2026-09-28, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Som vanligt så lyckades vänsterextremister stoppa utvisningen. När i helvete ska Migrationsverket lära sig? Boka privatplan. Betydligt billigare i längden än att sätta de utvisade på kommersiellt flyg när deras landsmän och andra vänsterextremister kan stoppa det hela.

Var väl bara medias vinkling att andra passagerare engagerat sig för att de inte skulle åka med.
Det handlade ju om att syskonen blev utåtagerande och stökiga etc, räcker gott för att de skall beordras av planet.
Och flyget var bokat av polisen, inte mig-verk.
Men givetvis, det enda riktigt gångbara är att boka eget flyg hela vägen.
Men dyrt. Fast i längden säkert en vinst i stort sett mot kostnaderna att de blir kvar i landet.
Citera
2026-09-28, 08:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Var väl bara medias vinkling att andra passagerare engagerat sig för att de inte skulle åka med.
Det handlade ju om att syskonen blev utåtagerande och stökiga etc, räcker gott för att de skall beordras av planet.
Och flyget var bokat av polisen, inte mig-verk.
Men givetvis, det enda riktigt gångbara är att boka eget flyg hela vägen.
Men dyrt. Fast i längden säkert en vinst i stort sett mot kostnaderna att de blir kvar i landet.

Om det var syskonen själva som började bråka och skrika är det väl bara att droga dem tills de är framme i Somalia. Och inte annonsera ut i förväg vilket flyg de kommer att åka med.
Citera
2026-09-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om det var syskonen själva som började bråka och skrika är det väl bara att droga dem tills de är framme i Somalia. Och inte annonsera ut i förväg vilket flyg de kommer att åka med.

Personligen skulle jag inte ha några större problem med ett neddrogningsförfarande för de som fysiskt motsätter sig avvisning.
Men lagar / förordningar säger nog nåt annat. 🫤
Citera
2026-09-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Personligen skulle jag inte ha några större problem med ett neddrogningsförfarande för de som fysiskt motsätter sig avvisning.
Men lagar / förordningar säger nog nåt annat. 🫤

Nej alltså läkaren som är med kan droga stökiga personer som ska utvisas med hänvisning till att de då på ett flygplan kan vara en fara för sig själva och andra. Det är knappast olagligt, det är ju en frihetsberövad person och inte någon random på stan de drogar. Tror det var något uppdrag granskning eller kalla fakta etc om detta för länge sedan.
Citera
2026-09-29, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"På tisdag i nästa vecka, den 22 september, sätter polisen sexbarnspappan Cabas Hussein på ett plan till Somalia. Den somaliska regeringen tar emot honom, som en del av överenskommelsen som Benjamin Dousa förhandlade fram.
– Jag har inget i Somalia, säger Cabas Hussein."

https://www.nyhetsbyranjarva.se/nu-utvisas-cabas-hussein-till-somalia/
Han är född i Somalia, han är inte svensk. Så självklart ska han få åka hem. EU måste bli bättre på att ta hand om avfallet från flyktingindustrin – kan man inte skicka hem dem, så skicka dem till tredjeland. Sverige har en extrem biståndsbudget, som borde kopplas mer till vad vi får tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in