2003-07-27, 20:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Lika kul som det är att se vårt svenska friidrottslandslag så är det motsvarande tragiskt att se simlandslaget.
Visst är det kul när simmarbrudarna försöker vara häftiga och lite "osvenska" genom att sitta och spela allan före VM och tala om hur jävla duktiga dom är, och hur många guld dom skall ta.
Dom glömde bara en sak:
Ska man vara sådär dryg måste man nog ha ganska god anledning därtill.

Förresten hur ofta är det sim-VM egentligen? jag tycker det är mest hela tiden
Citera
2003-07-28, 00:15
Medlem
Memnoks avatar
Re: Ynkligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Lika kul som det är att se vårt svenska friidrottslandslag så är det motsvarande tragiskt att se simlandslaget.
Visst är det kul när simmarbrudarna försöker vara häftiga och lite "osvenska" genom att sitta och spela allan före VM och tala om hur jävla duktiga dom är, och hur många guld dom skall ta.
Dom glömde bara en sak:

Förresten hur ofta är det sim-VM egentligen? jag tycker det är mest hela tiden

Det var i och för sig coolt att de inte förklarade bort sig efteråt, de sade rakt ut att det var en fördjävla dålig insats istället för att enligt svensk modell säga "jag höll inte hela vägen" alt "det är en fråga om dagsform"

Tycker att man skall vara kaxig innan och kommer man sämre än 1:a så skall man vara sur, detta fostrar vinnare i detta land av silmjölkar.
Citera
2003-07-28, 10:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Simlandslaget har väl aldrig varit så jävla bra som man trott. Tidigare har de ju mest vunnit sina medaljer i en massa Kalle Anka-mästerskap där halva världseliten inte deltagit. Undantaget Frölander och Alshammar i OS då.

Och friidrottslandslaget. Ja vad säger man. Sanningen är att vi bara är bra i några hoppgrenar: tresteg och höjd. Damers sjukamp är ju en pseudogren. Kastgrenar och samtliga löpgrenar (från sprint upp till långdistans) är vi lika usla i som vi alltid varit. Allt är sig likt.
Citera
2003-07-28, 11:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkidu
Simlandslaget har väl aldrig varit så jävla bra som man trott. Tidigare har de ju mest vunnit sina medaljer i en massa Kalle Anka-mästerskap där halva världseliten inte deltagit. Undantaget Frölander och Alshammar i OS då.

Och friidrottslandslaget. Ja vad säger man. Sanningen är att vi bara är bra i några hoppgrenar: tresteg och höjd. Damers sjukamp är ju en pseudogren. Kastgrenar och samtliga löpgrenar (från sprint upp till långdistans) är vi lika usla i som vi alltid varit. Allt är sig likt.

Som gammal simmmare kan jag bara hålla med dig. Det är verkligen lite KAlle Anka över vissa mästerskap. Förvisso är det skillnad mellan lång- och kortbana, men det motiverar inte den inflation som gått i mästerskapen. Att landslaget i simning är tunt blir tydligt när stjärnorna inte presterar. Steget mellan succé och fiasko är litet. JAg sitter och blir förbannad på de divalater som växt fram. Det är en sak att vara kaxig. Det tror jag är bra. Men man kan inte, som Alshammar, försöka skylla sitt misslyckande på medias skriverier om henne. Klarar man inte deras spekulationer ska man ge fan i att läsa tidningarna. Men å andra sidan är hon ju inte känd för att vara överdrivet begåvad.

Situationen för friidrottslandslaget är liknande den för simmarna. Ett fåtal fixstjärnor men ingen bredd bakom.

Min fråga:

[size=18]När ska media "syna bluffen" i dessa idrotter? När ska de rannsakas på samma sätt som t.ex fotbollen?[/size]
Citera
2003-07-29, 20:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkidu

Jo jag håller med dig om friidrottslandslaget, det jag i första hand menade var mer inställningen och uppträdandet i media. dom verkar lite mer sympatiska helt enkelt.
Citera
2003-07-29, 20:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Ynkligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Dom glömde bara en sak:

Vilka var det som var så kaxiga? Alshammar, javisst! Men de andra tycker jag inte varit störande kaxiga. Tycker det är helt OK att uttala sina målsättningar i pressen om man själv tror på dem. Kammerling har ju VR i 50 m fjäril och Igelström har ju tidigare varit riktigt bra på bröstsimmet.

Har man en målstättning är det viktigt att oxo stå för den offentligt. Är man övertygad om att man kan bli världsmästare håller det inte att saäga att man siktar på en finalplats etc... Då lurar man både läsare och sig själv vilket ökar risken att underprester.

Men visst var simm-VM ett fiasko! :evil:
Citera
2003-07-30, 00:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Hm, jag undrar just om det hela (sim-grejen) har någonting med att Hans Chrunak inte längre finns med?
Citera
2003-07-30, 14:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Att döma av kritiken ovan kan man bara konstatera att inte många haft någon högre klass i någon sport. Det är oerhört många saker som ska stämma för att lyckas i en tävling på den nivån.

Då ska man vara mer kritisk till svensk fotboll som det gullas med i media jämt. Allsvenskan är ju patetiskt dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in