Citat:
Ursprungligen postat av Futurestar
Shenare, kan inte spela upp visa musikfiler står något om script när jag högerklicka på låten och tar egenskaper,
här är en print
vad ska jag göra för att kunna spela upp låtarna igen ?
http://data.fuskbugg.se/skalman01/flashback.bmp
står även något om ett script när jag högerklickar då står det att den öppnas med
mircosoft (r) windows based script
Hoppas någon vet
Ciao peace
Låter som du har lyckats få windows att känna igen filerna som scriptfiler.
I vilket fall som helst, öppna "den här datorn" och sen in i fliken "verktyg" -> mappalternativ -> filtyper -> "tillägg" -> leta upp "mp3" (tryck "MP3" hastigt på tangentbordet om du ska komma fort till det) -> tryck på "ta bort" -> ok.
Nu när du kör mp3filerna kommer antingen media player hoppa upp, det eller någon windows ruta som säger till dig att datorn inte vet hur den ska hantera filen, välj då punkten under att du vill välja själv vilket program du ska öppna filen med (välj inte punkt ett för då kommer skiten gå online och söka och hålla på).
Välj nu i listan de program du spelar mp3filer med, om det är winamp eller vad det nu är, finns inte programmet i listan kan du välja bläddra och leta upp programmet som sedan lägger sig i listan efter du dubbelklickat, välj ok iaf och tada mp3orna ska spelas som normalt igen.