http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/bra-sangrost-ar-tyvarr-inget-asylskal/
Citat:
Vi var många som grät när vi såg en asylsökande tonåring från Azerbajdzjan göra succé i Talang i lördags. Jurymedlemmen ”Kakan” Hermansson hävdade att han borde få stanna även om han inte hade kunnat sjunga, för asyl ”är en demokratisk rättighet”. Men även om han verkar vara en ambitiös och schysst kille kan inte Migrationsverket säga ja lika lättvindigt som en jury i TV – inte så länge mottagningssystemet ger omfattande sociala rättigheter.
Vad Caroline Dahlman glömmer bort är att det "fåtal som missköter sig" begår sina brott mot personer som aldrig har tillfrågats om de vill äventyra sin säkerhet och sin trygghet för att det också kommer snälla och skötsamma invandrare.
Är CD beredd att ge upp sin trygghet och begränsa sina rörelser i de offentliga rummen? För det är precis vad hon gör mot andra med sin text. Brotten drabbar främst svenskar.
Hur mycket anser CD att mångkulturen får kosta i mänskligt lidande i form av grova våldtäkter, rån och misshandel? Och när är vi framme vid mångkulturens slutstation? När uppstår status quo-tillståndet?
Jag vill ha svar någon gång - från de som indirekt förminskar brottsoffrens lidande genom att dumförklara om "snälla invandrare".
Är min trygghet som vit kvinna mindre värd än asylsökande från vilt främmande länder? Det är jag som kvinna som drabbas hårdast av en mansdominerad och kulturellt avvikande invandring. Varför är invandrare mer värda än svenska kvinnor? Det är svenska kvinnors grundläggande rättigheter politikerna och media leker med som om det vore Lego.
Vi passerade länge sedan gränsen för vad som är acceptabelt i den initiala friktionen i möten med andra.
Mer invandrare in betyder mer kriminella invandrare ovidkommande de snälla som invandrar vid samma tidpunkt.