Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-11, 18:15
Medlem
Jag skriver en uppsats på ett tjugotal sidor och har en sida med innehållsföretckning och sidnumrering. dessutom ska jag ha en framsida först i dokumentet, och framsidan ska inte ha något sidnummer. Den andra sidan in doumentet ska alltså ha en etta längst ner. Går det att ställa in på något sätt?
Citera
2008-06-11, 20:00
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Sök på sidnummer här på fb så kommer du hitta en del.
Citera
2008-06-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobra_Kaj
Sök på sidnummer här på fb så kommer du hitta en del.
får väl göra det, jag var lite lat.
Citera
2008-06-12, 04:10
Medlem
xobs avatar
vilken version kör du med? i 2007 gör man så här, om jag fattat dig rätt.

infoga > sidnummer > formattera sidnummer > bocka i "börja med.. " och välj själv
Citera
2008-06-12, 09:12
Medlem
DennisOlofs avatar
Om du inte hittade med sök.

Det du vill använda dig av är "avsnittsbrytning", den lägger man längs ner på innehållsförteckningssidan.

Sedan kan man pilla med sidnummer, sidhuvud, sidfot. Då händer inget med de första sidorna.

Avsnittsbrytning kan även användas senare i dokumentet för att inte få med numrering på bilagor som oftast ska numreras separat per bilaga och med vanliga siffror eller romerska siffror.
Citera
2008-06-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Om du inte hittade med sök.

Det du vill använda dig av är "avsnittsbrytning", den lägger man längs ner på innehållsförteckningssidan.

Sedan kan man pilla med sidnummer, sidhuvud, sidfot. Då händer inget med de första sidorna.

Avsnittsbrytning kan även användas senare i dokumentet för att inte få med numrering på bilagor som oftast ska numreras separat per bilaga och med vanliga siffror eller romerska siffror.
Tack för den! =) Jag har faktiskt suttit och klurat som faaan på hur man skall göra det (vägrar läsa hjälpfilen....) Men nu vet jag! =)
Citera
2008-06-18, 21:32
Medlem
har infogat sidbrytning och på tredje sidan finns sidnummer 1, men sedan finns inga nummer på fjärde sidan och framåt. På första två sidorna(framsidan och innehållsföreteckningen) finns sidnummer, och de vill jag ta bort, men om jag tar bort sidnumrerna på dem försvinner sidnumrerna från sidan 4 och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in