2008-06-24, 03:26
Medlem
Bajsfacistens avatar
Säg att jag skulle komma över detta paketet

http://www.veronica.co.uk/200werpfmtransmittersystem.htm

Räcker det för att börja sända piratradio på FM-bandet?

Går det att sända från en rörlig sändare? T.ex en lastbil som åker runt i en stad? Hur påverkas sändningen då?

Är det praktiskt möjligt att i en van eller lättlast bil och t.ex ha ett bensinelverk monterat med ventilering, som klarar känslig elektronik som strömkälla, antenn på taket och elektroniken inuti? Kräver det mycket ström? Skulle något sådant här räcka för strömförsörjningen? http://www.blocket.se/vi/16502964.htm?ca=3_s

Och då sända piratradio som är svårspårad, förutom de iögonfallande antennerna då?

Jag vet ingenting om radioteknik. Hade jag fått tag i ett färdigt, idiotsäkert FM-sändarepaket (finns det sådana?), så hade det varit värt ett försök.
Citera
2008-06-24, 08:18
Medlem
sommarlovs avatar
Själpa poängen med piratradio är att bygga sändaren själv!
Om du har en massa pengar att spendera kan du gå den lagliga vägen utan problem.
Citera
2009-06-07, 11:19
Medlem
alec.baptistes avatar
Finns billiga bra sändare

Från kina kan man köpa hela paket med sändare o antenn o hela helvete. 12volt går de på och kan säkert köras på ett bilbatteri.
www.hllye.cn tror jag länken bör vara.

Sen är det så att vill de hitta dig, då gör de det ganska så fort.
Ska du bränna runt i sthlm med din bil så tror jag sändningarna blir väldigt korta för att undvika spårning.
Spårningen går i princip ut på (jag vetinte exakt) de tar upp din signal på en bärvåg från 2 olika punkter säg väst och öst, sedan ser de var dessa två bärvågor möts. Där är du.
Citera
2009-06-07, 11:32
Medlem
Fireflyprojects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alec.baptiste
Från kina kan man köpa hela paket med sändare o antenn o hela helvete. 12volt går de på och kan säkert köras på ett bilbatteri.
www.hllye.cn tror jag länken bör vara.

Sen är det så att vill de hitta dig, då gör de det ganska så fort.
Ska du bränna runt i sthlm med din bil så tror jag sändningarna blir väldigt korta för att undvika spårning.
Spårningen går i princip ut på (jag vetinte exakt) de tar upp din signal på en bärvåg från 2 olika punkter säg väst och öst, sedan ser de var dessa två bärvågor möts. Där är du.
Tråden är ett år gammal min vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in