Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-29, 12:53
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warclown
en fråga till. Om man har blivit bannad för "köp o sälj". vad har man gjort då?

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar kommersiell reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte tillåtet att använda diskussionsforumet för annonsering.

Undantag:
Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken, samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida.
Det är tillåtet med bortskänkes-annonser i avdelningen "Recycle your stuff", med undantag för all hantering av läkemedel och droger.
Det tillåtet med byteshandel av invites och konton i en specifik tråd i avdelningen "Fildelning".
All form av narkotikahandel resulterar i bannlysning. Gränsfall resulterar i varning. Att diskutera narkotika och narkotikahandel är tillåtet så länge det inte kan betraktas som försök till narkotikahandel.
2008-06-29, 13:06
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Precis vad det låter som, men allt som oftast så rör det sig om narkotikaefterfrågan skulle jag tippa på.

Jag torskade på 1.01 en gång, för jag skrev, halvt på skämt, att den som hjälpte mig med ett datorproblem jag hade skulle få ett gammalt ipod-skyddsskal som jag inte behövde längre. Så den är lite lurig, man får akta sig för att i överhuvudtaget ge intrycket att man ger bort någonting mot någonting annat.
2008-06-29, 13:57
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Jag torskade på 1.01 en gång, för jag skrev, halvt på skämt, att den som hjälpte mig med ett datorproblem jag hade skulle få ett gammalt ipod-skyddsskal som jag inte behövde längre. Så den är lite lurig, man får akta sig för att i överhuvudtaget ge intrycket att man ger bort någonting mot någonting annat.
Jo, så länge man inte fiskar prostituerade vilket tydligen är helt ok...
2008-06-29, 14:06
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jo, så länge man inte fiskar prostituerade vilket tydligen är helt ok...

Det har du rätt i. Det borde vara ett brott mot 1.01, eftersom det rent krasst är en annons. Åtgärdas inte sånt?
2008-06-29, 14:28
Medlem
El Zorros avatar
Testa sökfunktionen nästa gång.

låst

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto