2008-07-11, 01:24
Medlem
Eobolas avatar
off men ändå on topic!

Stör mig på att dom säger Fabborit i mcdonalds reklamen, kmr inte ihåg vilken dock ;D
Citera
2008-07-11, 07:22
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Stör mig på att dom säger Fabborit i mcdonalds reklamen, kmr inte ihåg vilken dock ;D
Hahaha, vilken amerikanism! Är det här en reklam som nyligen varit på TV?
Citera
2008-07-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola

är du säker på att h*n inte var förkyld?
jag har hört i Burger King-reklamen att han uttalar "Whopper" fel. han säger "Whooper". idiot.
Citera
2008-07-30, 13:48
Bannlyst
Om vi nu ska hålla på och bitcha oss såhär så är det väl inte HELT fel att använda sig utav stora bokstäver i början utav en mening?

Annars så irriterar jag mig också på Burger King-reklamen, men det är väl ett försvenskat Whopper?
Citera
2008-08-02, 08:52
Medlem
NormaJeans avatar
I tal-språket låter bra men först nu när jag ser stavningen ser man att det är åt helvete. "så undviker du att bränna dig" låter helt ugly att säga men går utmärkt att skriva.
Citera
2008-08-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outtry
Om vi nu ska hålla på och bitcha oss såhär så är det väl inte HELT fel att använda sig utav stora bokstäver i början utav en mening?

Annars så irriterar jag mig också på Burger King-reklamen, men det är väl ett försvenskat Whopper?

ack, där kom det. att det tagit så lång tid förvånar mig. det har endast att göra med att jag tycker det ser bättre ut. jag vet att man SKA börja en ny mening med en versal, och jag gör det när jag måste.

men jag är så upprorisk att jag inte gör det här.

man kan inte försvenska ett ord så till den milda grad att det blir något annat, en "whopper" är ju något makalöst häftigt och uppseendeväckande, medan en "whooper" är.... ingenting.
Senast redigerad av pennylick 2008-08-04 kl. 13:18.
Citera
2008-09-17, 22:01
Medlem
...
Senast redigerad av chicksdigit 2008-09-17 kl. 22:05.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in