2008-09-18, 21:46
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
:/ Hur många jävla klubbar finns det där egentligen? Och alla heter nånting med Moskva. Finns det IFK Moskva med eller? Moskva BOIS?
Haha, med säkerhet. Tänkte faktiskt editera mitt inlägg när jag inte insåg att jag var så säker som jag inbillade mig. I vilket fall som helst finns det många klubbar i staden.

Tottenham, herregud. Ledningsmål och tappad ledning i samma minut.
Citera
2008-09-18, 21:52
Medlem
thakiings avatar
Riktigt imponerande av Kalmar måste jag säga. Hoppas dom håller igen i returen, vore kul med ett svenskt lag i gruppspelet i år igen!

Annars, vad ställde Feyenoord upp med för lag? Har lite dålig koll på dom.
Citera
2008-09-18, 21:52
Medlem
padrons avatar
KFF känns "ganska" svenskt, the way it used to be, utan fixstjärnor men med desto mer lagmoral och jävlarannama och som hugger ur underläge. En tränare som bygger utifrån dessa begränsade förutsättningar och dessutom långsiktigt. Lite som IFK på 80-talet?

Nåt för fler svenska klubblag att ta efter?

Nanne for förbundskapten!
Citera
2008-09-18, 21:53
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Mycket bra av Kalmar, synd att de inte ska lira hemmamatchen här nere i Kalmar bara.

Finns en sjukt bra stream för Spurs match om någon är sugen, 550Kbps och engelska kommentatorer (Setanta) bara de byter match snart.

Tottenham går väl sisådär. Men du kan iaf glädja dig åt ditt italienska lag, som imponerar och har tagit ledningen med 0-2 borta mot Dortmund! ;O
Citera
2008-09-18, 21:54
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Riktigt imponerande av Kalmar måste jag säga. Hoppas dom håller igen i returen, vore kul med ett svenskt lag i gruppspelet i år igen!

Annars, vad ställde Feyenoord upp med för lag? Har lite dålig koll på dom.

van Bronckhorst är väl den mest namnkunniga
Citera
2008-09-18, 21:54
Bannlyst
Tottenham - Wisla 1-1.

Pinsamt, Wisla hade ett riktigt farligt skott på mål precis.
Citera
2008-09-18, 21:55
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
KFF känns "ganska" svenskt, the way it used to be, utan fixstjärnor men med desto mer lagmoral och jävlarannama och som hugger ur underläge. En tränare som bygger utifrån dessa begränsade förutsättningar och dessutom långsiktigt. Lite som IFK på 80-talet?

Nåt för fler svenska klubblag att ta efter?

Nanne for förbundskapten!

Så lät det ju inte direkt för några år sen, när alla hatade honom och han blev kickad från Helsingborg :P
Citera
2008-09-18, 21:55
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Vart kan man hitta vart dom listar ländernas koeefficientpoäng?
Sökte men hittade inget vettigt.

Väldigt starkt gjort av Kalmar!
Hoppas dom klarar av att vinna/oavgjort på hemmaplan.
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/index.html
Citera
2008-09-18, 21:59
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
van Bronckhorst är väl den mest namnkunniga

De har ju svenskdödaren Jon Dahl Tomasson också
Citera
2008-09-18, 22:02
Medlem
4522s avatar
Offensivt ser det helt OK ut för Spurs, det är den sista touchen som måste bli bättre. Med en ensam anfallare inne i boxen är det ett krav med yttersta precision i inspelen, något det inte varit hittils. Bentley med sin "gudomliga" högerfot har vi inte sett mycket av och som vanligt är Lennon/Bale bäst i laget. Baklängesmålet känns så jäkla onödigt och som vanligt är Zokora ute på turnée. Pinsamt försvar.

Positivt då att Udinese i princip säkrat avancemang med en imponerande 0-2 ledning. Målen gjorda av Inler (som bara kan spela bättre än mot Juventus) och Floro Flores. Kan tänka mig att de snabba omställningarna kom som en överraskning för sega Dortmund. Lär bli en fin sejour i Europa för Bianconeri så länge vi får vara skadefria.
Citera
2008-09-18, 22:05
Medlem
P3RK3L3s avatar
Moskvalag i UEFA: FC Moskva, Spartak Moskva, CSKA Moskva.

Moskvalag i ryska högstadivisionen: Spartak, CSKA, FC

Moskvalag i ryska förstadivisionen: Torpedo, Sportakadem

FC Moskva är f.d. Torpedo-ZIL. Torpedo-ZIL grundades när oljebolaget Luzhnikyij köpte upp Torpedo Moskva från ZIL och ZIL bildade en egen klubb som sedermera alltså bytte namn till FC Moskva. ZIL är alltså den stora ryska biltillverkaren och Torpedo Moskva var dess idrottsklubb fram tills oljebolaget Luzhnikyij köpte upp klubben i slutet av 90-talet.

Klart som korvspad.
Citera
2008-09-18, 22:08
Medlem
4522s avatar
Vafan gör Sanchez och D'Agostino!? Missar öppet mål/friläge.

Sanchez ut, Di Natale in och nu blir det åka av.
Senast redigerad av 4522 2008-09-18 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in