Nu behöver jag er expertis igen!
Är på jakt efter ett material att göra ett slags nät av, eller tänk typ som ett draperi. Jag tror skulle kunna vara nån typ av plast men är inte säker och jag vet heller inte exakt hur "bitarna" ska vara formade för att röra sig mest obehindrat genom vatten. Totalt sett ska "nätet" vara ca 1 x 1 meter.
Det ska uppfylla följande kriterier:
- lätt / väger mkt lite
- hindras ej särskilt av vatten
- blir ej blött / torkar snabbt
- fastnar ej vid andra föremål (liksom t.ex. blött tyg kan göra)
- materialet kan sättas ihop med många bitar av samma material till ett större stycke
- när det satts samman i ett större stycke ska det kunna vara så pass 'tätt' alternativt 'färgat' så att man ej ser så mycket igenom det. Relativt täckande stycke alltså.
- ej bli alltför lätt upphettat av värme
Jag är lite inne på något i stil med snöret av plastkulor som hänger från vår rullgardin. Men själva snöret blir ju blött och tillsammans med många snören tror jag hela stycket skulle bli rätt så tungt också... Har ni några andra lysande förslag?
Och hur gör man en plastbit till exempel som både ska "täcka" en stor yta men ändå inte bromsas i vatten?
Och vilka snören blir inte blöta? Fiskelina är rätt så hårt va? Kanske även vasst..? Så gnid era tinningar nu!