Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-14, 21:01
Medlem
Possens avatar
Har problem med min dator, tror att hårdisken håller på att gå i söner. Så nu måste jag köpa en ny. Är det lätt att få tag på och är det lätt att byta själv?
Sen kommer vi till nästa problem. Om jag nu sätter in en ny hårddisk så har den så klart inte windows installerat, så jag måste in i bios och mecka, och till BIOS har jag inget lösenord till Pratade med en datatekníker på JME där jag köpte datorn, och sa att man var tvungen att skicka in den till tillverkaren (ACER) för att få moderkortet återställt. Han påstod att det inte fanns någon "kortslutnings sak" på moderkortet, för att nollställa det. Stämmer detta, har hört att det finns något batteri man kan ta bort i 10sekuner och sedan sätta tillbaka det. Om det nu finns på alla moderkort?

Tacksam för svar!
Citera
2008-06-14, 21:10
Medlem
monken_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Possen
Har problem med min dator, tror att hårdisken håller på att gå i söner. Så nu måste jag köpa en ny. Är det lätt att få tag på och är det lätt att byta själv?

Det är lätt att få tag på och byta själv bara gå in på Komplett.se eller datorbutiken.se o beställa en

Citat:
Ursprungligen postat av Possen
Sen kommer vi till nästa problem. Om jag nu sätter in en ny hårddisk så har den så klart inte windows installerat, så jag måste in i bios och mecka, och till BIOS har jag inget lösenord till

Måste man? kan behövs iofs om man ska boota från cdn att ställa in i bios, Men brukar gå att nollställa det utan att skicka in, Sitter en liten "jumper" nånstans på moderkortet som man ska ta bort och sätta tebax, Är vad jag har läst iaf,

lycka till med bytet osv
Citera
2008-06-14, 21:17
Medlem
Possens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken_90
Det är lätt att få tag på och byta själv bara gå in på Komplett.se eller datorbutiken.se o beställa en

Passar alla hårdiskar då? Som givetvist är märkta med bärbar eller något.

Måste man? kan behövs iofs om man ska boota från cdn att ställa in i bios, Men brukar gå att nollställa det utan att skicka in, Sitter en liten "jumper" nånstans på moderkortet som man ska ta bort och sätta tebax, Är vad jag har läst iaf,

lycka till med bytet osv

Tror mitt moderkort saknade den där "jumpern". Men har inte alla moderkort något batteri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in