Hejsan
Då var det strax dags att starta en ny stor bush odling
Val av frö lutar åt nån feminized från , iallafall nån commersiell strain av god kvalite.
Utrymmet som består av 2st gamla garderober som sitter fast i väggen men jag slet ut väggen som var emellan dessa två och fick då detta utrymmet.
157cm på längden och 58cm bredd.
Tanken är att få in 10st stora odjur här.
Krukor blir 13l fyrkantiga tror inte på att mer än 13l gör nån större nytta.
Hasselfors proffsjord med leca i botten.
Belysning
1st 400w HPS + 1st 125w LE med reflektor köpt från ebb o flod om jag inte minns fel. Detta räcker nog men känner att 250w LE kunde jag haft men vi får se om jag byter nångång i mitten.
Har ca: 2.10m över golvet men dom får max växa sig 150cm annars blir det lite jobbigt
Får se när näring skall sättas in, tänkte i vegg inte använda något annat än jorden som räcker mer än väll, men i blom blir det inte bestämmt vilken ännu men en sammansatt blomningsnäring + pk 13-14 kanske nån extra mineral booster oxå.
Blir nog en ganska stor o mysig djungel denna gången och allt under 50gr kurerade buds per planta skulle vara en besvikelse, men hoppas såklart på uppåt 70 kanske 80gr/planta
Köper 5 frön som jag gjort innan och tar 5st sticklingar på dessa ovanligt tidigt och har då 10st, fungerade förra gången och e på liten budget.
Skriver här nästa gång när jag satt igång och lovar er bilder såklart
Kram o fortsatt god sommar