2008-06-04, 13:53
Medlem
Cracker_Arses avatar
Freaks and Geeks
Deadwood
Dexter
Oz
Och för fan...Mäklarna!
2008-06-04, 16:57
Medlem
Aldhisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
När du är klar med Firefly så kan du titta på Six Feet Under för att sedan inse att du sett det bästa som någonsin kommer visas på tv och blir tvungen att hitta en ny hobby. :P

Ord på det.
2008-06-04, 19:07
Medlem
Uncuts avatar
Twin Peaks är en blandning av allt möjligt. Det är dessutom skitbra.
2008-06-04, 19:41
Medlem
Peep Show, den roligaste komediserien du någonsin sett. Olikt allt annat.
2008-06-04, 20:06
Medlem
wreplai06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köse
Dexter, så har du verkligen sett det bästa.

word!
2008-06-04, 20:08
Medlem
nat0ns avatar
en lite som jag blev tipsad om igår heter "lost room", dock har jag inte sett den själv...
2008-06-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toggster
Firefly är en jävligt bra serie många missat.

Kastar in en fråga innan jag börjar dra ned serien, misstänker att jag kommer att gilla den.

Är det något vettigt slut på seriens enda säsong eller blir det bara "jaha"? Isåfall tror jag att jag skiter i det.
2008-06-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutoFellatio
Kastar in en fråga innan jag börjar dra ned serien, misstänker att jag kommer att gilla den.

Är det något vettigt slut på seriens enda säsong eller blir det bara "jaha"? Isåfall tror jag att jag skiter i det.

Inget vettigt slut. Finns dock en film som bygger på serien som heter Serenity.

Vill du ha bra sci-fi så kan jag rekommendera Babylon 5 om du inte redan sett den, kass cgi men herregud vilken kontinuitet i den serien.

Peep show som någon annan tipsade om är ju också given men när vi ändå är inne på komedier så varför inte kolla in Arrested Development och den fullkomligt galna serien It's always sunny in Philadelphia.

24, Lost och Prison Break är andra serier som jag antar att du har koll på som är värda att kolla in.
2008-06-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zulan
Inget vettigt slut. Finns dock en film som bygger på serien som heter Serenity.

Vill du ha bra sci-fi så kan jag rekommendera Babylon 5 om du inte redan sett den, kass cgi men herregud vilken kontinuitet i den serien.

Ok tack, tror jag hoppar den då. Babylon 5 minns jag snurrade som eftermiddagstv för många år sedan. Inget jag reagerade över då med det är kanske dags att kolla upp den igen. Den enda serie jag kollat igenom under våren och faktiskt fastnat lite för är BSG.
2008-06-04, 22:50
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutoFellatio
Ok tack, tror jag hoppar den då.
Då gör du ett stort misstag, men det är ju upp till dig. När vi ändå är inne på Joss så är det ju lika bra att nämna Buffy och Angel. Många håller sig borta då de tror att det är en "fjantig ungdomsserie med monster". Inget kunde vara mer fel.

Freaks and geeks som redan nämnts är ett givet guldkorn. Har man inte sett Twin peaks bör man åtgärda detta snarast. Och det säger jag trots att jag är långt ifrån förtjust i den. Dexter är bra och sevärd, men bäst? Knappast.

Annars kan man ju alltid kolla in Sorkins arbeten och då främst The west wing (är du inte fast efter två avsnitt kan du dock strunta i resten) och Studio 60 on the Sunset Strip.
2008-06-04, 23:01
Medlem
Sonkens avatar
Såg ingn som föreslog serien 24, otroligt spännande och man kan tanka alla avsnitt på thepiratebay
2008-06-04, 23:05
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonken
Såg ingn som föreslog serien 24, otroligt spännande och man kan tanka alla avsnitt på thepiratebay

Citat:
Ursprungligen postat av zulan
24, Lost och Prison Break är andra serier som jag antar att du har koll på som är värda att kolla in.

Men det skadar knappast inte att rekomendera en serie flera gånger. Och ja, 24 är bra och att kunna se avsnitten i tät följd är definitivt ett plus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in