Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2008-07-06, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dvärgen
Hehe Jo de är klart att jag ska ha med mig det men måste ju finnas annat?

Kom igen nu Fb:arna!

Vad går snabbt att tillaga eller går att äta utan att tillagas?

Vad behöver jag äta?

Frystorkat kanske kan vara något?
Citat:
Frystorkad mat 04
En middag på fjället kan gå på mellan 10 och 69 kronor. Norskt frystorkat kostar mest och smakar bäst enligt GP:s expertpanel. Men de billigare alternativen får också godkänt.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=176111

Fler alternativ:
http://www.naturkompaniet.se/index.asp?SectionId=1796

Bara söka runt lite.
Citera
2008-07-06, 22:35
Medlem
Dvärgens avatar
Okej, nu är de inte många timmar innan man befinner sig ute vandrandes

Tar bussen till kalmar imon, har tre timmar på mig att köpa mat för några dagar, sen bär det av mot den södra udden

Jäkligt nervös nu, hade lite känningar i hälen när jag var ute och gick nu

Ge mig sista tipsen på vad jag behöver handla imon, snabbt!!
Mat vet jag, men mer? salvor? puder? knark?

Skriver en gång till innan jag sticker, sen dröjer det upp till en vecka innan ni hör av mig igen

Ska dokumentera mina sovplatser varje natt osv..
Citera
2008-07-06, 22:35
Medlem
Ett par burkar Ravioli är nog inte helt fel att ha med sig, akta dig för ÖB's Ravioli bara... den är inte tjänlig som människoföda.

Lycka till med promenaden!
Citera
2008-07-07, 08:07
Medlem
Inga fler tips, lycka till!
Citera
2008-07-07, 09:04
Medlem
drgreens avatar
Ta inte med ett skit
På med nå softa shorts, linne.
Sen springer du
Citera
2008-07-13, 19:14
Medlem
Dvärgens avatar
sådär nu är jag hemma

Allt har gått super och jag mår bra

Troligen pajat högerfoten för några veckor men men det var ett billigt pris ändå.

Jag köpte frystorkad mat på intersport för 50kr per portion

Frågor på det?
Citera
2008-07-13, 19:22
Medlem
Hur lång tid tog det för dig och hur långa dagar blev det?
Citera
2008-07-13, 20:41
Medlem
jag är fett sugen på att veta vilken rutt du gick! jag drar imon Jag tänker iofs gå bra mycket fortare än vad du har gjort, om du har gått varje dag nu i en veckas tid alltså.
Citera
2008-07-13, 22:57
Medlem
Dvärgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
jag är fett sugen på att veta vilken rutt du gick! jag drar imon Jag tänker iofs gå bra mycket fortare än vad du har gjort, om du har gått varje dag nu i en veckas tid alltså.

Ska du gå Öland också?

Jag följde mörbylånga-leden till den svängde av mot mörbylånga sen gick jag på små stigar osv.. eller på vägen på östra sidan hela vägen

Första dagen åkte jag bara till öland för att slå upp tältet på Ås vandrarhem.
Sen gick jag från Ås till Alby, ca 40000 steg, avstånd okänt.
Dagen efter gick jag till gärdslösa vilket tog runt 55000 steg.
På Torsdagen gick jag bara 30000 steg till Kårehamn där jag känner en familj som jag övernattade hos, kom dit vid 15-tiden så den dagen gick jag inte så mkt.
På Fredagen så gick jag från Kårehamn till Böda vilken nästan var 60000 steg, i Böda ringde en polare och sa att det var beachfotbollsturnering i Böda Sand på Lördagen så på lördagmorgonen gick jag till böda sand vilket tog 40 min.
Stannade i Böda Sand hela dagen och drack på kvällen gick sista sträckan på ca 3 timmar idag, bakis...

Aktiv ''gå-tid'' var på Tisdagen 6.30 h, Onsdagen 7.30 h, Torsdagen 3.30 h, Fredagen 8 h, lördagen 40 min, Söndagen 3 h.

Går säkert klara detta på runt 3-4 dagar men jag hade inte bråttom och hade inget jättehögt tempo.

Åt inte en enda sten!!

Bara fråga på!
Citera
2008-07-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dvärgen
text...
Bara fråga på!

Var det öppen natur eller var det en massa hägn å stängsel? Gick i skottland en gång å i de mer bebodda områdena var det 100m mellan grindarna...det gjorde mig grinig.
Citera
2008-07-16, 15:14
Medlem
Dvärgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pheidias
Var det öppen natur eller var det en massa hägn å stängsel? Gick i skottland en gång å i de mer bebodda områdena var det 100m mellan grindarna...det gjorde mig grinig.

När jag gick på alvaret så var det sånna där stegar över stängseln, typ som ett uppochner vänt V över stängslet.
Ganska skönt med sånna, fick dock hoppas över några elstängsel, riktigt jobbigt innan man vet om dem är på eller ej
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in