2008-08-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nej nu läser du inte vad jag skriver utan hittar på. Markerade bara ditt idiotiska påstående att det var Svepof som fick upp ögonen på LI att det fanns pokerklubbar. Om du nu är intresserad är jag en bit över 25 liksom du är en bit under.

nope jobbar inte inom pokern däremot med poker, försörjde mig som spelare i 3 år och gör delvis fortfarande. Dock inte en del av "pokereliten" så knappt topic för tråden.

Varför kommenterar du inte min fråga om Heldesten?
Du verkar ju ha full koll på branschen.
Hjälp mig lite nu, med den gubben bland "eliten".
Citera
2008-08-22, 21:37
Bannlyst
Det finns en ung lovande (har jag förstått) pokerlirare som ställde till det rejält för sig häromåret. Denne grabb råkar vara en vän till en bekant till mig (!) och om jag minns rätt är det en riktigt snårig härva som inkluderar fejk-spel medelst stulna kreditkort, läggmatcher mot polare och broderlig delning av "vinster"..

Detta kan väl knappast komma som någon nyhet eller vara av ens begränsat intresse för de många pokertorskarna som deltar i tråden, men det bör vara med i tråden, vilka är vi att avgöra vem som är "elit" och inte? Jag bjuder även på en förnamns-initial som kanske är tillräckligt för eventuella nyfikna: L.
Citera
2008-08-22, 23:43
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Varför kommenterar du inte min fråga om Heldesten?
Du verkar ju ha full koll på branschen.
Hjälp mig lite nu, med den gubben bland "eliten".

För att jag inte vet särskilt mycket om honom, förutom vem han och att jag har sprungit in i honom vid olika tillfällen på klubbar och events.

Citat:
Klättra lite grabben. Jag fyller 50 snart.

Jadu förhoppningsvis sitter jag inte som en tragisk individ på nätet och skriver i skvallertrådar utan koll när jag är i herrns ålder.
Citera
2008-08-23, 16:15
Medlem
Citat:
För att jag inte vet särskilt mycket om honom, förutom vem han och att jag har sprungit in i honom vid olika tillfällen på klubbar och events.

Jadu förhoppningsvis sitter jag inte som en tragisk individ på nätet och skriver i skvallertrådar utan koll när jag är i herrns ålder.

"Tragisk individ" var ordet.
Vad säger det om dig själv?

Som tror att "dag 1" handlar om när Svepof bildades.

Du är en riktigt tragisk figur själv. Det vet du om.

Skvallertrådar är nöten, eftersom man inte behöver låtsas veta exakt allt som förekommer i pokersvängen. Här kan du briljera själv easy_dan.

Eftersom easy_dan inte har en aning om vad "eliten" Heldesten pysslar med numera, så låter jag frågan gå vidare.
Är det studier?
Är det pizza?
Är det kortspel?

Finns han överhuvudtaget?
Citera
2008-08-23, 16:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Som tror att "dag 1" handlar om när Svepof bildades.

Så detta blir väl tredje gången jag rättar dig angående detta då, jag sa att sedan dag 1 var INNAN Svepof, internets genombrott o pokerboom.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12533341&postcount=179

Snart 50 var det ja
Citera
2008-08-23, 16:57
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Nja lullig snarare än luddig, ärligt talat ingen aning så du får nog vara lite konkret..vilka har straffats? hur har man bromsat pokerns spridning? vilka har gjort det mer konkret? vilka är pokerns "makthavare" och vad är det som ger dom makt samt vad är det dom gjort?

Alltså om du fortfarande inte tänker svara på frågor så bemöda dig inte med ännu en harang av osammanhängande text, det verkar ändå bara vara Nosa som låtsas förstå vad du menar.

Godmiddag min herre. Bakis men ska försöka göra ett försök att klargöra vad jag menar. Jag tröttnade på poker dels för att det är ganska tråkigt men även för att pokern är en jävla sandlåda i Sverige.

Hur i h-e tänker man när man utser en pizzabagare till styrelsen? Vad kan Göran tillföra? Svågerpolitik månne? Har hört att det var en kompisinbjudan...

