2008-06-09, 23:04
Medlem
På TV1 nu ikväll 22.35

Citat:
Amerikansk dokumentär från 2007. För drygt 50 år sedan fick de nio första svarta tonåringarna äntligen tillträde till den dittills helvita skolan i Little Rock Arkansas. Trots att det var ett domslut från Högsta Domstolen, försökte guvernören hindra dem med hjälp av Nationalgardet, men president Eisenhower skickade armétrupper för att skydda de modiga ungdomarna. Den här dokumentären fångar stämningarna i dag i skolan. Har integrationsprojektet lyckats? Vad tycker de svarta i skolan i dag?

Även i SVT1 10/6

BREDBILD

Av de minuter jag redan sett verkar det vara en total katastrof. Av någon anledning funkar det liksom inte med "young black males". Segregationen är fortfarande stark, trots att militär under vapenhot för ca 50 år sedan införde tvångsintegration av raserna i skolan. Ett par hyfsat smarta negrer säger att svarta bara slappar och bråkar. Varför har svarta så mycket sämre betyg än de vita i skolan frågar de sig? Med facit i hand kan vi se att rasintegrationen varit en enorm katastrof för de vita som tvingats att dela skola med svarta. Integrationen är och förblir en katastrof, trots kosmopoliters, marxisters och liberalers ansträngningar. Situationen börjar se liknande ut i Sverige redan på en del håll i skolorna trots helt andra förhållanden. "Klyftan borde minska men det gör den inte" säger en uppgiven svart lärarinna. Är det dags att helt skrota alla tankar om integration mellan kulturer och framförallt mellan raser? En del svarta verkar börja fatta att problemet ligger hos de svarta själva och inte hos de vita eller beror på "rasism". De svarta ungdomarna säger öppet att en stor del av alla svarta är värdelösa föräldrar, vilket är något som ofta dokumenterats från olika delar av världen. Skillnaderna mellan svarta och vita på SAT:s är helt enorma och de svarta säger själva att det beror på att svarta är lata. Se programmet, sanningen är alltid icke-PK, trots medias vinklingar och bortförklaringar!
Senast redigerad av Varnagel 2008-06-09 kl. 23:25.
Citera
2008-06-09, 23:10
Medlem
Montbarss avatar
Det finns etniska grupper av minoriteter som presterar bättre än de vita i USA, jag tänker då ungdomar av kinesiskt, koreanskt och japanskt ursprung.

Är problemen med de svarta ett socialt fattigdomsproblem eller beror det på genetiska egenskaper? Jag har inget svar på detta, kanske både och. Jag tror att mycket av problemen i skolorna beror på bristande disciplin samt bristande engagemang från föräldrar. Återinförde man t.ex 40-talets skola skulle ordningen bli bättre och ungdomarna lära sig mera överlag oavsett etnisk bakgrund, men det är svårt att vrida tillbaka tiden.
Citera
2008-06-09, 23:21
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Det finns etniska grupper av minoriteter som presterar bättre än de vita i USA, jag tänker då ungdomar av kinesiskt, koreanskt och japanskt ursprung.

Det finns en likhet mellan dessa folkgrupper och det är att heder inom familjen är oerhört viktigt.
Skillnaden är dock den att hos invandrarna vi har i sverige handlar det om religiös "heder" medans hos folkgrupperna du radade upp handlar det om att göra något av sitt liv.

En medelsvensk är ju kopiöst lat jämfört med en random asiat, rökpaus? pfft.
Citera
2008-06-09, 23:23
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Det finns en likhet mellan dessa folkgrupper och det är att heder inom familjen är oerhört viktigt.
Skillnaden är dock den att hos invandrarna vi har i sverige handlar det om religiös "heder" medans hos folkgrupperna du radade upp handlar det om att göra något av sitt liv.

Ja det stämmer.

Citat:
En medelsvensk är ju kopiöst lat jämfört med en random asiat, rökpaus? pfft.

Ja, om vi med asiat menar kines, korean eller japan.

Samtidigt har jag upplevt att en medelsvensk arbetstagare är genomsnittligt mycket flitigare än en invandrad person (obs ej finländare, som har en högre arbetsmoral).
Citera
2008-06-09, 23:32
Medlem
Jüggernauts avatar
http://www.mikolka.info/images/misc/AverageIQ-Map-World.png

Så här ser det ut, på ett viktat ungefär gällande urbefolkning, sedan kan ni dra era slutsatser.

Bildens ursprung är Wikipedia där den efter något år blev raderad av vita pk-slavar.
Citera
2008-06-09, 23:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
På TV1 nu ikväll 22.35

Av de minuter jag redan sett verkar det vara en total katastrof. Av någon anledning funkar det liksom inte med "young black males". Segregationen är fortfarande stark, trots att militär under vapenhot för ca 50 år sedan införde tvångsintegration av raserna i skolan. Ett par hyfsat smarta negrer säger att svarta bara slappar och bråkar. Varför har svarta så mycket sämre betyg än de vita i skolan frågar de sig? Med facit i hand kan vi se att rasintegrationen varit en enorm katastrof för de vita som tvingats att dela skola med svarta. Integrationen är och förblir en katastrof, trots kosmopoliters, marxisters och liberalers ansträngningar. Situationen börjar se liknande ut i Sverige redan på en del håll i skolorna trots helt andra förhållanden. "Klyftan borde minska men det gör den inte" säger en uppgiven svart lärarinna. Är det dags att helt skrota alla tankar om integration mellan kulturer och framförallt mellan raser? En del svarta verkar börja fatta att problemet ligger hos de svarta själva och inte hos de vita eller beror på "rasism". De svarta ungdomarna säger öppet att en stor del av alla svarta är värdelösa föräldrar, vilket är något som ofta dokumenterats från olika delar av världen. Skillnaderna mellan svarta och vita på SAT:s är helt enorma och de svarta säger själva att det beror på att svarta är lata. Se programmet, sanningen är alltid icke-PK, trots medias vinklingar och bortförklaringar!
Såg halva typ. Något jag undrar över är hur det kommer sig att negrerna var så efterblivna och illitterata? Själv har jag länge läst och talat flytande amerikansk-engelska sedan barnsben. Jag kan inte för allt i världen föreställa mig hur efterblivna dessa afro-amerikaner måste vara om de i nionde klass läser lika uselt som en tredjeklassare. SHIT.

Intressant var dock att se hur ras-segregeringen upprätthölls i klassrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in