2008-07-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JK_Sthlm
Ramzi var aldrig med i Swedish santas. Däremot var han med i Team Gnuf.

Verkar förövrigt vara en riktigt duktig och ödmjuk snubbe.

Nänä, men han har ju hängt en del med dom så jag placerade honom där. Han är fett duktig, men ödmjuk vet jag väl inte. Jag ska inte säga att han INTE är ödmjuk, men det är väl inget kännetecken direkt.
Citera
2008-07-24, 14:31
Moderator
easy_dans avatar
Helena gör poker.se tv ja, jobbar på ett bolag i branschen och är väl fortfarande sponsrad av Potraiser för vissa turneringar.

Hon har ju aldrig varit "proffs" om man säger så, mer än duktig amatör med utstrålning och skön stil, samt att hon jobbar med och känner dom flesta i "branschen" vill minnas henne som en duktig turneringsspelare med poker som hobby och kinapokerfisk. Har inte träffat henne sedan Sviten stängde så det är gammal info.
Citera
2008-07-26, 01:51
Medlem
Hur ser det ut på skvallerfronten angående Joakim Geigert då?
Sveriges "Pokerpersonlighet" enligt en enig jury, med Dan Glimne i spetsen.

Förtjänade han utmärkelsen, eller var det bara affärer bakom det hela?
Hagges son. Som inte har lyckats axla pappas mantel.

Vad finns det på honom?
Någon vidare pokerspelare är han ju inte, trots placeringarna i EPT, och någon sponsor har han ju inte.
Ingen vidare populär kille utanför sitt eget forum Prosharks, verkar det som.

Men han har tydligen haft ihop det med samma tjej sen gymnasiet.
Ett gäng ungar också, verkar det som.
Men det har varit tyst om Geigert ganska länge också.

Ingen som har någon insideinfo?
Citera
2008-07-26, 02:23
Medlem
Flyktsodans avatar
Vann inte Geigert en ganska respektabel summa för inte alltför länge sedan? Det var i vart fall någon pokersnubbe som kommenterat i TV som gjort det, och jag vill minnas att det var just Geigert.

Snabb-edit: Jodå, fast 1,3mkr kanske inte var någon kioskvältare:

http://www.aftonbladet.se/poker/article438079.ab
Citera
2008-07-26, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktsodan
Vann inte Geigert en ganska respektabel summa för inte alltför länge sedan? Det var i vart fall någon pokersnubbe som kommenterat i TV som gjort det, och jag vill minnas att det var just Geigert.

Snabb-edit: Jodå, fast 1,3mkr kanske inte var någon kioskvältare:

http://www.aftonbladet.se/poker/article438079.ab

Jodå, men han var väl sponsrad av Pokerducks också, så alla pengar fick han nog inte. Men han ska tydligen ha ett eget konto här på Flashback, så han kanske kan svara själv.
Citera
2008-07-26, 05:42
Medlem
Han fick behålla ca 50% sj, allt enligt honom sj i en annan tråd här på FB(orkar inte leta nu)... Han ser inte sig själv som proffs, bara en hobby för honom... Så därför har han inte ngt "proffskontrakt" med allt va de innebär...

Ja ja känner honom lite ytligt, pratats vid en å annan gång vid bl a pokerbordet..
Citera
2008-07-26, 09:28
Avslutad
Ramzi är riktigt ödmjuk och en av dom trevligaste yngre killarna på pokerscenen, stort kontaktnät som faan har han oxå. Gillar att festa till ordentligt, hur som helst en skön lirare samt väldigt bra spelare.

Helena har jag inte heller sett sen sviten slog igen, vad jag vet är hon nu tillsammans med en annan svitenprofil, hoppas dom är/blir lyckliga för alltid. En toppentjej som alltid är trevlig och rolig. Hon har aldrig haft några ambitioner att vara pokerproffs då hon i perioder tröttnar rätt mkt på poker, bara en kul hobby för henne och hon spelar nuförtiden bara live vad jag vet.
Citera
2008-07-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvallerbyttan
Ramzi är riktigt ödmjuk och en av dom trevligaste yngre killarna på pokerscenen, stort kontaktnät som faan har han oxå. Gillar att festa till ordentligt, hur som helst en skön lirare samt väldigt bra spelare.

Helena har jag inte heller sett sen sviten slog igen, vad jag vet är hon nu tillsammans med en annan svitenprofil, hoppas dom är/blir lyckliga för alltid. En toppentjej som alltid är trevlig och rolig. Hon har aldrig haft några ambitioner att vara pokerproffs då hon i perioder tröttnar rätt mkt på poker, bara en kul hobby för henne och hon spelar nuförtiden bara live vad jag vet.

Visst spelade väl Ramzi några sidoevents i WSOP för ett par år sedan, med någon polares leg eftersom han inte hade åldern inne?
Skön typ, i vilket fall som helst.
Citera
2008-07-27, 00:29
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LäppePelle
Visst spelade väl Ramzi några sidoevents i WSOP för ett par år sedan, med någon polares leg eftersom han inte hade åldern inne?
Skön typ, i vilket fall som helst.

Tror inte det var WSOP men det stämmer att han lirade turnering på polares leg ja.
Citera
2008-07-27, 10:30
Avslutad
Stämmer, leget var en poleras lillebrorsa. Han cashade ju rätt bra i en turre men tänkte sig väl inte för och skrev ut det på nätet, men det tog borts blixtsnabbt men skadan var ju redan skedd. Han kom dock undan med det.
Citera
2008-07-27, 21:51
Medlem
Fadde Darwichs avatar
Vet någon hur det går för Bengt Sonnert och Ayhan nuförtiden?
Lever de fortfarande på pokern, är Ayhan fortfarande portad på Cosmopol?
Citera
2008-07-31, 21:23
Medlem
lakritspipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggröv
Rykten säger att John "Crippoli" Persson har dekat ner sig. Han har tydligen förlorat alla pengar på något sätt.
Hur mycket han verkligen hade hade vet nog ingen förutom han själv, men har hört allt från 8 till 50 miljoner...
Han hade iaf tydligen kommit hem till hemstaden Köping, där han numera bor hos en kompis. En skuld på 5000:- kunde han tydligen inte heller betala tillbaka.
Dessutom hade han rakat bort den fina pagefrisyren, gått ner mycket i vikt och blivit riktigt smal. Var lite lagom discotränad förut, dvs pumpat biceps och bröst.
För mycket näsgodis?
Vad jag förstått en person som gärna vill flasha med dyra prylar, köpte tex en porsche cayenne som han körde runt med utan körkort. Sånt behövs ju inte när man har pengar...
Återstår att se om han tar sig up igen!

Jupp, John fuckade upp det rätt så hårt tyvärr.. Riktigt tråkigt för honom. Han köpte prylar utav bara helvete först, kläder för enorma summor, bilar osv. Levde loppan så att säga, reste jorden runt och lirade osv. Sen lirade han bort allt på sportsbetting.. Fick sälja sin bil, började med droger och åkte dit för droginnehav. Längesedan jag hörde nåt ifrån honom nu.. Tror inte att han mår så jävla bra men han kanske återhämtar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in