2008-07-04, 15:21
Medlem
Hej_tjos avatar
Hej. Då jag ska reparera mitt windows står det : Ange adminstatör lösenord. Och jag vet inte vad lösen ordet är på admin så jag kan inte reparera den, och ja vi är flera användare på datorn. Jag, min farsa och brosan. För jag hadde tänkt prova om det går att få bort mitt äckliga virus som delar ut hela min C: . Om inte det funkar, har nån nått bra tips då utan att formatera datorn? Förlåt om jag har satt den här tråden fel. Isåfall så kan ni vell flytta den.

MHV
Citera
2008-07-04, 16:13
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Hej. Då jag ska reparera mitt windows står det : Ange adminstatör lösenord. Och jag vet inte vad lösen ordet är på admin så jag kan inte reparera den, och ja vi är flera användare på datorn. Jag, min farsa och brosan. För jag hadde tänkt prova om det går att få bort mitt äckliga virus som delar ut hela min C: . Om inte det funkar, har nån nått bra tips då utan att formatera datorn? Förlåt om jag har satt den här tråden fel. Isåfall så kan ni vell flytta den.

MHV

Har du provat utan att skriva in något lösenord? Har du sökt igenom datorn med något antivirusprogram och möjligtvis fått tag på namnet på viruset?
Citera
2008-07-04, 16:41
Medlem
cannaBes avatar
Hur går du till väga för att försöka reparera?
Citera
2008-07-04, 16:43
Medlem
Hej_tjos avatar
Jag her in windows skivan och trycker R. Sen står det välj enhet "typ". C:=1. Då trycker jag 1 sen kommer det upp Ange adminlösenord. Och jag kom på lösen ordet fast trojanen for ändå inte bort. Och JA kaspersky hittar viruset men då man tar bort det så kommer det tillbaka då man har restartat datorn.
OBS: vill inte formatera
Citera
2008-07-04, 16:45
Medlem
cannaBes avatar
Använder du reparationskonsollen? Eller går du förbi det första valet där du kan välja reparation och trycker E för att reparera?
Citera
2008-07-04, 17:17
Medlem
Hej_tjos avatar
Har reparera på rätt sätt. Men nu har jag bestämt mig för att formatera, för jag måste spela halflife . Vågar inte logga in nu för vill inte bli hackad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in