Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-30, 15:42
Medlem
qivs avatar
Hejsan!
I iTunes duggar det upp dubletter från tid till tid. Även om jag bara drar in skivan en gång kan låten likt förbannat komma upp två gånger. Varför är det så? Idag tog jag även bort allt från iTunes och drog in musikmappen igen. Även nu blev det dubletter, men kollar jag i musik-mappen för exempelvis Stadium Arcadium finns låtarna endast en gång.

Varför blir det så här? Går det att få bort på något enkelt sätt? Jag vet att man kan välja "visa dubletter" och sedan ta bort låtarna, men det tar ju sån jäkla tid.
Citera
2008-06-30, 15:47
Medlem
Nemans avatar
Jag gissar på att du infogar en spellist-fil också (oftast .m3u). Se till att inte infoga den, så ska du se att det blir bra.
Citera
2008-06-30, 15:48
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Jag gissar på att du infogar en spellist-fil också (oftast .m3u). Se till att inte infoga den, så ska du se att det blir bra.

Nix. Infogar aldrig .m3u-filen från nedladdade album. Och det är bara en del låtar från ett album som blir dubletter. Inte alla.
Citera
2008-06-30, 16:17
Medlem
jag har exakt samma problem....
Även jag har försökt att ta bort alla låtar och infogat in dem igen men det funkar heller inte för mig.
Citera
2008-06-30, 21:26
Medlem
abelbakers avatar
Om du drar in filerna till iTunes så görs automatiskt dubletter. Prova istället att lägga filerna där du vill ha dem och sen öppna dem med iTunes så ska du se att du inte får några dubletter. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in