2010-01-21, 11:56
  #973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backagain
Lloret de mar i Spanien kommer bli hett i sommar bland "partyresor" ett danskt resebolag som heter "Ungrejs" inriktar sig bara på ungdomar och partyresor och dom kör ner ca:8.000 danska ungdomar dit i sommar.
Även fler och fler svenskar och norrmän börjar dra sig dit, googla skiten och titta för dig själv

Solfaktor.se skriver "Ungdomar från norra Europa kommer till Lloret de Mar för att festa. Diskoteken och nattklubbarna har anställda för att vara mycket trendiga, och här är det fullfart till solen går upp."

Känns som om du promotar lite för mycket för att vara opartisk
2010-01-21, 21:46
  #974
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backagain
Lloret de mar i Spanien kommer bli hett i sommar bland "partyresor" ett danskt resebolag som heter "Ungrejs" inriktar sig bara på ungdomar och partyresor och dom kör ner ca:8.000 danska ungdomar dit i sommar.
Även fler och fler svenskar och norrmän börjar dra sig dit, googla skiten och titta för dig själv

Solfaktor.se skriver "Ungdomar från norra Europa kommer till Lloret de Mar för att festa. Diskoteken och nattklubbarna har anställda för att vara mycket trendiga, och här är det fullfart till solen går upp."
Skeptisk faktiskt, det är väl mer att det är så få som åker dit nu för tiden att dom PR:ar det stället. Cypern/Mallis och dom ställena e det ingen som gör reklam för direkt, folk åker dit ändå och festar.
2010-01-21, 22:05
  #975
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backagain
Lloret de mar i Spanien kommer bli hett i sommar bland "partyresor" ett danskt resebolag som heter "Ungrejs" inriktar sig bara på ungdomar och partyresor och dom kör ner ca:8.000 danska ungdomar dit i sommar.
Även fler och fler svenskar och norrmän börjar dra sig dit, googla skiten och titta för dig själv

Solfaktor.se skriver "Ungdomar från norra Europa kommer till Lloret de Mar för att festa. Diskoteken och nattklubbarna har anställda för att vara mycket trendiga, och här är det fullfart till solen går upp."

Va i Lloret de mar förra året, visserligen i mars så det var inget direkt drag. Men det var billig alkohol, bra klubbar och varmt väder redan då.


Mvh
2010-01-21, 22:11
  #976
Medlem
Horribel_gåss avatar
Det blir Prag! Är tyvärr ingen drägig svennebanan charterort, det känns som man klarat av den biten. Men drag ska nog finnas. Att avnjuta en fin tjeckisk pilsner är inte fel heller
2010-01-24, 18:05
  #977
Bannlyst
Jag och några polare är sugna på att dra utomlands i sommar. Har varit i Side (Turkiet) med familjen en gång. Fint ställe för just familjen men så mycket mer var det inte. Vet dock flertalet brudar som man känner som ska till Ayia Napa i sommar så frågan är om man ska välja Ayia Napa eller Alanya. Vad hade ni rekommenderat? Och hur är priset på alkohol i respektive städer?

Med risk att gå lite OT så var jag på Rhodos i somras och provdrack Mythos, helt galet vilken god öl det var!
2010-01-24, 19:50
  #978
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFish
Jag och några polare är sugna på att dra utomlands i sommar. Har varit i Side (Turkiet) med familjen en gång. Fint ställe för just familjen men så mycket mer var det inte. Vet dock flertalet brudar som man känner som ska till Ayia Napa i sommar så frågan är om man ska välja Ayia Napa eller Alanya. Vad hade ni rekommenderat? Och hur är priset på alkohol i respektive städer?

Med risk att gå lite OT så var jag på Rhodos i somras och provdrack Mythos, helt galet vilken god öl det var!
Napa = Dyrare, men Grymt jävla helvetes mycket bättre!
2010-01-25, 17:25
  #979
Medlem
Gurtys avatar
Ska på partyresa men vart?

Tjatja!

Det är första gången som jag ska med polarna på partyresa. Enda problemet är att vi inte vet vart vi ska!?

Jag skulle vilja höra vart ni tycker att vi ska dra? Vart det är bäst drag osv.

Ibiza, Ayia Napa, Magaluf, Alanya, Sunny Beach, Rhodos? Några vanliga exempel..

Vi är mest inne på att dra till Ibiza för tillfället. Men är öppen för andra förslag!

Är som sagt öppen för MASSA förslag! Motivera bara varför jag ska åka dit!
2010-01-25, 17:33
  #980
Medlem
Tyler89Durdens avatar
Gjorde en amsterdam resa med polarna för ett år sen, och där bjöds det på en mängd upplevelser. Annars är det ju bara att köra något utav dem du räknat upp om ni bara ska supa och knulla
2010-01-25, 17:34
  #981
Medlem
Pillertrillares avatar
Mongoliet - lite turister, säkert feeeett med party i Ulaanbaatar!
2010-01-25, 17:47
  #982
Medlem
Hallerludvigs avatar
Full moon party i thailand ? =)
2010-01-25, 21:23
  #983
Medlem
Gurtys avatar
Många bra idéer!

Men det ska vara i Europa och varmt med mycket folk!

Har någon varit i Ibiza?
2010-01-26, 01:20
  #984
Medlem
Relax & Fest

Hej!

Jag och min/-a kompis/-ar är sugna på en resa i sommar. Vi blir 2-4 stycken. Det jag (och förhoppningsvis dom andra) är mest inne på är att dra till ett ställe där vi både kan koppla av/bada men såklart även festa. Därför är jag lite inne på att vi ska åka till en kuststad eller åtminstone i närheten av en kuststad. Jag har en förkärlek för Spanien då jag behärskar språket hyfsat. Favoritstaden är Málaga och har därför kollat upp lägenhetsuthyrare i Benalmádena, Fuengirola, Nerja, Torremolinos och så vidare.

Även annonser från Torrevieja, Marbella och kanarieöarna dyker upp men det är väl inte första prio känner vi. Torrevieja ligger ganska off (för inte är det en festafesta turistort?) från lite större städer medan kanarieöarna har en av kompisarna varit på mycket och Marbella är väl hyfast ok men ändock mindre än Málaga.

Det jag nu undrar är hur utelivet under sommaren i Málaga egentligen är? Vet att det bör vara massa svenskar och således kanske det finns något sorts roligt evenemang som fixas för den nordiska massan men även hårda utekvällar i spansk stil är av intresse! Fråga två är om det går dygnet runt transporter mellan förorterna och Málaga. Tanken som jag har i mitt huvud är att vi ska chilla på dagen i en lägenhet vid stranden i en förort och sedan festa i Málaga under kvällen/natten för att sedan vända hem långt in på småtimmarna och bara däcka i sängarna tills mitt på dagen för att sedan köra samma visa igen. För att den planen ska fungera vill man ju inte loda på busstationen i Málaga från klockan 04/05 till klockan 08 för att vänta på den första bussen/tåget.

Så kom nu med tips om hur det egentligen ser ut där nere på kontinenten! Spanien är förövrigt absolut inget måste, var bara det jag hade lättast att söka info om.

Krav är dock:
  • Tillräckligt varmt för strandliv.
  • Staden/orten vi är i under dagarna ska ligga vid en strand.
  • Dugligt festliv ska vara enkelt att ta sig till och ligga max 45 minuter bort med buss/tåg.

Budget är inte definitivt bestämd än men såg att man med lite tur kan flyga T&R till Málaga för 2000kr/person samt få boende med strandläge i någon av förorterna för 1500kr/person. Så om vi säger en budget på 3000-5000kr/person inkl. flyg och boende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in