Citat:
Ursprungligen postat av Olaus Magnus
Så vi ska ge, ge, ge och åter ge åt zigenarna? Ge dem alla hus eller lägenheter, och inte i tråkiga förorter, utan i attraktiva områden. Sen ska vi ge dem "alternativ" till att arbeta, vilket de tydligen inte är "kapabla" till än. Sen ska samhället generera speciella arbeten just avsedda för ziggisarna. Låter ju underbart! Belöna parasiters beteende med ännu mer gratis från samhället. Och när resten av de 5-10 miljonerna ziggarna i Europa kommer hit där de får allt gratis, ska vi ta hand om dem också, eller? Exakt hur mycket tycker du att svenska staten ska betala årligen till alla zigenarprojekt?
Som redan påpekats, det går inte att integrera ziggarna DÄRFÖR ATT DE INTE SJÄLVA VILL. Zigenska barn går inte i skolan - inte därför att de är diskriminerade och hindrade av samhället, utan för att deras föräldrar inte vill att barnen ska anpassa sig till sunda europeiska värderingar. Zigenska flickor tvångsgifts till andra zigenare, ofta nära släktingar, i unga år just för att hålla kvar greppet av den kommande generationen.
Så integration av ziggisar är omöjlig. D.v.s. om du inte vill ta till tvångsmetoder, som att registrera alla zigenarbarn, ta dem från deras föräldrar i unga år och sätta dem i omskolningsläger/anstalter och sedan hindra allt vidare umgänge med den äldre generationen. Då kanske. Men att belöna deras kriminella och parasitära beteende är bästa garantin på att de aldrig ska förändras och vidare att vi får hundratusentals nya ziggisar till landet.
Snacka om att vinkla det jag sa.
Du säger tydligen, och många i den här tråden, att zigenare inte kan arbeta och bara stjäl. Jag gav en praktiskt lösning hur man kanske skulle kunna åtgärda det.
Man ger dom inte hus i attraktiva områden, man spridder ut dom så att alla inte bor på samma ställe. Det hjälper att intergrera dom. Det är det största problemet, att låta en sådan mentalitet växa upp. Att dom inte vill vara en del av samhället.
Alternativ till att jobba är väl ( i sverige, vi snackade om italiet först) att först gå till komvux, lära sig svenska, ha obligatoriska kurser inom "jobb terapi" där dom får lära sig hur det funkar och bli motiverade till att jobba.
Sedan så belönar man inte zigenare. Stjäl dom och blir tagna så blir dom straffade, fuskar dom med bidrag och blir tagna så straffas dom. Staten ska kunna erbjuda ett fullständig program för zigenare där man tar bort deras normer och liknande. I slutändan, dvs nästa generation som växer upp här, så kommer det att löna sig. Det är mycket bättre än att ge dom bidrag och låta dom bo i en klugna av zigenar vilket bara leder till ännu en sprial av dekadent betende.
Som du sa, problemet ligger i föräldrarna som fortfarande kör med deras egna taktikter i det nya landet, mycket baseras på att dom aldrig har blivit bosatta i något land och därmed inte känner någon skyldighet. Deras mentalitet dvs, och jag är säker på att det skulle kunna gå med omskolning av både föräldrar och barn.
Att ta ifrån dom vårdnaden skulle vara mer praktiskt och ge snabbare resultat, fast jag motsäger mig det att man ska hålla ett register.