Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Alltså. Remeron är en antidepressiv medicin, självmordstankar kan inte vara vanligt, då skulle den ju omöjligt få säljas!
Jag har tagit (och tar) Remeron, har inte gått upp ett hekto. Har gått ner ett gäng kg sen jag började med den, men antagligen inte pga medicinen direkt. Är snart 22 och alltså över gränsen du nämnde.
Jo, Remeron kan visst ge självmordstankar.
Som man SKA bli informerad om när man inleder behandlingen med Remeron, så har du en period på ett antal veckor där du blir VÄLDIGT instabil o kan börja må väldigt mycket sämre än du redan gjorde av depressionen.
Sen sover du dygnet runt.
Både jag o flera av mina vänner som provat Remeron har blivit så trötta av den att vi knappt kan fungera alls socialt längre.
Dock spelar detta inte nån roll om du försöker bota en depression.
Men om du inte ens ÄR deprimerad så kommer du antagligen riskera att BLI det, att inte orka ta hand om ditt liv o dessutom lägga på dig en massa fett.
Till vilken nytta då?!
Du blir ju inte SNYGG i kroppen av Remeron, du lägger på dig FETT.
Så om du är smal som en sticka så kommer du antagligen få lovehandels o en kudde på magen o påsiga kinder kanske... skitsnyggt.
Ingen läkare kommer skriva ut ett kontrollerat läkemedel till dig utan att du får gå till psykologer o inleda en behandling som tar längre tid än kosttillskotten du just dissat för att de är så "Långsiktiga"
Ta Remeron långsiktigt o bli lönnfet.
Ta det kortsiktigt o bli självmordsbenägen o sabba ditt liv med inaktivitet.
Skitbra plan.
När ska folk fatta att det inte finns några genvägar?!
Det är betydligt lättar att fixa ryssar o sån skit om du bara vill sabba ditt liv o bli fet.
Om du vill bli STÖRRE så du helt enkelt fatta att det är TRÄNING som gäller.
Punkt slut.
Vad fan du än är beredd att offra o ge upp o betala osv.
Men du är tydligen inte beredd att göra det som VERKLIGEN krävs?!