Man utser Glimne till årets pokerpersonlighet... va faan, karl är så tråkig att klockorna stannar och har väl knappast vunnit något av rang vare sig på nätet eller rang. Och kom inte och säg att han är en jävel på headsup. Han har bara gjort en bra sak och det är pokerhandboken. Att krönikera för aftonbladet gör väl knappast någon till en pokerpersonlighet mer lysande än alla de andra mer glimrande än herr Glimne...

Alla nötter i Svepof som hävdar att de vill pokern gott och jobbar ideellt men likförbannat är mer falska än falska. Hade de bara inte hycklat så mycket... Bara en sån sak som att man försökte bli en oberoende(!) organisation för alla spelare och skulle agera som organ vid tvister mot spelsiterna.. Den idén gick i graven fortare än skitfort..

Herr Geigert som i sitt ego att skapa ett varumärke för sig själv ljuger, hotar, utnyttjar sitt namn för att släcka kritiska röster mot honom själv men sedan gått under jorden när bevisen mot hans snudd på kriminella handlande blev övermäktiga...

Alla backstabbers som var så otroligt snabba på att fördöma Lennard för insiderhistorien. Samma puckon som innan snyltat på hans spotlight och utnyttjat det till max. Osäker på Glimnes roll där dock, har för mig att han höll en låg profil men jag kan ha fel. Var väl rädd om sitt jobb samtidigt som han ville vara vän med Lennard för mer insidetips månne .

Och mycket mer... Orkar inte mer just nu.

Förstå mig rätt, jag har ingenting emot folk som vill tjäna pengar men hatar när folk ljuger och mörkar sin agenda. Allt skit kommer alltid fram till slut
Citera
2008-08-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Godmiddag min herre. Bakis men ska försöka göra ett försök att klargöra vad jag menar. Jag tröttnade på poker dels för att det är ganska tråkigt men även för att pokern är en jävla sandlåda i Sverige.

Hur i h-e tänker man när man utser en pizzabagare till styrelsen? Vad kan Göran tillföra? Svågerpolitik månne? Har hört att det var en kompisinbjudan...

Man utser Glimne till årets pokerpersonlighet... va faan, karl är så tråkig att klockorna stannar och har väl knappast vunnit något av rang vare sig på nätet eller rang. Och kom inte och säg att han är en jävel på headsup. Han har bara gjort en bra sak och det är pokerhandboken. Att krönikera för aftonbladet gör väl knappast någon till en pokerpersonlighet mer lysande än alla de andra mer glimrande än herr Glimne...

Alla nötter i Svepof som hävdar att de vill pokern gott och jobbar ideellt men likförbannat är mer falska än falska. Hade de bara inte hycklat så mycket... Bara en sån sak som att man försökte bli en oberoende(!) organisation för alla spelare och skulle agera som organ vid tvister mot spelsiterna.. Den idén gick i graven fortare än skitfort..

Herr Geigert som i sitt ego att skapa ett varumärke för sig själv ljuger, hotar, utnyttjar sitt namn för att släcka kritiska röster mot honom själv men sedan gått under jorden när bevisen mot hans snudd på kriminella handlande blev övermäktiga...

Alla backstabbers som var så otroligt snabba på att fördöma Lennard för insiderhistorien. Samma puckon som innan snyltat på hans spotlight och utnyttjat det till max. Osäker på Glimnes roll där dock, har för mig att han höll en låg profil men jag kan ha fel. Var väl rädd om sitt jobb samtidigt som han ville vara vän med Lennard för mer insidetips månne .

Och mycket mer... Orkar inte mer just nu.

Förstå mig rätt, jag har ingenting emot folk som vill tjäna pengar men hatar när folk ljuger och mörkar sin agenda. Allt skit kommer alltid fram till slut

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Förutom den bit som handlade om Lennaard.

När "the hidden agenda" visar sig, går eliten i taket.
Vissa saker ska inte synas.

Flashback är förmodligen det enda forumet som inte censureras av pokerbranschen.
Hoppas fler vågar öppna truten här.

Göran är en pinsam liten fjant.
Jag vill se Hallonpaj komma in och förklara läget.
Vore fint att se när han ska införa sina egna forumregler här...

