2013-10-17, 06:27
Medlem
Innan ni blir för upprörda: Läs mina inläggg tidigare i tråden. Det är inte pga vekhet hos någon myndighet som verkställighetshinder stoppat avvisningen. Detta är helt enkelt rutin och används ofta när sökande och advokat vill förhala. Reglerna ser tyvärr ut på det här viset.
Citera
2013-10-17, 07:51
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Innan ni blir för upprörda: Läs mina inläggg tidigare i tråden. Det är inte pga vekhet hos någon myndighet som verkställighetshinder stoppat avvisningen. Detta är helt enkelt rutin och används ofta när sökande och advokat vill förhala. Reglerna ser tyvärr ut på det här viset.

Idealet vore en asyl-domstol direkt vid gränsen. Inget giltigt pass = direkt avvisning. Skulle spara 50+ miljarder om året för Sverige. Så kan vi slippa tjafset i media dessutom.

Kanske pengarna skulle räcka så våra åldringar skulle slippa bada i kiss och bajsblöjor. Samt slippa flytta från sina åldringsboende som nu skall vara till vår Ny-Adel.
Citera
2013-10-17, 08:04
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samGREY
Det här är fan det jävligaste jag läst på länge. Att niggern och en massa dumfittor i hans omgivning lipat för att apan ska få stanna är det knappast någon som missat, men att hela myndigheter nu viker sig efter pöbeln och skiter i lagar är något som inte får hända. Vad skickat det här för signaler till djuren nere i Afrika och i Mellanöstern?

Må asen som styr landet för alltid brinna i Helvete
Väl talat, vet man ens att niggern talar sanning denna gång? Eller ändrar han storyn än en gång? Det är det man undrar när det rör sig om skäggbarn som av misstag glömmer sina papper.
Citera
2013-10-17, 08:28
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Idealet vore en asyl-domstol direkt vid gränsen. Inget giltigt pass = direkt avvisning. Skulle spara 50+ miljarder om året för Sverige. Så kan vi slippa tjafset i media dessutom.

Kanske pengarna skulle räcka så våra åldringar skulle slippa bada i kiss och bajsblöjor. Samt slippa flytta från sina åldringsboende som nu skall vara till vår Ny-Adel.
Idealet ja. Verkligheten är att endast en ynka bråkdel av de asylsökande gör så vid gränspassagen. De övriga dyker en dag upp på valfri myndighet i Sverige och söker asyl. Över 90% saknar handlingar som styrker deras identitet och historia. Ytterst få är samarbetsvilliga vid kontrollen. Många återger en väl inövad berättelse snarlik den som handläggaren pratade med minuterna innan.

Det är hög tid att sätta ner stöveln. Allt annat än asylsökande innan ankomst avslås obönhörligt.
Citera
2013-10-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Idealet ja. Verkligheten är att endast en ynka bråkdel av de asylsökande gör så vid gränspassagen. De övriga dyker en dag upp på valfri myndighet i Sverige och söker asyl. Över 90% saknar handlingar som styrker deras identitet och historia. Ytterst få är samarbetsvilliga vid kontrollen. Många återger en väl inövad berättelse snarlik den som handläggaren pratade med minuterna innan.

Det är hög tid att sätta ner stöveln. Allt annat än asylsökande innan ankomst avslås obönhörligt.

Ja, här ligger problemet - och lösningen. De sökande döljer aktivt varifrån de kommer och därför blir utredningen svår. I den "svenska asylresa" de köpt av researrangören Människosmugglingsresor AB ingår detaljerade instruktioner om att slänga ID-handlingar, en bra story, rättigheter vid ankomst etc. Enda motdraget mot den här osmakliga verksamheten är att internera de sökande tills dess att de hjälper till.

Sen borde det vara självklart att man inte ska få gå i svensk skola om man inte är folkbokförd i Sverige.
Citera
2013-10-17, 15:06
Medlem
DieqoBACKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vilka är "ni" som inte "kommer att få hjälp", din korkade babbe?

Är det alla dem som just nu engagerar sig för att bladnegrer som Ibbe eller andra "behjärtansvärda" fall av snyftiga avvisningar som inte ska få hjälp? Eller är det vi elaka rasister som inte kan räkna med någon hjälp när massinvasionen av välfärdsparasiter slutligen demolerat hela Sverige och förvandlat det till en brasiliansk favela-soptipp?

Och hur vet du vilka som är förtjänta av hjälp eller inte? Det är ju inte precis som så att jag knallar omkring på stan med en reflexväst på mig där det står "Golonka, Flashback" på ryggen....

Eller ska de snälla och humana svenskarna som hjälpt dig och din jävla klan fram till smörgåsbordet och trattar er fulla med godaste bitarna, som ska få "betala" för alla elakheter du tvingas utstå här på I&I? Vet de ens om det? Vet snälla svennar om att du planerar folkmordsbögråna dem så fort samhället slutligen brakar samman och den siste dialogpolisen hänger in bönemattan?

