2015-08-22, 04:29
Medlem
Pre 1914s avatar
Men om Thar al-Kofi nu har fast jobb borde han väl få stanna? Asylsökanden som fått negativt besked på ansökan har väl rätt länge nu fått "byta spår" och stanna på arbetskraftsvisum?
Vad ligger bakom det här?
Citera
2015-08-22, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Men om Thar al-Kofi nu har fast jobb borde han väl få stanna? Asylsökanden som fått negativt besked på ansökan har väl rätt länge nu fått "byta spår" och stanna på arbetskraftsvisum?
Vad ligger bakom det här?

Oja! Fastjobb hos en arbetsgivare som har röda siffror på flera miljoner i sitt bokslut. Det lukta fejkanställning lång väg.
Citera
2015-08-22, 08:47
Medlem
missionarydaughters avatar
Ibland avvisar dom folk mä vanligt flyg. Det är skitstörigt att hamna bredvid nån som sitter fastkedjad och skriker i sätet bredvid.
Dom borde kunna skickas mä båt eller nåt.
Citera
2015-08-25, 23:04
Bannlyst
Kom in på högskolan – nu utvisas Phuong

I augusti skulle 22-åriga Phuong Luu börja läsa till högskoleingenjör på Chalmers.
Papperslarv gör nu i stället att hela hennes familj riskerar att utvisas till Vietnam.
– Juridiken är svart och vit, men det är inte verkligheten, säger familjens advokat Payam Hatami.

http://www.expressen.se/gt/kom-in-pa-hogskolan--nu-utvisas-phuong/

Fan man skäms ju för Sverige

Men om hon gifter sig med mig får hon stanna då och studera vidare tro?
Senast redigerad av qwerty311 2015-08-25 kl. 23:07.
Citera
2015-08-25, 23:08
Bannlyst
Ett helt korrekt beslut. Du tror inte ert skengifte skulle avslöjas ganska fort?
Citera
2015-08-25, 23:24
Bannlyst
Kanske men varför skulle du göra det? Tagga ner med kåtkänslorna..
Citera
2015-08-25, 23:48
Medlem
TheJackets avatar
Så galet fel. Migrationsverket är bortom efterblivna
Citera
2015-08-26, 00:00
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Så galet fel. Migrationsverket är bortom efterblivna
För att de följer reglementet?
I artikeln ondgör sig advokaten på att inte mig-verket hört av sig till familjen innan tillståndet gick ut men så fungerar det inte, det åligger medborgarna (och de som befinner sig i landet) att själv hålla reda på vilka regler och lagar som gäller.

Advokaten säger också att familjen uppfyller alla krav för att få stanna men i själva verket uppfyller de inga krav alls. De har bara vällt in för att få det bättre ställt.
Skötsamhet eller att man är duktig i skolan är inget skäl, då hade ju en eller två miljarder kunnat invandra utan vidare.

I såna här fall är mig-verket ganska bra på att hålla reglerna men beträffande asylinvandringen är de ju verkligen efterblivna.
Citera
2015-08-26, 00:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
För att de följer reglementet?
I artikeln ondgör sig advokaten på att inte mig-verket hört av sig till familjen innan tillståndet gick ut men så fungerar det inte, det åligger medborgarna (och de som befinner sig i landet) att själv hålla reda på vilka regler och lagar som gäller.

Advokaten säger också att familjen uppfyller alla krav för att få stanna men i själva verket uppfyller de inga krav alls. De har bara vällt in för att få det bättre ställt.
Skötsamhet eller att man är duktig i skolan är inget skäl, då hade ju en eller två miljarder kunnat invandra utan vidare.

I såna här fall är mig-verket ganska bra på att hålla reglerna men beträffande asylinvandringen är de ju verkligen efterblivna.

Snarare så är det väl tvärtom, vi tar hellre emot analfabeter som helt saknar utbildning än lovande studenter.
Citera
2015-08-26, 00:49
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Snarare så är det väl tvärtom, vi tar hellre emot analfabeter som helt saknar utbildning än lovande studenter.
Du läste inte den sista meningen jag skrev?
Citera
2015-08-26, 01:03
Medlem
moongoats avatar
Öppna portar till Somalia går bra men när vi äntligen har riktig arbetskraftsinvandring är det stopp?
Fattar inte!
Citera
2015-08-26, 01:05
Medlem
Vi måste ge plats åt en arg arab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in