Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-05, 00:12
Medlem
Smaskenss avatar
Jag använder windows XP och AVG antivirus, och den vanliga windows-brandväggen. Jag störs av hur, på vissa sidor, annonser tar så mycket kraft att det slöar ner som fan när man laddar sidan. Inte popups utan som flashback-annonserna man ser här till höger t.ex. De är OK, men de som ska visa rörliga bilder är jävligt dryga, för att inte tala om FLASH-FILMER. Även om de inte startas så tar det ju några sekunder för dem att laddas fram och på ett forum som man klickar fram och tillbaka hela tiden blir det väldigt tidsödande att vänta på den dumma filmen hela tiden.

Finns det inget enkelt sätt att bara högerklicka på en annons och säga "blockera denna annons"? Kanske med nån bra brandvägg man kan ladda ner?
Citera
2008-06-05, 06:34
Medlem
Om du kör Firefox kan du ha ett addon som heter adblock plus. Det gör exakt som du sa; högerklicka-> blockera annons. Hur enkelt och smidigt som helst.

Flashbacks utseende på min dator är väldigt rent. Finns inte en enda annons tillochmed Flashbacks logo är borttagen.
Citera
2008-06-05, 07:08
Medlem
927s avatar
ja det kan man men om du berättar vilken webbläsare du vill använda så blir det lite enklare
Citera
2008-06-05, 07:57
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Hämta hem IE7Pro. Det är en plugin till IE som bland annnat filtrerar bort reklam och låter dig inaktivera all flash ända tills du klickar i rutan där filmen/reklamen finns. Plus en massa annat som är väldigt trevligt att ha.
Citera
2008-06-05, 13:03
Medlem
StickyFingers avatar
Använder själv IEpro just pga all denna flashreklam. Fungerar utmärkt.
Finns att ladda ner här:
http://www.ie7pro.com/
Citera
2008-06-05, 23:03
Medlem
Smaskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ja det kan man men om du berättar vilken webbläsare du vill använda så blir det lite enklare

Naturligtvis.... Jag använder maxthon 2.x. Har trivts strålande med den men har lessnat efter att alla mina inställningar envisas med att försvinna efter uppdateringar, nu är till och med alla favoriter borta så det kanske är läge att byta...

Men går det att lösa för oss som använder maxthon?
Citera
2008-06-06, 10:43
Medlem
927s avatar
vet ej men testa med avant browser och se om den duger åt dig.
jag tror det går att ställa in, in/aktivera väldigt mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in