, Joachim Posener (Trustoraffären) hade åtminstone förnuft nog att stanna utomlands tills dess brotten var preskriberade.
Citera
2021-07-22, 11:04
Medlem
Tomatturkens avatar
https://docdro.id/FHlrqVE

Dom i målet.
Citera
2021-07-22, 11:08
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Med så långa fängelsestraff kopplat till flyktrisk lär det bli sluten anstalt. Ernstberger & Co kan se fram emot att sortera muttrar och sy postsäckar de närmaste åren.

Ja, högmod går före fall. En annan skojare, Joachim Posener (Trustoraffären) hade åtminstone förnuft nog att stanna utomlands tills dess brotten var preskriberade.

Det gläder mig att höra!

Ja, han var ju jude, så han hade antagligen kontakter utomlands också. De brukar ju hjälpa varandra.
Citera
2021-07-22, 11:08
Medlem
Citat:
Hehe det tror jag säkert.
De glömde att vi bor i Sverige, här gör domstolarna vad de vill, inte vad lagen säger.

Även om dessa gjort fel och ska dömas så handlar det om i slutet av dagen vad som har kunnat bevisats och bilden av hovrättens uttalande var att hovrätten ansåg att alla varit "involverade och medvetna om de kriminella handlingarna" ett sådant uttalande tyder på att det inte riktigt funnits tydlig bevisning utan att hovrätten nog ansett det utifrån egen personlig åsikt.

Men det är klassiskt Sverige. Här tar vi lagen bokstavligt, vilken man bör, men det gör inte domstolarna.
Domar är inte alltid svartvita, så enkelt är det inte.
Citera
2021-07-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Domar är inte alltid svartvita, så enkelt är det inte.

Nej men vi kommer in på ett farligt område om vi medborgare ska utgå ifrån det som är skrivet i lag men domar ska baseras på personligt tycke från domare.
Citera
2021-07-22, 11:10
Medlem
Slobodan Jovicic förlorar ännu ett fall.

Vinner han någonsin?
Förstår inte varför han anlitas till uppmärksammade mål när han förlorar hela tiden.
Citera
2021-07-22, 11:11
Medlem
Så Alexander har tillgångar på 250mkr men trots det ska "Kostnaden för de offentliga försvararna ska stanna på staten." som varit på miljoner.... okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in