Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-01, 18:06
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Har fixat en gammal dator till en kompis och skulle vilja att det tex stod mitt namn i något hörn eller på bakgrundsbilden eller någon annanstans och att det inte gick att ta bort eller ändra, Hur?
Citera
2008-07-01, 18:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Har fixat en gammal dator till en kompis och skulle vilja att det tex stod mitt namn i något hörn eller på bakgrundsbilden eller någon annanstans och att det inte gick att ta bort eller ändra, Hur?
Om du kan lägga till det så kan någon annan nästan lika enkelt ta bort det. Räcker de till exempel att det i Internet Explorer står 'Provided by Tomten på lofte' så är det väldigt enkelt. Sök på IE branding på google.
Citera
2008-07-01, 23:01
Medlem
Carbonites avatar
Jag har lekt lite med tune up och gjort så här i systemegenskaper (högerklick på den här datorn)
http://geting.se/viewimage.php?image=111109-Systemegenskaper.jpg

Där skulle du kunna skriva ditt namn och lägga in en bild på dig
Alltså istället för där det står "lamborghini computer lamborghini jaramba" osv och istället för där lamborghinis logga är.

Om du vill använda detta, säg till så kan jag guide dig till hur man ändrar det i tune up. Fast då måste du skaffa det först också.

(det är inte så lätt att ta bort om man inte vet hur man gör)
Senast redigerad av Carbonite 2008-07-01 kl. 23:04.
Citera
2008-07-01, 23:34
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte

kan ju ändra start knappen till valfritt ord istället för start...
Citera
2008-07-02, 00:49
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
kan ju ändra start knappen till valfritt ord istället för start...
Inte något som vem som helst ändrar (precis som Carbonite skriver i inlägget innan ditt), men det går ju i alla fall att ändra tillbaka för den som vill..
Citera
2008-07-02, 04:44
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Inte något som vem som helst ändrar (precis som Carbonite skriver i inlägget innan ditt), men det går ju i alla fall att ändra tillbaka för den som vill..

under förutssätning att denna person VET vad det är som är ändrat ja och på vilket sätt, inte alla som är "hajtekk" på sådana super saker i windows inte...
Citera
2008-07-02, 05:30
Medlem
Det bästa vore nog att göra som kommunen gör med sinna datorer, bränna fast namnet på burken och i skärmen. :-)
Citera
2008-07-02, 05:57
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Jag har lekt lite med tune up och gjort så här i systemegenskaper (högerklick på den här datorn)
http://geting.se/viewimage.php?image=111109-Systemegenskaper.jpg

Där skulle du kunna skriva ditt namn och lägga in en bild på dig
Alltså istället för där det står "lamborghini computer lamborghini jaramba" osv och istället för där lamborghinis logga är.

Om du vill använda detta, säg till så kan jag guide dig till hur man ändrar det i tune up. Fast då måste du skaffa det först också.

(det är inte så lätt att ta bort om man inte vet hur man gör)

Kunde du inte uploada en mindre bild? Nu kan man iaf ana vad bilden föreställer.
Citera
2008-07-02, 10:22
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Kunde du inte uploada en mindre bild? Nu kan man iaf ana vad bilden föreställer.
Bilden på mitt skrivbordsunderlägg? Förstår inte riktigt vad du menar...
Citera
2008-07-02, 12:02
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Bilden på mitt skrivbordsunderlägg? Förstår inte riktigt vad du menar...

Hmm, konstigt. Satt på jobbet i morse med IE7 och då var bilden 2x2 cm. Nu hemma med Firefox är den normalstor.
Citera
2008-07-02, 15:00
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Hmm, konstigt. Satt på jobbet i morse med IE7 och då var bilden 2x2 cm. Nu hemma med Firefox är den normalstor.
Funkar iaf för mig i IE7 som vanligt..
Men "tomten_på_lofte" om du vill ha hjälp med mitt förslag eller nåt säg till.
Det bästa är ju ändå att göra som fr3zk säger , detmesta andra går att ta bort med en enkel sökning på google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in