Citat:
Och om katten kunde tala så hade han varit kung. Skulle det nu vara så att någon inom FRA hann före och ändrade mitt lösenord så är det inte svårare än att jag ringer någon moderator och ber denne informera kollegiet och mitt konto blir obrukbart inom några minuter. Samt att man inte kommer långt med endast mina kontouppgifter.
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Om inte ngn som sett mailet hinner ändra före, då blir det kapat konto. Är ändringen tvingande?
Så du vet att alla moderatorer har krypterad data? Du vet ju inte ens hur man stavar till husrannsakan.
Har du ens läst eller för den delen förstått det jag skrev innan? Alltså, du verkar vara en trevlig kille men jag tror denna diskussion berör områden du inte har kompetens eller kapacitet att förstå.
Så du vet att alla moderatorer har krypterad data? Du vet ju inte ens hur man stavar till husrannsakan.
Har du ens läst eller för den delen förstått det jag skrev innan? Alltså, du verkar vara en trevlig kille men jag tror denna diskussion berör områden du inte har kompetens eller kapacitet att förstå.
Små människor med dåliga argument hakar upp sig på stavfel, det talar snarare om hur dåliga argument dessa har, än hur illa jag skriver.
De flesta moderatorer har god kunskap om hur man säkrar sin dator utifrån det behov man har.
Citat:
Men det räcker inte att bara kryptera E-posten. Med Krypterad E-post kan de fortfarande se epostadressen. Detta leder till att de med hjälp av tidpunkter fortfarande hyffsat enkelt kan binda en epostadress till ett visst konto. Sedan får inte moderatorn ha mailat sin nya hemadress i klartext till ngn annan. Rör det sig om en egenreggad domän så vet polisen per automatik också om vem som ligger bakom adressen.
Det är ju helt orelevant, då det endast ger dem ett namn och en adress på sin höjd, och det kommer man inte långt på. Hur svårt ska det vara att förstå?
/micke