"En pappa och hans sju månader gamla dotter ska utvisas till Angola.
Migrationsöverdomstolen motiverar beslutet med att asylskäl saknas då det är lugnt i Angola. Han själv fruktar repressalier för sitt tidigare politiska engagemang."
"Emelie Liljeteg och Harez Ibrim har varit ett par i tre år. Nu hotas Harez efter fem år i Sverige av utvisning.
För en tid sedan kom tre poliser hem till familjen i Revsund och förde Harez till Migrationsverket i Gävle, där han nu sitter inlåst i väntan på utvisning.
Hans stora kärlek, Emelie som är 17 år, finns vid hans sida så ofta som möjligt. Detsamma gäller Emelies mamma Anna-Karin Liljeteg.
Emelie och Harez har bott hemma hos Emelies föräldrar i Revsund. Harez har gått i skolan på Palmcrantz i Östersund.
Nu är familjen förtvivlad. De vet inte vad de ska ta sig till för att få hem Harez igen. Dessutom visar nu Harez på sviktande hälsa."
"Emelie Liljeteg och Harez Ibrim har varit ett par i tre år. Nu hotas Harez efter fem år i Sverige av utvisning.
För en tid sedan kom tre poliser hem till familjen i Revsund och förde Harez till Migrationsverket i Gävle, där han nu sitter inlåst i väntan på utvisning.
Hans stora kärlek, Emelie som är 17 år, finns vid hans sida så ofta som möjligt. Detsamma gäller Emelies mamma Anna-Karin Liljeteg.
Emelie och Harez har bott hemma hos Emelies föräldrar i Revsund. Harez har gått i skolan på Palmcrantz i Östersund.
Nu är familjen förtvivlad. De vet inte vad de ska ta sig till för att få hem Harez igen. Dessutom visar nu Harez på sviktande hälsa."
Ut med blatten och han kan ta med WT bruden och hennes mamma med sig. Oj vilken tillfällighet att han får sviktande hälsa just som han ska utvisas, det här har vi aldrig hört talas om innan
– Flygs han till Bagdad, där araberna styr, kommer han med största sannolikhet att dödas. Araber och kurder går inte ihop. Vi vill i stället att Harez, om han över huvud taget ska utvisas, skickas till kurdkontrollerade staden Erbil, säger Anna-Karin Liljeteg.
Lustig kommentar av wt-mamman och lustigt att media citerar! Sen frågar jag mig hur Harez ska "gå ihop" med alla araber i Sverige? Fast han har förstås ett par tusen koosiner här som back-up.
Ur kommentarerna:
Citat:
Skrivet 4 jun 2012 20:58 Emelie Liljeteg (Ej registrerad)
Kan även tillägga att jag och Harez nyss mist våran son och är mitt uppe i ett sorgarbete... 2 veckor efter vi begravt vårat älskade barn så kommer polisen och hämtar honom, hur tänker dom ? Vi har inte ens hunnit träffat någon läkare som eventuellt kan svara på vad som gick fel angående sonen/ Harez flickvän Emelie <3
Håller med "real beginner"! Kan inte wt-slynan få respass också, det vore väl ändå bästa alternativet för Sveriges del. Åker Harez, mot all förmodan, ut så kommer blattemadrassen Emelie snart att vara vandringspokal i något boende för ensamkommande skäggbarn. Med den påföljden att skattebetalarna ska finansiera x-antal bastarder och henne själv inom överskådlig tid.
Citat:
Skrivet 4 jun 2012 01:09 norrläning (Ej registrerad)
Det är fruktansvärt hur myndigheterna kan behandla andra människor på detta vis. Han har ont och problem med njurarna, men får inte hjälp. Det är ju fruktansvärt. Jag känner harez och emelie väl och harez är en bra kille som stöttar alla. Han har varit här i 4 år och har flickvän 3 år tillbaka. Och nu ska han utvisas. det är inte rättvist och jag skämms över att vara svensk.
Emelie är sjutton nu och Harez (hur gammal är han egentligen?) har haft flickvän i 3 år. Alltså satte han på wt-slynan redan vid 14-års ålder? Eller i bästa fall precis 15 fyllda. Saken borde utredas av polisen.
Emelie är sjutton nu och Harez (hur gammal är han egentligen?) har haft flickvän i 3 år. Alltså satte han på wt-slynan redan vid 14-års ålder? Eller i bästa fall precis 15 fyllda. Saken borde utredas av polisen.
Citat:
I förrgår (den 28 augusti) firade jag och älsklingen 9 underbara månader som vi har varit tillsammans <3
2010-08-28 är det. Alltså blev de tillsammans 2009-11-28.
Hon är född 1995-01-18 och blev tillsammans med honom innan 15 år fyllda.
Hejsan! Ligger i sängen och har sjukt ont i ryggen och i magen, men att vara gravid ska ju inte alltid vara lätt ;P
17 år gammal och gravid.
Jag håller med er andra: hon kan följa sin "älskling" till Irak eller Afghanistan eller var i helvete han nu kommer ifrån. Och morsan kan hänga med också. Sverige har inte behov av sådana människor.
Jag håller med er andra: hon kan följa sin "älskling" till Irak eller Afghanistan eller var i helvete han nu kommer ifrån. Och morsan kan hänga med också. Sverige har inte behov av sådana människor.
Erkänn, välfärdssamhället och skattebetalning är två underbara ting. Pay-up!
Är lite roligt att killen tar det som en självklarhet att han ska få bo i Sverige... Och när han ska skickas tillbaka så vill han inte, men måååste han verkligen så vill han själv välja vart han skickas...
Kolla bilderna nedanför, vilket gulligt par. Skulle vara intressant att veta Harez (riktiga) ålder. Kan han ha kommit hit som ensamkommande (skägg-)"barn" 30+ år kanske?
Kolla bilderna nedanför, vilket gulligt par. Skulle vara intressant att veta Harez (riktiga) ålder. Kan han ha kommit hit som ensamkommande (skägg-)"barn" 30+ år kanske?
Bild 3 är det bröllopsklänningen?
De verkar ha fått tag i en lägenhet. Soc som betalar?