2008-07-02, 18:44
Medlem
Skiljer mycket mellan stadsnäten, säkert samma problem hos andra isps där du bor.
Citera
2008-12-17, 03:59
Medlem
dunkenbergmans avatar
Prova att hastighetstesta mot de här två servrarna:
http://87.99.255.30:3080/
http://87.99.255.30:4080/

Det är de officiella testservarna och står i stadsnätet, det utesluter att det är ISPns dåliga upp lina.
Citera
2008-12-17, 13:30
Medlem
noonelses avatar
Labs2/Digisip/Skycom/ABC Bredband/Bredband2/Adamo har gått ihop till samma företag, Bredband 2. På vissa ställen har man tagit över Allteles kunder också. Nu håller man på att flytta över alla dessa bolag till namnet Bredband2. När man ringer supporten, för någon av ovanstående så kommer man till samma support, dvs Labs2. Adamo köptes nyss upp men de övriga, t.ex Skycom som det pratas om här, har varit samma leverantör som Bredband2 i ett par år nu (och samma support avdelning).

Ni som har problem med hastigheterna ska givetvis felanmäla om ni har under ca 70Mbits. Kör Bredbandskollen flera gånger på olika tider under ett par dagar och skicka in screenshots via mail. Felanmälan görs till helpdesk@bredband2.com, uppge all information om vad ni gjort samt ert kundnummer.

Som lite kuriosa så kan ni ser ur mycket av Skycoms Gbit länk hos Norrnod IX i Umeå som används just nu.
http://www.norrnod.se/stats/

På Netnod IX kan ni klicka er fram till statistik för IX'arna i Sundsvall, Luleå osv.
http://www.netnod.se/statistics.shtml

För övrigt så vill jag tillägga att jag har goda erfarenheter av hastigheterna inom Labs2/Bredband2/Skycoms nät.
Senast redigerad av noonelse 2008-12-17 kl. 13:53.
Citera
2008-12-17, 14:33
Medlem
Det bredband2 än gång tidigare var är inte det idag. Nu tycker jag det har blivit från toppen till rena skräpet när det gäller support och faktura, deras hemsida och byten mellan bolagen krånglar till för oss kunder.

Idag kom det en räkning på 309 kr avser 10/Mbits vilket är hopplöst förstår inte varför, tidigare 174 kr. Försökte maila supporten men inga verkar jobba och deras nummer går inte att ringa till.

Bredband2 tar avgifter nu för pappersfaktura till och med mailfaktura dvs att man får fakturanummer på mailen vilket inte kostar något men nu så tar det 19 kr för det och 39 för pappersfaktura. Genom autogiro inga extra avgifter men ändå surt.
Citera
2008-12-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Det bredband2 än gång tidigare var är inte det idag. Nu tycker jag det har blivit från toppen till rena skräpet när det gäller support och faktura, deras hemsida och byten mellan bolagen krånglar till för oss kunder.

Idag kom det en räkning på 309 kr avser 10/Mbits vilket är hopplöst förstår inte varför, tidigare 174 kr. Försökte maila supporten men inga verkar jobba och deras nummer går inte att ringa till.

Bredband2 tar avgifter nu för pappersfaktura till och med mailfaktura dvs att man får fakturanummer på mailen vilket inte kostar något men nu så tar det 19 kr för det och 39 för pappersfaktura. Genom autogiro inga extra avgifter men ändå surt.

Du läste inte pappret som följde med?

De byter så de fakturerar för kommande månad istället för som det är nu. Därför blir det dubbla, du betalar för dec och jan nu.
Citera
2008-12-17, 14:44
Medlem
noonelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user

Japp, så är det. Bredband2 är en lågpris operatör som nu genomgår en stor omstrukturering, det blir problem då. Supporten hinner inte med.
Citera
2008-12-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiki
Du läste inte pappret som följde med?

De byter så de fakturerar för kommande månad istället för som det är nu. Därför blir det dubbla, du betalar för dec och jan nu.

Jodå, grejen är det att vi har abcbredband och deras priser fortfarande fast det är bredband2 som fakturerar oss. Efter all strul med faktura och support som inte svarar på mail så har vi sen förra månaden lagt in en avsluta abonnemang hos abcbredband.
Så får man en faktura hemskickat som gäller för 2 månader som skall betalas senast 31 dec fast vi inte längre vill något med abcbredband eller bredband2. Om supporten kunde svara på mailen eller om deras telefon fungerade så kanske man kunde få veta vad det håller på med.
Citera
2008-12-17, 16:59
Medlem
jontäs avatar
vårat går då ganska snabbt:85.07mb/s och då är det väldigt många hus som delar på det
Citera
2008-12-17, 17:34
Medlem
Såg att jag hade svarat här tidigare. Verkar som att hastigheten försämrats sedan mitt inlägg i somras. Får inte mer än 70Mbit/s längre. I samband med den här sammanslagningen, har något tekniskt förändrats?
Citera
2008-12-25, 02:03
Medlem
abdituss avatar
Har varit kund hos BB2 i Stockholmsregionen i nästan ett år.
Beställde 100/100 Mbit. Noterade vid mitt första speedtest att uppkopplingen gick mellan 60/20 och 70/30. Felanmälde direkt. Fick en manual skickad till mig hur man gör speedtester, och hur man rapporterade detta till dem (loggfil).

Följde hänvisningarna och skickade in en logg. Ingen återkoppling.
Ringde tillbaks ca tre veckor senare, undrade hur de gick med felsökningen.
De hade stängt mitt ärende. Utan hänvisning till någon lösning, problemet kvarstod.

Felanmälde ännu en gång (hade då redan bunkrat upp med ca 4-5 skärmdumpar från bredbandskollen och bandbreddsloggar som bifogades i ett mail). De LOVADE att kontakta mig ASAP eftesom de hade missat det tidigare.

Lät det gå två veckor, ringde igen. De hade stängt mitt ärende igen. Ingen hänvisning... Jag ballar självklart ur och sätter mig i 15 minuter och skäller på den stackars jäveln i helpdesk... Någon måtta på service får det fan vara.

Jag sa att jag inte tänker betala räkningarna förns de löser mina problem, kopplas till faktureringsavdelningen. Där kommer vi överrens om att jag inte skall betala två månaders fakturering.

Godtar detta, de öppnar ett nytt ärende, jag ger dem mer tid att "felsöka".

Två månader senare ringer jag igen, eftersom de varken har hört av sig via mail eller telefon. De har stängt mitt ärende igen...

Lät denna cirkus pågå (eftersom de fortsatte bjuda på fakturor) i ett par månader, men sen ville de inte bjuda på något mer (eftersom de fortfarande inte kunde lösa problemet, och där med leverera mer än 40% av den utlovade bandbredden).

Sa upp abonnemanget och har INTE ångrat mig en sekund.
Sitter nu med BBB, 100/10 (ligger runt 95/20 på speedtester), och det är helt klart värt en extra hundring.

Snabb service (inga jävla 20-40minuters köer) och tillförlitlig uppkoppling.

Bredband2 / Skycom kan dra åt skogen.
Senast redigerad av abditus 2008-12-25 kl. 02:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in