ska vi gissa på att det är under den traderaanvändaren han kommer att sälja ut snaskiga inspelade telefonsamtal och sådant till högstbjudande i framtiden?
Chefen vid Teknikkompetensfunktonen på Försvarets radioanstalt, FRA Ralf Törzsök svarar Flashback med en specialkomponerad låt.
Vad med om alla skulle regga sig på Myspace och bli hans vänner? Plötsligt blir han den som har oslagbart flest (= världsrubriker och tidningarna får en story att skriva om).
Mycket intressant! Nu kräver jag att Liza kommer in i tråden och berättar vilka dessa personer är!
Granska er själva
Jag tycker det är helt rätt att publicera namn och adress till FRA:s anställda. När de nu ska känna till allt om oss, då har vi väl åtminstone rätt att veta vilka de är? För övrigt borde FRA börja med att granska sina egna anställda. Jag vet att det finns folk inom företaget som är misstänkta och dömda för brott, bland annat för att de förföljt och trakasserat kvinnor. Vad händer när sådana idioter får fri tillgång till allt som kvinnorna gör och säger?
Mycket intressant! Nu kräver jag att Liza kommer in i tråden och berättar vilka dessa personer är!
Granska er själva
Jag tycker det är helt rätt att publicera namn och adress till FRA:s anställda. När de nu ska känna till allt om oss, då har vi väl åtminstone rätt att veta vilka de är? För övrigt borde FRA börja med att granska sina egna anställda. Jag vet att det finns folk inom företaget som är misstänkta och dömda för brott, bland annat för att de förföljt och trakasserat kvinnor. Vad händer när sådana idioter får fri tillgång till allt som kvinnorna gör och säger?
Det var väl också uppe i Piteå och Luleå som media (Liza's tidigare arbetsgivare) skulle publicera namn på alla som begick brott mot kvinnor? Men hon kanske skriver en ny bok om det och tjänar pengar istället?
Uppgifter om vilka som är dömda är offentliga handlingar.
Jag har vid något tillfälle plockat ut sådant men då har det varit att ringa till Tingsrätten i området personen bor och uppge namn och personnummer så får man fram uppgifterna.
Men det kanske är någon här i forumet som vet ett snabbare och effektivare sätt att få fram uppgifterna.
Lizas lilla text tolkar jag som en uppmaning vad vi skall titta på ordentligt.