Edit. Det var Geigert som blev årets pokerpersonlighet.
Fortfarande fattar ingen varför...
Senast redigerad av NosaCastro 2008-08-23 kl. 17:16.
Citera
2008-08-23, 18:24
Medlem
Grattis castro och dan, ni har förstört en kul och intressant tråd med erat grymt ointressanta käbbel. Ni försöker i inlägg efter inlägg överträffa varandra i "giftiga" comebacks men jag tycker bara att det är otroligt töntigt.

ont: Det gick en del skvaller förrut om att spelaren med nicket Nohend (som brukade dominera b2b nätverket) nu är pank och dessutom i skuld till diverse otrevliga typer. Kan någon bekräfta?
Citera
2008-08-23, 19:33
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Hur i h-e tänker man när man utser en pizzabagare till styrelsen? Vad kan Göran tillföra? Svågerpolitik månne? Har hört att det var en kompisinbjudan...:

Antagligen för att ingen annan ens vill sitta i styrelsen, problemet med Svepof är ju inte så mycket styrelsen som pokerspelares ointresse att engagera sig, mig inkluderat. Tror vi var max 40 på första årsmötet jag gick på.

Citat:
Man utser Glimne till årets pokerpersonlighet... va faan, karl är så tråkig att klockorna stannar och har väl knappast vunnit något av rang vare sig på nätet eller rang. Och kom inte och säg att han är en jävel på headsup. Han har bara gjort en bra sak och det är pokerhandboken. Att krönikera för aftonbladet gör väl knappast någon till en pokerpersonlighet mer lysande än alla de andra mer glimrande än herr Glimne......

Äh sådana utmärkelser tar väl ingen seriöst med tanke på att det är svenska spels pris, Glimne är ingen pokerspelare nej men det trodde jag inte att folk fortfarande inblilla sig (Glimne 2007, Geiger 2008),

Citat:

Se ovan, men jag har inget emot att Svepof gör fel, sålänge man lär sig av misstagen och utvecklas i rätt riktning..jag menar kolla hur länge SvFF funnits t.ex. och samma jävla misstag görs där fortfarande.

Citat:

Inte så insatt i situationen runt Geiger och ärligt talat bryr jag mig inte så mycket om honom.

Citat:
Alla backstabbers som var så otroligt snabba på att fördöma Lennard för insiderhistorien. Samma puckon som innan snyltat på hans spotlight och utnyttjat det till max. Osäker på Glimnes roll där dock, har för mig att han höll en låg profil men jag kan ha fel. Var väl rädd om sitt jobb samtidigt som han ville vara vän med Lennard för mer insidetips månne . ...

Ingen aning vilka du pratar om nu så, vad Glimne har med detta att göra förstår jag inte heller
Citera
2008-08-23, 20:03
Medlem
Ptomas avatar
Citat:

Ingen aning vilka du pratar om nu så, vad Glimne har med detta att göra förstår jag inte heller

De var ett radarpar på aftonhoran och Glimne surfade länge på Lennards våg.
Citera
2008-08-23, 21:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
De var ett radarpar på aftonhoran och Glimne surfade länge på Lennards våg.

Skulle jag nog inte hålla med om, däremot surfade ju Ken på "pappa" knivens våg. Glimne får man stundtals känslan av att denna roll som Mr Poker inte direkt klär honom och att aftonbladet/unibet betalar för bra för att han ska motstå det.
Citera
2008-08-23, 21:22
Medlem
Citat:
Det gick en del skvaller förrut om att spelaren med nicket Nohend (som brukade dominera b2b nätverket) nu är pank och dessutom i skuld till diverse otrevliga typer. Kan någon bekräfta?
Tony heter han väl? I så fall stämmer det.
Citat:
Äh sådana utmärkelser tar väl ingen seriöst med tanke på att det är svenska spels pris, Glimne är ingen pokerspelare nej men det trodde jag inte att folk fortfarande inblilla sig (Glimne 2007, Geiger 2008),
Juryn bestod av Svepof-ordföranden, Glimne, två pers från SvS och en till som jag inte kommer ihåg. Svågerpolitik, javisst? Varför tror ni Geigert fick priset och sedan blev "månadens gäst" eller vad det var på SvS?

Fast å andra sidan var det väl det bästa som kunde ske, för nu visar det vilken klubb för inbördes beundran det där priset är, och ingen kommer ta det på allvar. Ola Brandborn har sagt att han gör en Ara och kastar det i papperskorgen om de väljer honom i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in