2008-06-25, 23:37
Medlem
Vista startar ej efter sp1 install!

Jag har hamnat i en svår situation. Installerade service pack 1 till windows vista och därefter vill windows inte starta.

"startup repair" gör ingenting utan samma skärm med "startup repair" och "start windows normally" kommer tillbaka.

Klickar jag "start windows normally" så börjar den "ladda" men sedan stängs datorn av.

Jag startade datorn med F8 och där testade jag med "safe mode" där den laddar till och med "crcdisk.sys" och sedan stängs datorn av. I samma meny testade jag sedan även "Last Known Good Configuration". Då började den ladda igen men datorn stängdes av även där.

Vad ska jag försöka göra? Kan man avinstallera sp1 utan att komma in på windows?

Väääldigt tacksam för all hjälp!
Citera
2008-06-26, 21:38
Medlem
kalle.bs avatar
Varsågod. Följ steget med systemåterställning. http://support.microsoft.com/kb/948537

Kräver att du har en Vista skiva. Men antar jag att du har. Lycka till!
Citera
2008-06-27, 07:11
Bannlyst
Fan det måste finnas nått annat sätt !!!
Citera
2008-06-27, 07:39
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadz
Fan det måste finnas nått annat sätt !!!
Bara att sätta i Vista skivan och boota på den och sedan följa instruktionen.

Hur svårt kan det va ?
Citera
2008-08-29, 13:50
Medlem
ISayNothings avatar
En liten bump, men jag har ett liknande problem.

Jag har flera gånger försökt installera SP1 via Windows Update, men under installationen så startar datorn om och vägrar sedan starta operativet igen. Enda lösningen är Startup Repair eller vad det kallas. Då försvinner SP1 och datorn är som innan igen...

Men jag vill ju installera SP1!

Någon som har något tips?
Citera
2008-08-29, 16:21
Medlem
cannaBes avatar
Kolla att du har alla nödvändiga uppdateringar som krävs innan SP1 skall smäckas in (finns en checklista på microsoft.com) Sen kan du ladda ner standalone versionen så du får installationsfilen på hårddisken. Starta datorn i felsäkert läge och försök installera igen.
Citera
2008-08-29, 22:20
Medlem
ISayNothings avatar
Mmm... Nä, det fungerde inte så bra.
Samma problem som innan, fast nu gick det inte att återställa, så nu har jag installerat om Vista med allt meck som det innebär.
Ska se om det går att installera SP1 nu på en fräsch installation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in