2008-06-04, 21:16
Medlem
Hej!

Någon som har tesat och vet om sådana där ljudkurser i språk som man får erbjudande om titt som tätt i direktreklamen funkar?
Citera
2008-06-04, 21:35
Medlem
Shiaarabs avatar
En av mina bekanta lärde sig ryska via band. Han arbetade för ett företag där han åkte en jävla massa i bil varje dag, så han satt och lyssnade hela dagarna i bilen. Det slutade med att han nu talar flytande ryska och har gift sig med en rysk kvinna.
Citera
2008-06-04, 21:50
Medlem
Jag lär mig kinesiska genom att lysna på "band". Själva verket så är det mp3 filer på datorn, men principen är ju den samma.
Citera
2008-06-04, 23:08
Medlem
Diktaturs avatar
Jag skulle vilja säga att det egentligen inte fungerar. Du lär dig fraser och uttal som man lika gärna kan göra via radio eller film. Å andra sidan beror det på vilket språk det är du tänkt dig. Rätt stora skillnader mellan tyska och mongoliska.

Språket blir stelt när du kör med inlärda meningar och det är svårt att få svar på saker man undrar över. Den uppfattningen har jag fått av band, fast ja, det kan vara värt ett försök.
Citera
2008-06-05, 22:46
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Jag lär mig kinesiska genom att lysna på "band". Själva verket så är det mp3 filer på datorn, men principen är ju den samma.

Var kan man få tag på språkkurser via nätet? Finns det nåt bra ställe man kan ladda ner på? Har sökt lite här och där men inte hittat nåt bra.
Det är för övrigt tyska och isländska jag är intresserad av.
Citera
2008-06-05, 23:21
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Var kan man få tag på språkkurser via nätet? Finns det nåt bra ställe man kan ladda ner på? Har sökt lite här och där men inte hittat nåt bra.
Det är för övrigt tyska och isländska jag är intresserad av.

http://thepiratebay.org/search/rosetta%20stone%20german/0/99/0 finns de flesta kurserna. Åtminstonde för tyska. Du bör dock stoppa näsan i en grammatikbok om du ska få något ut av det, alternativt aktivt använda tyska vardagligt.
Citera
2008-06-05, 23:30
Medlem
Eoppoyzs avatar
Kan det gå att lära sig om man har lite svårt med grammatiken?
Citera
2008-06-05, 23:33
Medlem
Diktaturs avatar
Är man normalbegåvad så går det helt klart. Det viktigaste är att utsätta sig själv för språket och ibland får man helt enkelt lära sig allt eftersom, att sitta och tänka i grammatiska termer hela tiden håller inte i längden när det kommer naturligt efter ett tag, å andra sidan kan det vara bra att kunna - men det är en annan historia.
Citera
2008-06-06, 01:09
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
http://thepiratebay.org/search/rosetta%20stone%20german/0/99/0 finns de flesta kurserna. Åtminstonde för tyska. Du bör dock stoppa näsan i en grammatikbok om du ska få något ut av det, alternativt aktivt använda tyska vardagligt.

Tack för det! Ingen isländska dock, vi söker vidare efter det!
Citera
2008-06-06, 10:20
Medlem
Kryžininkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Tack för det! Ingen isländska dock, vi söker vidare efter det!

Teach Yourself Icelandic finns. Om den är bra eller inte vet jag dock inget om.
Citera
2008-06-06, 12:47
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryžininkas
Teach Yourself Icelandic finns. Om den är bra eller inte vet jag dock inget om.

Minsann dök den upp på Piratbukten. Tack för tipset, skall testas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in