Citat:
Ursprungligen postat av Enkidu
Simlandslaget har väl aldrig varit så jävla bra som man trott. Tidigare har de ju mest vunnit sina medaljer i en massa Kalle Anka-mästerskap där halva världseliten inte deltagit. Undantaget Frölander och Alshammar i OS då.
Och friidrottslandslaget. Ja vad säger man. Sanningen är att vi bara är bra i några hoppgrenar: tresteg och höjd. Damers sjukamp är ju en pseudogren. Kastgrenar och samtliga löpgrenar (från sprint upp till långdistans) är vi lika usla i som vi alltid varit. Allt är sig likt.

Som gammal simmmare kan jag bara hålla med dig. Det är verkligen lite KAlle Anka över vissa mästerskap. Förvisso är det skillnad mellan lång- och kortbana, men det motiverar inte den inflation som gått i mästerskapen. Att landslaget i simning är tunt blir tydligt när stjärnorna inte presterar. Steget mellan succé och fiasko är litet. JAg sitter och blir förbannad på de divalater som växt fram. Det är en sak att vara kaxig. Det tror jag är bra. Men man kan inte, som Alshammar, försöka skylla sitt misslyckande på medias skriverier om henne. Klarar man inte deras spekulationer ska man ge fan i att läsa tidningarna. Men å andra sidan är hon ju inte känd för att vara överdrivet begåvad.
Situationen för friidrottslandslaget är liknande den för simmarna. Ett fåtal fixstjärnor men ingen bredd bakom.
Min fråga:
[size=18]När ska media "syna bluffen" i dessa idrotter? När ska de rannsakas på samma sätt som t.ex fotbollen?[/size]