2008-06-30, 12:00
Medlem
SNIFF2s avatar
Som rubriken lyder.

Jag har tre frysar med en temperatur på -80 grader på jobbet. Dessa skall nu frostas av. Av någon anledning känns det inte direkt rätt att bara dra ur kontakten på dessa frysar, 3-fas, Jag hittar inte frysens manual heller.

Någon som vet hur jag skall göra?

/SNIFF.
Citera
2008-06-30, 12:08
Medlem
notNs avatar
Du har ingen möjlighet att sänka kylan på dom via en liten knapp som du kan vrida på ? sakta men säkert.. Sedan kan du kolla om det finns Strömbrytare el. dylikt innan du bara går och drar ut sladden.
Citera
2008-06-30, 12:47
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notN
Du har ingen möjlighet att sänka kylan på dom via en liten knapp som du kan vrida på ? sakta men säkert.. Sedan kan du kolla om det finns Strömbrytare el. dylikt innan du bara går och drar ut sladden.

Jag har nog den möjligheten.

Något annat förslag?
Citera
2008-06-30, 13:03
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Jag har nog den möjligheten.

Något annat förslag?
Då jag inte kan se någon större skillnad mellan att slå från en strömbrytare och dra ur sladden tycker jag gott att du kan göra det senare. Skulle kompressorn eller annat skadas av någon anledning är det dålig ingenjörskonst och inte alls ditt fel.
Citera
2008-06-30, 13:12
Medlem
TEOs avatar
Varför inte ringa tillverkaren eller är det för enkelt?

Om du genom felaktigt handhavande förstör dessa så kan man anta att du på något sätt får betala för detta även om det är frågan om dålig ingejörskonst.
Citera
2008-06-30, 13:32
Medlem
SNIFF2s avatar
Det kan nog ligga varor för grova summor pengar i dessa frysar så jag skall göra lite efterforskningar. Tänkte kolla runt lite om någon visste innan jag snokar reda på ett supportnummer.
Citera
2008-07-12, 22:09
Medlem
Av ren nyfikenhet, vad är det för varor som måste förvaras vid -80° C?
Citera
2008-07-12, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orka!
Av ren nyfikenhet, vad är det för varor som måste förvaras vid -80° C?

Mäniskolik

Jag skulle nog starta en brasa i mitten av rummet och använda formeln för "de-frosting the internals of a vaccum powered plasmacluster fridge room with the use of a wildfire" (finns som pdf på tpb)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in