Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
Jo, mot en rutinerad MMA-utövare som är smidig som en iller och kvick som en vessla skulle jag väl knappast försöka mig på det (om jag nu skulle hamna i den otroligt osannolika situationen att jag blir påhoppad av en sån, mer rädd att bli våldtagen i tvåan av en kåt älg när jag plockar svamp med tanke på sannolikheten). Däremot om en mer normal person försökte sig på något sånt skit skulle jag nog satsa på knä vid näsroten. =) Alternativt slänga mig ovanpå personen och bita dem i arslet, inte så effektivt men det vore roligt som fan. =)
Knäa i huvudet skulle vara jävligt effektivt, men jag har med märkt att det är omöjligt att reagera så fort mot en doubleleg. Däremot sprawla (dvs slänga sig bakåt och försöka hamna överst så man kan lägga all vikt mot honom) eller försöka sätta en guiliotin-choke (stavning) om han är orutinerad fungerar alldeles ypperligt.
En rolig takedown man kan göra som inte gör så ont är denna:
Gå bakom motståndaren. Ta tag i axeln som är längst ifrån dig och dra honom rättså våldsamt mot dig, så att hans vikt förflyttas över till benet närmst dig. Samtidigt som du gör detta använder du vänsterhanden och trycker rättså rappt in i hans knäveck så att han kollapsar. Det är jävligt roligt att göra på kompisarna lite random så eftersom det inte gör så ont. Se dock till att tajma bra, det gäller att trycka in knävecket kort kort efter du fått över hans vikt och inte innan så han inte hinner spjärna emot.
Den är även rolig att få på sig, man har liksom ingen chans, helt plötsligt är man bara på marken