2009-09-06, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
För första gången håller jag med catami, även jag tycker att hon är duktig på det hon gör. Men framför allt beundrar jag henne för att hon tordes satsa allt på det hon trodde på, sedan att det inte fungerade är en annan sak. Men hon gjorde det. Jag önskar att det fanns flera Reginor i Sverige och inte bara massa ”kärringar av varierat kön” som bara kan klanka ner på andra utan att göra något själva.

Hahaha kärring!

Men jag håller med, hon kämpar på med sitt. Sen att hon inte blir en stor stjärnkändis av det hon gör är ju en annan sak och är nästan lite av hennes charm. Hon är inte söndersxploaterad på nonsens. Vem minns inte när hon förlovade sig med sig själv.
Citera
2009-09-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Hahaha kärring!

Men jag håller med, hon kämpar på med sitt. Sen att hon inte blir en stor stjärnkändis av det hon gör är ju en annan sak och är nästan lite av hennes charm. Hon är inte söndersxploaterad på nonsens. Vem minns inte när hon förlovade sig med sig själv.
Jo,men hallå.
Jag känner en bilmeck som liksom aldrig lär sig det där med att mecka bilar,men det är liksom lite av charmen..Han har tummen mitt i handen och allt går åt helvete,men han vill så gärna.....hade han varit "Artist" hade det varir helt ok,men han lever i verkligheten...
Citera
2009-09-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Du har nog missat poängen med Regina Lund...........

Tro det?
Berätta.
Citera
2009-09-06, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Jo,men hallå.
Jag känner en bilmeck som liksom aldrig lär sig det där med att mecka bilar,men det är liksom lite av charmen..Han har tummen mitt i handen och allt går åt helvete,men han vill så gärna.....hade han varit "Artist" hade det varir helt ok,men han lever i verkligheten...

Kvinnor får väl försörja honom om han, de gillar ju uniformer. Bara han är så där charmig som du säger, så får han väl vara söt och leka i verkstan när han känner för det.
Citera
2009-09-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Kvinnor får väl försörja honom om han, de gillar ju uniformer. Bara han är så där charmig som du säger, så får han väl vara söt och leka i verkstan när han känner för det.
Han är långt ifrån söt.
Han har INTE uniform på sig i verkstaden.
Problemet är nog att han inte blir försörjd...
Citera
2010-11-17, 22:32
Medlem
tacksam för lite nytt skvaller som kan tänkas finnas om Regina Lund? Blev lite nyfiken på henne efter att ha hört en intervju med henne. Hon verkar rätt utflippad och var tex helt säker på att det det monetära systemet skulle gå under. Hon trodde att byteshandel skulle kunna ersätta det utan problem. Vore väldigt intressant att höra henne förklara hur man tex ska styra upp en bussresa eller om man vill köpa en lägenhet med byteshandel om man inte ska använda pengar.
Citera
2010-11-17, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av f0ck
tacksam för lite nytt skvaller som kan tänkas finnas om Regina Lund? Blev lite nyfiken på henne efter att ha hört en intervju med henne. Hon verkar rätt utflippad och var tex helt säker på att det det monetära systemet skulle gå under. Hon trodde att byteshandel skulle kunna ersätta det utan problem. Vore väldigt intressant att höra henne förklara hur man tex ska styra upp en bussresa eller om man vill köpa en lägenhet med byteshandel om man inte ska använda pengar.

Betalning in natura?
Citera
2010-11-18, 11:27
Medlem
Jo kanske funkar för henne, men alla andra då? Blir väldigt jobbigt om alla som kliver på bussen ska suga av busschafören innan bussen kan åka vidare...
Citera
2010-11-18, 15:56
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
(...) Hon trodde att byteshandel skulle kunna ersätta det utan problem. Vore väldigt intressant att höra henne förklara hur man tex ska styra upp en bussresa eller om man vill köpa en lägenhet med byteshandel om man inte ska använda pengar.

Ska man åka buss behöver man ingen lägenhet, man kan inte vara på två ställen samtidigt. Vi måste bort från det där materiella tänkandet.
För att få kliva på bussen ger man alltså bort sin lägenhet till någon i närheten. Vill man ha en lägenhet byter man till sig en, t ex med någon som vill kliva på en buss.
Citera
2010-11-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ska man åka buss behöver man ingen lägenhet, man kan inte vara på två ställen samtidigt. Vi måste bort från det där materiella tänkandet.
För att få kliva på bussen ger man alltså bort sin lägenhet till någon i närheten. Vill man ha en lägenhet byter man till sig en, t ex med någon som vill kliva på en buss.
Glöm inte bort att det finns cyniska kräk som jag.
Jag skulle ställa mig vid en busshållsplats vid strandvägen och byta bort mina bussresor mot våning efter våning i Stockholms innerstad.Sedan skulle jag vänta tills det bläste nya vindar och sälja dessa godbitar till dessa fd bussresernärer.....
Tur att inte alla tänker som jag...Regina är fin i sina tankar....Hon kanske har råd..
Citera
2010-11-18, 16:35
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Var hörde du den intervjun? Radio? kan man lyssna på webben? Känns som det varit ganska tyst runt henne ett tag nu. Tyckte hon va så in i helvete snygg för så där 10-15 år sen
Utspelet låter som vanligt Zeitgeist-trams som är populärt bland kvasiintellektuella.
Citera
2010-11-19, 10:43
Medlem
fyfaan höll att skratta ihäl mig efter att ha läst inläggen av "schleisen" och "blah blah blah" När man tänker efter låter det inte så dumt.

Hon var i alla fall på svt nyligen i morgonsoffan, sök på svt play så hittar du. Där nämner hon det lite kort. Sedan så kollade jag hennes hemsida där hon länkar till en ljudbok som hon spelat in. Här börjar det urarta helt. Vill varna alla känsliga lyssnare för att lyssna på den För det första så är boken 4 timmar lång och jag har inte hört hela kan jag direkt säga, men på något sätt var det svårt att slita sig för man ville höra nästa sjuka kapitel... Hon har i alla fall skrivit boken efter seanser med sina döde far och där kan man få höra mycket sjuka teorier om vitt skillda ämnen; alltifrån Astrid Lindgren till att hon vill att hollywood ska endast spela in action filmer helt utan våld mm mm. En av henns viktigaste uppgifter i livet verkar dock vara att förbjuda pengar och droger!?? Av någon händelese har hon typ enligt sig själv alltid varit fattig och hennes pappa var alkoholist så då är det väl naturligt att vi förbjuder, det låter väl rimligt eftersom allt liv på jorden kretsar kring henne...
Senast redigerad av f0ck 2010-11-19 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in