2008-07-20, 00:07
Medlem
ellroys avatar
Och Elfsborg slog FK Riga med 1-0 efter mål av Denni Avdic.
http://www.svenskafans.com/fotboll/elfsborg/artikel.asp?id=245489
Citera
2008-07-22, 22:48
Medlem
Ska snart till Köpenhamn så ska försöka timea in FCK:s hemmamatch mot irländska Cliftonville. Lite för lång tid till andra omgången tror jag annars kanske det kan bli någon intressant match där.

Möter de bara lag från sin egna region i andra omgången med?
Citera
2008-07-22, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Van Patten
Ska snart till Köpenhamn så ska försöka timea in FCK:s hemmamatch mot irländska Cliftonville. Lite för lång tid till andra omgången tror jag annars kanske det kan bli någon intressant match där.

Möter de bara lag från sin egna region i andra omgången med?

Då kan de väl möta typ Man City.
Citera
2008-07-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Då kan de väl möta typ Man City.
Då är det fest. FCK-Rosenborg vore inte fel heller men jag gissar att båda är så pass högt seedade att de lottas mot sämre lag?
Citera
2008-07-28, 12:29
Medlem
I fjol kunde jag skriva så här; "Man får väl lov att gratulera Hammarby till ha att blivit en av 11 vinnare av UEFAs Intertotocup 2007".

Det tycks även i år vara elva vinnare av denna prestigefyllda cup, och ett av dessa lag var svenska Elfsborg. Grattis till att ha vunnit en av de mest prestigefyllda Europa-cuperna!

Om jag ska vara aningen mer seriös innebär detta att de är klara för andra kvalomgången till UEFA-cupen.
Övriga lag som vann Intertoto-cupen i år är: Aston Villa, Grasshopper, La Coruña, Napoli, Rennes, Rosenborg, Sporting Braga, Sturm Graz, Stuttgart, Vaslui.
Samtliga dessa klubbar är kvalificerade till nästa omgång av UEFA-cupkvalet.
Citera
2008-07-28, 13:54
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
I fjol kunde jag skriva så här; "Man får väl lov att gratulera Hammarby till ha att blivit en av 11 vinnare av UEFAs Intertotocup 2007".

Det tycks även i år vara elva vinnare av denna prestigefyllda cup, och ett av dessa lag var svenska Elfsborg. Grattis till att ha vunnit en av de mest prestigefyllda Europa-cuperna!

Om jag ska vara aningen mer seriös innebär detta att de är klara för andra kvalomgången till UEFA-cupen.
Övriga lag som vann Intertoto-cupen i år är: Aston Villa, Grasshopper, La Coruña, Napoli, Rennes, Rosenborg, Sporting Braga, Sturm Graz, Stuttgart, Vaslui.
Samtliga dessa klubbar är kvalificerade till nästa omgång av UEFA-cupkvalet.

Dom får ingen medalj för att ha vunnit den "cupen" va?
Citera
2008-07-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Dom får ingen medalj för att ha vunnit den "cupen" va?

Det lag som överlever längst i UEFA-cupen får en pokal, om de övriga 10 lagen får någon liten medalj vet jag inte.
Citera
2008-07-28, 16:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det lag som överlever längst i UEFA-cupen får en pokal, om de övriga 10 lagen får någon liten medalj vet jag inte.

Precis. Den enda officiella vinnaren av Intertoto är det lag av de elva som avancerar längst i Uefacupen.

Känns lite desperat att utnämna sig till vinnare när man kan ha lyckats med konststycket genom att slå ut tre lag från lilleputtländer.

/feldgrau
Citera
2008-07-28, 17:05
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Precis. Den enda officiella vinnaren av Intertoto är det lag av de elva som avancerar längst i Uefacupen.

Känns lite desperat att utnämna sig till vinnare när man kan ha lyckats med konststycket genom att slå ut tre lag från lilleputtländer.

/feldgrau
Vissa lag behöver ju inte ens spela alla 3 omgångar.
Citera
2008-07-28, 17:12
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Vissa lag behöver ju inte ens spela alla 3 omgångar.

Det med.

Känns lika ointressant som att IFK skulle titulera sig Champions League-kvalmästare om man lyckades vinna kvalrunda 2 och 3...

/feldgrau
Citera
2008-07-31, 14:49
Medlem
Satyricons avatar
Ikväll 19.00 ska KFF sparka ut bankirerna från Luxemburg ur turneringen. Borde gå, men Racing var faktiskt bättre än väntat i första matchen.

TV 4 Sport (suck) 18.55; matchen sänds i minst 8 länder, bl a Rumänien och Slovenien.
Citera
2008-07-31, 15:07
Medlem
rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Ikväll 19.00 ska KFF sparka ut bankirerna från Luxemburg ur turneringen. Borde gå, men Racing var faktiskt bättre än väntat i första matchen.

TV 4 Sport (suck) 18.55; matchen sänds i minst 8 länder, bl a Rumänien och Slovenien.

Har du någon aning om vad Kalmar kommer ställa upp med för lag? Lite skador på nyckelspelare skulle inte skada in för måndagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in