2008-06-19, 21:22
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Om inte ngn som sett mailet hinner ändra före, då blir det kapat konto. Är ändringen tvingande?

Så du vet att alla moderatorer har krypterad data? Du vet ju inte ens hur man stavar till husrannsakan.

Har du ens läst eller för den delen förstått det jag skrev innan? Alltså, du verkar vara en trevlig kille men jag tror denna diskussion berör områden du inte har kompetens eller kapacitet att förstå.
Och om katten kunde tala så hade han varit kung. Skulle det nu vara så att någon inom FRA hann före och ändrade mitt lösenord så är det inte svårare än att jag ringer någon moderator och ber denne informera kollegiet och mitt konto blir obrukbart inom några minuter. Samt att man inte kommer långt med endast mina kontouppgifter.

Små människor med dåliga argument hakar upp sig på stavfel, det talar snarare om hur dåliga argument dessa har, än hur illa jag skriver.

De flesta moderatorer har god kunskap om hur man säkrar sin dator utifrån det behov man har.

Citat:
Men det räcker inte att bara kryptera E-posten. Med Krypterad E-post kan de fortfarande se epostadressen. Detta leder till att de med hjälp av tidpunkter fortfarande hyffsat enkelt kan binda en epostadress till ett visst konto. Sedan får inte moderatorn ha mailat sin nya hemadress i klartext till ngn annan. Rör det sig om en egenreggad domän så vet polisen per automatik också om vem som ligger bakom adressen.

Det är ju helt orelevant, då det endast ger dem ett namn och en adress på sin höjd, och det kommer man inte långt på. Hur svårt ska det vara att förstå?

/micke
Citera
2008-06-19, 22:34
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Små människor med dåliga argument hakar upp sig på stavfel, det talar snarare om hur dåliga argument dessa har, än hur illa jag skriver.

Du läser ju inte det jag skriver.
Citera
2008-06-19, 22:37
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vi kan uttrycka det så här:
Det är mycket som är specialskrivet i vår forumprogramvara, och man ska inte utgå ifrån att saker och ting fungerar likadant för oss mods som för användarna. Hur kan jag inte gå in på, men vi är väl medvetna om riskerna och hur vi ska skydda oss. Vi har även tekniker som är mycket väl insatta i ämnet.

FRA kommer aldrig någonsin att få ut min mailadress från FB. Så är det bara, du får lita på det påståendet.

Jaha, men du kan såklart inte avslöja de här superhemliga metoderna. Detta är ett tankefel. Du vill såklart inte avslöja dem för då kan ngn räkna ut hur man kommer förbi dem? Men se detta är fel. Istället ska man tala om exakt hur man kan skyddar sig. Då kan hela FB's användarpopulation bidra till säkerhet utan luckor. Och då vet vi att ni är säkra. Men eftersom ni inte vill berätta hur ni ni vet att ni är säkra så pekar det på att ni troligen har liten eller ingen säkerhet.
Citera
2008-06-19, 22:39
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Du läser ju inte det jag skriver.
Problemet är att du diskuterar ett "problem" som du inte vet hur man löst rent tekniskt från FB sida.

Eller som ChristianX säger.
Citat:
RA kommer aldrig någonsin att få ut min mailadress från FB. Så är det bara, du får lita på det påståendet.

Så vad man får ut ifrån ett ebrev spelar ingen roll då det är en icke-fråga.

/micke
Citera
2008-06-19, 22:49
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Problemet är att du diskuterar ett "problem" som du inte vet hur man löst rent tekniskt från FB sida.

Och problemet är att om eran metod är idiotsäker så borde ni kunna publicera exakt hur metoden är idiotsäker.
Citera
2008-06-19, 22:57
Medlem
torrenttobbes avatar
Haha fy fan vad sugen jag är på att se hur er säkerhet ser ut. Ser framför mig 100 tekniker som sitter och kodar FB hela dagarna
Hmm läste igenom och det kan se spydigt ut, inte menat så är övertygad om att FB har koll vad vad dom håller på med
Senast redigerad av torrenttobbe 2008-06-19 kl. 23:00.
Citera
2008-06-19, 23:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Och problemet är att om eran metod är idiotsäker så borde ni kunna publicera exakt hur metoden är idiotsäker.
Det där är en fråga du får ta med Admin. Men jag litar på våra tekniker då dessa gång på gång bevisat att de är otroligt kompetenta.

Och när de med insikt i datorsäkerhet inte höjer rösten i Outlaw, så det även ett tecken på att systemet är fullgott, och det finns ett par med stor erfarenhet från det området i Outlaw.

/micke
Citera
2008-06-19, 23:08
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jaha, men du kan såklart inte avslöja de här superhemliga metoderna. Detta är ett tankefel. Du vill såklart inte avslöja dem för då kan ngn räkna ut hur man kommer förbi dem? Men se detta är fel. Istället ska man tala om exakt hur man kan skyddar sig. Då kan hela FB's användarpopulation bidra till säkerhet utan luckor. Och då vet vi att ni är säkra. Men eftersom ni inte vill berätta hur ni ni vet att ni är säkra så pekar det på att ni troligen har liten eller ingen säkerhet.
Det är helt enkelt inte min sak att redovisa. Jag kan bara säga att enligt min uppfattning så är de skapligt säkert. Om sedan någon officiell representant för FB vill redovisa hur det ser ut, så gärna för mig.
Citera
2008-06-25, 17:19
Medlem
Om jag har glömt mitt lösenord och begär ett nytt så får jag ett mail. När jag sedan klickar på en länk i det mailet så skapas ett nytt lösenord och jag får ännu ett mail. Om FRA spanar på min mail så vet de ju vad jag har för användarnamn på flashback även om jag direkt ändrar det nygenererade lösenordet som de ser i klarttext. Eller är det inte så?
Citera
2008-06-26, 14:29
Medlem
chribsson2s avatar
Skulle man inte rent teoretiskt kuna köpa serverplats på nån ambassad hos något ljusskygt land. Då lämnar ju inte(per defenition alltså) trafiken landet men servrarna står ju utomlands. Jag vet att trafiken tar många omvägar men tanken i lagen är ju faktiskt att spana på trafik som passerarar landets gränser för gott. Flummig idé men vafaaan....
Citera
2008-06-26, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Skulle man inte rent teoretiskt kuna köpa serverplats på nån ambassad hos något ljusskygt land. Då lämnar ju inte(per defenition alltså) trafiken landet men servrarna står ju utomlands. Jag vet att trafiken tar många omvägar men tanken i lagen är ju faktiskt att spana på trafik som passerarar landets gränser för gott. Flummig idé men vafaaan....

Det spelar ingen roll, har du ett ISP i sverige så kollar dom vad du har skrivit på FB ändå. (om de nu vill)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in