Pack!

När jag jobbar " Ni invandrare tar våra jobb "

När jag är fucking arbetslös " Ni invandrare tar våra skattepengar "

Vad i helvette vill du få från oss? Herregud
Citera
2013-10-17, 15:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieqoBACK

Var har du hittat 'tar våra jobb'-argumentet?
Enligt min erfarenhet är det obefintligt här, och finns väl egentligen i ren form bara i South Park.
Citera
2013-10-17, 15:21
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var har du hittat 'tar våra jobb'-argumentet?
Enligt min erfarenhet är det obefintligt här, och finns väl egentligen i ren form bara i South Park.
Dey tuk our jöööbs!

Nej, det är märkligt det där. Och även OM det vore sant, så motsäger inte det ena påståendet det andra.

Teoretiskt skulle det kunna komma 10000 högutbildade tyska ingenjörer och ta jobben, samtidigt som det kom en miljon somalier, afghaner och araber som tog skattepengarna.
Citera
2013-10-17, 16:39
Medlem
Golonkas avatar
Citat:

Du svarar inte på frågan: Vilka svennar ska utsättas för blattens payback den dag "vi behöver hjälp"? Hur sker urvalet? Är det alla, eller bara rassarna? Och vilka verktyg tänker du dig använda för att ta reda på vilka svennar som är "snel svenne" respektive "rassesvin"?

Vad jag vi få från er är mycket enkelt: försvinn härifrån!
Citera
2013-10-17, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Dey tuk our jöööbs!

Nej, det är märkligt det där. Och även OM det vore sant, så motsäger inte det ena påståendet det andra.

Teoretiskt skulle det kunna komma 10000 högutbildade tyska ingenjörer och ta jobben, samtidigt som det kom en miljon somalier, afghaner och araber som tog skattepengarna.

Låter precis som dagens invandringspolitik faktiskt. Dröjer högst 4-5 år innan vi är där.
Citera
2013-10-17, 16:58
Medlem
Citat:

Ja, svårt att tänka i flera led för vissa. Låt mig guida dig:

1) Invandrare är en heterogen grupp. De flesta har inget mot västerländska invandrare som delar vår kultur, har en hög sysselsättning och låg brottslighet. De flesta är betydligt mindre positiva (oavsett om de erkänner det eller ej så speglas det i hur folk väljer bostadsområden och skolor) till icke-västerländska invandrare främst från Mellanöstern och Afrika, med hög arbetslöshet, högt bidragsberoende och hög brottslighet. Är det begripligt för dig att det är fullt möjligt att vara positiv till den ena sorten och negativ till den andra, eller uppstår det kaoz i ditt huvud?

2) Lönedumpning och försämrad, eller bibehållande av dålig, arbetsmiljö med hjälp av importerad låglönearbetskraft från länder i östeuropa och icke-västliga länder blir allt vanligare, även inom akademiska yrken. Förekommer t.ex. bland läkare och sjuksköterskor, där man ersätter svenskar som inte tolererar den dåliga arbetsmiljön och den svikande patientsäkerheten, med invandrare. Även vanligt inom kollektivtrafiken och i äldrevården. Istället för att förbättra för arbetstagarna tar man inte arbetstagare från länder med lägre krav. Följden blir billigare arbetskraft och bibehållande av en bristande arbetsmiljö, låga löner och kundfarlig miljö. Är det begripligt för dig att alla inte är odelat positiva till detta, även om nämnda invandrare arbetar?

3) Ca 60% av alla utbetalade socialbidrag går till utrikes födda, i ett land där de utgör ca 15% av totalpopulationen, tycker du att det låter som att kritiken mot att mycket av bidragspengarna går till invandrare är obefogad? Sysselsättningsgraden bland utomeuropeiska invandrare är under 50%, jämfört med runt 80% för svenskar. Vård, skola, förskola, omsorg och rättsväsende, överallt kostar invandrare betydligt mer än svenskar per capita. Tolkar, specialpedagoger, hemspråksundervisning, extra skolpengar p.g.a. dåliga resultat, nedbrända skolor, TBC, HIV, dåligt tandstatus och en mängd andra problem medföljer invandrare från lågutvecklade regioner som Mellanöstern och Afrika och med dem stora kostnader. Låter det konstigt att svensken inte jublar över att en allt större del av skattepengarna går till att finansiera detta, istället för en bättre framtid för de egna barnen och kanske en pension och fungerande sjukvård?
Citera
2013-10-17, 17:06
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Låter precis som dagens invandringspolitik faktiskt. Dröjer högst 4-5 år innan vi är där.
Har de inte redan kommit? Att det skulle översvämmas av raketforskare, proffessorer och läkare hörde vi redan förra seklet, om än tidigare? Eller vi har ännu inte hittat jobb åt alla dessa så de i 20 år tvingats köra taxi kanske?

Jag vet inte. Men det kan ju inte vara lögner? Väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in