2008-06-15, 22:18
Medlem
piratkaptens avatar
I dagsläget ligger trådar om drogframställning spridda över flera olika foran beroende på vilken kategori substansen som skall framställas tillhör.
Jag skulle tro det vore bättre att samla dessa tillsammans i forat drogodling, och byta namn på detta till Drogodling & Framställning. Drogodling är ju faktiskt en nisch inom drogframställning.

Kritik och kommentarer till mitt förslag mottages gärna.
Citera
2008-06-15, 22:28
Bannlyst
Är inte hela drogodlingsdelen kraftigt nedläggningshotad nu iom den nya läskiga statliga kontrollen som är på gång?
Annars tyckte jag det va en bra idè!

Huvudrubriken kunde vara som du skrev, sen kunde det finnas 2underforum därinne: Drogodling och drogframställning!
Citera
2008-06-16, 13:16
Medlem
cannabis_corpses avatar
Jag undrar om hembränning skulle få ligga i drogframställning (där den borde vara) eller om den skulle få ligga kvar lika dumt som alkohol och tobak? Drogodling & Framställning låter hur som helst som en bra ide.
Citera
2008-06-16, 16:40
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
I dagsläget ligger trådar om drogframställning spridda över flera olika foran beroende på vilken kategori substansen som skall framställas tillhör.
Jag skulle tro det vore bättre att samla dessa tillsammans i forat drogodling, och byta namn på detta till Drogodling & Framställning. Drogodling är ju faktiskt en nisch inom drogframställning.

Kritik och kommentarer till mitt förslag mottages gärna.

Jag kan inte se att det finns särskilt många diskussioner om drogframställning som ligger utanför odlande av naturliga droger. Visst händer det att någon förvirrad tonåring postar i Centralstimulantia och efterfrågar ett recept på amfetamin e.d., men någon direkt diskussion kring framställningen som sådan sker sällan. Detta kan, om inte annat, bero på att det inte är så värst många som framställer syntetiska droger på egen hand samt att de som gör det nog inte är speciellt benägna att diskutera sin verksamhet på ett öppet forum.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2008-06-18, 13:53
Medlem
piratkaptens avatar
Nej, det är sant att det inte är någon enorm mängd trådar om ämnet och det är givetvis sant att de som utför avancerade syntetiska droger inte hänger på Fb och berättar.

Men jag tycker ändå att man rätt ofta stöter på trådar som handlar om exempelvis Crackframställning, Hur man gör GHB av GBL, Hur man gör förstärkta extrakt på växter tex salvia, HBW-extraktion, CWE-extraktioner, Hur man utvinner meskalin, hur man förädlar opiumlatex osv.

Då det är en så pass enkel grej att förändra tror jag helt klart det vore värt det.
Senast redigerad av piratkapten 2008-06-18 kl. 13:57.
Citera
2010-09-25, 23:26
Medlem
Utopia.s avatar
Bump! Det här är en jättebra idé, stör mig skitofta på att en massa trådar om drogframställning stängs pga. att de inte passar i odlingsforat. Raffinering borde självklart ingå.

Exempel på topics: Extrahering av dmt, framställning av crack, ayahuascarecept, kanske ett par avancerade kemigrejer också.

Dessa topics dyker upp rätt ofta på de andra forumen, och det blir bara svåröverskådligt.
Citera
2010-09-26, 01:10
Medlem
Denoms avatar
Jag står också bakom namnbyte på underforumet för lite mer tydlighet. Ser inte en liten breddning som något större problem, lär väl inte bli mer än någon tråd utöver nuvarande ämnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in