2008-06-21, 02:11
Medlem
Skulle vilja veta om jag har förstått allt angående krypteringen av flashback.

Nu när flashback är "krypterat", betyder det att informationen som sänds mellan min dator och flashbacks server(servrar?) är skyddad (krypterad)? Och om informationen inte hade varit krypterad så hade FRA kunnat gå in och "sniffa" på informationen mellan min dator och flashbacks servrar för att se vilka sidor jag har varit inne på, användarnamn etc?

Nu undrar jag bara en sak till... Eftersom FRA har möjlighet att göra detta så kan de väl ändå se att min dator har haft "kontakt" med flashbacks servrar, de kan bara inte läsa av "informationen"? Eller är mitt IP skyddat från FRA i o med att flashback nu är krypterat? Eller har jag fått allt om bakfoten?

Tack
Citera
2008-06-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Skulle vilja veta om jag har förstått allt angående krypteringen av flashback.

Nu när flashback är "krypterat", betyder det att informationen som sänds mellan min dator och flashbacks server(servrar?) är skyddad (krypterad)? Och om informationen inte hade varit krypterad så hade FRA kunnat gå in och "sniffa" på informationen mellan min dator och flashbacks servrar för att se vilka sidor jag har varit inne på, användarnamn etc?

Nu undrar jag bara en sak till... Eftersom FRA har möjlighet att göra detta så kan de väl ändå se att min dator har haft "kontakt" med flashbacks servrar, de kan bara inte läsa av "informationen"? Eller är mitt IP skyddat från FRA i o med att flashback nu är krypterat? Eller har jag fått allt om bakfoten?

Tack
Allt stämmer bra.
Dvs, de ser att du är på flashbacks server, men inte vem du är, vad du läser/skriver, osv.
Citera
2010-11-08, 18:57
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Bump

Kanske inte helt rätt tråd, men om mod så anser så kan denne säkert bryta ut detta till en annan tråd. Men tänkte att det har med saken att göra.

På senare tid så har Chrome varnat för att vissa sidor på FB inte är HTTPS. Det verkar vara skillnad mellan de olika underforumen.

Vad beror detta på?
Citera
2010-11-08, 19:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Du får antagligen upp varningen pga bilder som ligger på en "oskyddad" adress.
Citera
2010-11-08, 19:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du får antagligen upp varningen pga bilder som ligger på en "oskyddad" adress.

Aha, så detta innebär att anslutningen till FB fortfarande är krypterad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in